Veď si len porovnajte bezpečnostný pás v lietadle a ten ktorý máte napr. vo Fabii. V aute máte štandardne trojbodé pásy, ktoré dokážu veľmi dobre zachytiť v prípade nárazu vaše telo. Porovnajte si konštrukciu sedadla a najmä spôsob jeho uchytenia do dlážky. Vo väčšine lietadiel sú to len akési tenké nosníky v tvare X prichytené do dlážky 2 skrutkami. A dalo by sa pokračovať. Airbagy, pyrotechnické predpínače atď, atď.Ja viem, všetko by stálo prachy, lietadlo by bolo ťažšie, odviezlo by sa menej cestujúcich, letenky by zdraželi... obvyklé bla, bla... Argument, že by to stálo viac peňazí je síce asi vecne správny ale zároveň neprípustný z dvoch hľadísk:1) Ide tu naozaj o životy2) Ak by sa napr. taký airbag aktivoval, asi by bolo tak či tak nutné kúpiť nový stroj...Mne je jasné, že napr. pristávajúce lietadlo letí výrazne vyššou rýchlosťou a teda sily pôsobiace na pasažierov sú tiež výrazne väčšie ako v aute, ale neverím, že pri použití technológii, ktoré sú dnes dostupné by sa pár životov nedalo zachrániť. Nedokážem pochopiť, ako je možné že v dnešnej dobe v aute veľkosti Fabie ste schopný prežiť čelný náraz aj v pomerne vysokých rýchlostiach, ale pre lietadlo je vysokorizikové akékoľvek vybočenie od normálu... Naozaj sa s tým nedá nič spraviť ?
Pasívna bezpečnosť pri lietaní - existuje to vôbec???
Dopredu chcem povedať, že som laik a v podstate tento blog má fungovať len ako akýsi štartér do diskusie. O čo ide ? Aj pri poslednej tragédii zo zverejnených záberov bola jasná jedna vec: väčšina ľudí neuhorela ale pravdepodobne podľahľa veľkému počtu vonkajších aj vnútorných zranení. Naozaj sa tomu nedá zabrániť???