Nuž, moja laická odpoveď je že sa nezmenilo nič a tú zmenu potrebovala akurát tak agentúra ktorá to nové logo vymyslela. Odhliadnuc od faktu, že to logo mi evokuje skôr nejakú stavebnú firmu špecializujúcu sa na stavbu mostov, logo banky by malo byť skôr stabilné a a svojou dlhovekosťou evokovať to, čo ľudia od bánk akosi podvedome očakávajú - stabilitu, serióznosť, konzervativizmus. To si naozaj niekto myslí, že ak banka zmení logo a z "nudnej" tmavomodrej prejde na zmes farieb tak to osloví potencionálnych mladých zákazníkov? Tomuto predsa nemôže uveriť ani študent masmediálnej komunikácie, nie to manažéri banky, ktorí tvrdia že "Má znázorňovať optimizmus, energiu, priateľstvo. Nie každému sa musí nové logo páčiť, ale o to tu nejde. Dôležité je, čo predstavuje"
Himmel hergot ako môže logo evokovať priateľstvo? Sakra ja idem do banky kvôli tomu, že potrebujem úver, alebo nejakú službu, nie aby som hľadal priateľa. A to si naozaj niekto myslí, že pod logom si niečo predstavujem? Že ho vnímam inak ako rozlišovaciu značku???
A najlepšie je na tom to, že ako banka zdôvodňuje nutnosť zmeny. Vraj treba dať všetkým jej dcéram jednotný korporátny design. Aby vraj aj človek, ktorý napr. na Slovensko príde z Talianska, alebo Chorvátska, vedel, že toto je tá "jeho banka". Jedným dychom ale pripúšťa, že toto je určené malému klientovi, pretože veľká korporátna klientela je o o príslušnosti tej - ktorej banky ku nejakej skupine veľmi dobre informovaná.
A cena? Odhaduje sa na čosi menej ako 300 miliónov korún... (zmena pútačov, hlavičkových papierov, nový design pobočiek, reklamná kampaň a pod). Takže si to zhrňme... banka zmenila logo, len a len kvôli tomu aby vyzerala mladšie a bolo jasné, že patrí k nejakej skupine. A toto všetko sa udeje pre dobrý pocit pár cudzincov, ktorí zablúdia na Slovensko a uvidia povedomé logo... Za 300 miliónov... Ak by som rátal, že VUB má milión aktívnych účtov, tak z každého musí vytiahnuť 300 Skk na poplatkoch, alebo nižších úrokoch aby túto zmenu zaplatila... Nepripadá Vám to šialené???
Kedysi, keď som začal robiť obchodníka, náš šéf, Peter Halás nám vždy vravel: " keď chcete zmenu, fajn, ale povedzte mi aký benefit z toho bude maž zákazník a aký my". Nuž Peter, z tejto zmeny bude mať zákazník akurát tak prd baraní... a banka jak by smet... Jediný, komu to prospelo je agentúra, ktorá to celé vymyslela...
A není to málo Antone Pavloviči?
PS. Údaje su čerpané z TREND-u, z 19.5.