VUB - zmena loga. A kto to potrebuje?

Všimli ste si? VUB-ka zmenila logo. A zmenilo sa tým ešte niečo? A kto vlastne tú zmenu potreboval?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Nuž, moja laická odpoveď je že sa nezmenilo nič a tú zmenu potrebovala akurát tak agentúra ktorá to nové logo vymyslela. Odhliadnuc od faktu, že to logo mi evokuje skôr nejakú stavebnú firmu špecializujúcu sa na stavbu mostov, logo banky by malo byť skôr stabilné a a svojou dlhovekosťou evokovať to, čo ľudia od bánk akosi podvedome očakávajú - stabilitu, serióznosť, konzervativizmus. To si naozaj niekto myslí, že ak banka zmení logo a z "nudnej" tmavomodrej prejde na zmes farieb tak to osloví potencionálnych mladých zákazníkov? Tomuto predsa nemôže uveriť ani študent masmediálnej komunikácie, nie to manažéri banky, ktorí tvrdia že "Má znázorňovať optimizmus, energiu, priateľstvo. Nie každému sa musí nové logo páčiť, ale o to tu nejde. Dôležité je, čo predstavuje"

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Himmel hergot ako môže logo evokovať priateľstvo? Sakra ja idem do banky kvôli tomu, že potrebujem úver, alebo nejakú službu, nie aby som hľadal priateľa. A to si naozaj niekto myslí, že pod logom si niečo predstavujem? Že ho vnímam inak ako rozlišovaciu značku???

A najlepšie je na tom to, že ako banka zdôvodňuje nutnosť zmeny. Vraj treba dať všetkým jej dcéram jednotný korporátny design. Aby vraj aj človek, ktorý napr. na Slovensko príde z Talianska, alebo Chorvátska, vedel, že toto je tá "jeho banka". Jedným dychom ale pripúšťa, že toto je určené malému klientovi, pretože veľká korporátna klientela je o o príslušnosti tej - ktorej banky ku nejakej skupine veľmi dobre informovaná. 

SkryťVypnúť reklamu

A cena? Odhaduje sa na čosi menej ako 300 miliónov korún... (zmena pútačov, hlavičkových papierov, nový design pobočiek, reklamná kampaň a pod). Takže si to zhrňme... banka zmenila logo, len a len kvôli tomu aby vyzerala mladšie a bolo jasné, že patrí k nejakej skupine. A toto všetko sa udeje pre dobrý pocit pár cudzincov, ktorí zablúdia na Slovensko a uvidia povedomé logo... Za 300 miliónov... Ak by som rátal, že VUB má milión aktívnych účtov, tak z každého musí vytiahnuť 300 Skk na poplatkoch, alebo nižších úrokoch aby túto zmenu zaplatila... Nepripadá Vám to šialené???

Kedysi, keď som začal robiť obchodníka, náš šéf, Peter Halás nám vždy vravel: " keď chcete zmenu, fajn, ale povedzte mi aký benefit z toho bude maž zákazník a aký my". Nuž Peter, z tejto zmeny bude mať zákazník akurát tak prd baraní... a banka jak by smet... Jediný, komu to prospelo je agentúra, ktorá to celé vymyslela...

SkryťVypnúť reklamu

A není to málo Antone Pavloviči?

PS. Údaje su čerpané z TREND-u, z 19.5.

Peter Černák

Peter Černák

Bloger 
  • Počet článkov:  136
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som (skoro) 45-ročný (Preboha, to už naozaj???) normálny chlap, s normálne vyvinutým egom (t.j. myslím si o sebe, že som inteligentnejší,krajší a príťažlivejší ako zbytok tohto sveta) Zoznam autorových rubrík:  Chvála jedlaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

INESS

INESS

107 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu