Blíži sa termín referenda o rodine. Otázky sú známe:
Z formulácie prvej a druhej otázok je jasné že ide o ochranu rodiny ako ju poznáme a z akej sme všetci vzišli. A o výchovu detí. Kto bude odpovedať na tieto otázku „nie“ by mal predovšetkým sám pred sebou úprimne zodpovedať otázku čo má proti svojmu otcovi a mamičke. A úprimne uznať že keby nebol ich nebol by ani on.
Rodina je miestom kde sa deti, ale aj rodičia učia vzájomnej láske, komunikácii, obete. A kde vychovávajú svoje deti. Aj pri výchove detí platí zásada „lepšie raz vidieť ako sto krát počuť“. Človek je stvorený (alebo ak chcete vyvinul sa) ako komplementárna bytosť kde muž dopĺňa ženu a žena muža. Psychologicky muž potrebuje ženu a žena muža aby ich pohľad na svet a riešenie problémov bol ucelený a neskreslený. Muž túži po dobrodružstve, žena potrebuje pocit bezpečia. Muž vníma a prežíva veci i udalosti z nadhľadu a s odstupom a žena väčšiu schopnosť vidieť veci zvnútra. Muž problémy analyzuje a hladá argumenty. Žena má schopnosť celoobsiahleho myslenia a riešenie nájde intuitívne. Muž sa zapáli pohľadom, žena sa zapáli sluchom, potrebuje mužove vyznania.
Rozdielov je oveľa viac. Rodina tvorená mužom a ženou je rodina v ktorej je zastúpený ako mužský tak aj ženský element. Je vyvážená a úplná. Ak by jeden chýbal nemožno hovoriť o rodine v pravom zmysle a význame
Rozdiely medzi mužom a ženou a ich vzájomné dopĺňanie sa sú tie vzory ktoré každé dieťa potrebuje aby sa vyvíjalo na muža, resp ženu a vedelo v dospelosti plniť svoju funkciu a utvoriť vlastnú rodinu a mať a vychovávať vlastné deti. Výchova nie je len: „toto môžeš a tamto nesmieš“ výchova je predovšetkým vzor ktoré dieťa vidí. Vidí ako problémy rieši otec a ako sa k životu a jeho výzvam stavia matka. Nenadarmo sa hovorí: „aký otec taký syn“ a „aká matka, taká Katka“. Chlapec ked sa stane mužom rieši problémy ako jeho otec (alebo lepšie) a od svojej manželky očakáva že bude ako jeho mamička. Deti ktoré vyrastajú v neúplnej rodine rozvedených rodičov majú túto identifikáciu sťaženú. Preto je neúplná rodina vlastne poškodením a porušením práv dieťaťa ako boli definované OSN čl.6:
6. Právo na lásku, porozumenie, starostlivosť.
Plný a harmonický rozvoj osobnosti dueťaťa vyžaduje lásku a porozumenie. Všade kde je to možné, má vyrastať obklopené starostlivosťou a zodpovednosťou svojich rodičov a vždy v ovzduší lásky a mravnej a hmotnej istoty; (Deklarácia práv dieťaťa; OSN 20.XI.1959)
Preto je nemožné aby homosexuálne páry mali možnosť adoptovať si deti. Existujú svedectvá detí ktoré boli vychovávané homosexuálnymi pármi. Sú to smutné svedectvá v ktorých sa tieto, dnes už dospelé, deti vyznávajú ako bolo pre nich ťažké vytvoriť normálny vzťah. Nevedeli ako sa má správať manžel a čo sa očakáva od manželky.
Tretia otázka je o výchove, presne o sexuálnej výchove. Prosím nemýlme si pojem výchova a vzdelávanie. Vzdelávanie poskytuje súbor vedomostí. V oblasti anatómie, biológie a psychológie sú osnovy dostatočné a nie je potrebné zavádzať predmet sexuálna výchova. V školách sú okrem vzdelávacích predmetov aj tzv. výchovy. Tieto majú za účel vychovávať, rozvíjať v dieťati zmysle pre krásno – hudobná výchova, výtvarná výchova. Prípadn v nich vychovávať pracovné návyky a zručnosti. Tiež na týchto predmetoch je možné v dieťati objaviť talent na umeleckú činnosť. Do toho kontextu vôbec nezapadá tzv. sexuálna výchova. K čomu chce takáto výchova vychovávať? K sexuálnemu životu? K neviazanému sexu? K promiskuite? Výchova má mať pozitívny dopad na vychovávaného. V čom je pozitívny dopad sexuálnej výchovy? Nemá nijaké pozitíva pre deti a ich budúci život. Techniku sexuálneho života nie je potrebné názorne učiť, ani novorodenca nikto neučil sať materinské mlieko a predsa to vie. Aj sex je človeku vlastný ako spôsob rozmnožovania a netreba ho učiť. Preto aj táto otázka je možno položená zle. Lepšie by bolo aby referendová otázka znela: „ste za to aby sexuálna výchova bola plne v kompetencii rodičov a nie školy?“ Referendová otázka je formulovaná ovela miernejšie.
Je toto referendum zbytočné? Určite nie! V klíme ktorá vládne, v prostredí kde je rodina odsúvaná na okraj záujmu (vid podporu rodinám zo strany vlády a legislatívy) je potrebné vyjadriť svoj názor. Účasťou v referende vyjadríme svoj postoj k rodine a nepriamo aj k vlastným rodičom. Vyjadríme podporu rodičom ktorí vychovávajú svoje deti. Vyjadríme nádej že naše deti a vnuci schopní nájsť si životnú lásku a žiť šťastne.
Poznámka na záver: referendum o rodine nie je proti niekomu, ale za rodinu