Mešita Matky Božej v Paríži

Neporiadky a bitky emigrantov z moslimských krajín s bezpečnostnými službami vypukli na predmestí Paríža na začiatku novembra 2005. Potom zachvátili nielen Francúzsko, ale i okolité krajiny – Belgicko a Nemecko. To všetko je zjavným zvýšením napätia medzi západným a moslimským svetom. V septembri v Moskve sa uskutočnila prezentácia neového románu znamej ruskej spisovateľky Jeleny Čudinovovej «Mešita Matky Božej v Paríži». Hlavnou témou je krach európskej civilizácie. Príbeh sa odohráva v roku 2048 vo Francúzsku. Moslimská expanzia na Západ privádza k tomu, že za dvadsať rokov štátnym náboženstvom zjednotenej Európy stáva sa Islam. Európska únia sa zmení na Euro-moslimský blok krajín, ktoré žijú podľa islámského práva šari´ah. Chrám Matky Božej v Paríži sa stáva hlavnou mešitou ako sa to predtým stalo s chrámom Hagia Sofia v Istambule. Katolícka Cirkev ide znovu do katakomb. Výroba vína je zločin za ktorý sa kameňuje, obrazy a sochy sú zničené, hudba je zakázaná, ženy chodia v závojoch, kostoly sú prerobené na mešity. Francúzi, ktorí neprijali Islam majú obmedzené práva a žijú v getách. Ich osud je chudoba, prehliadky, zajatie, mučenie a iné svojvoľnosti, zo strány vládnucej moci

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Ale vo Francúzsku existujú dve sily stojace proti islamskému poriadku: Katakomboví kresťania, ktorí v tajnosti slúžia liturgiu a prijímaju za to mučeníctvo a Partizáni, ktorí vedú boje s okupantmi. Partizáni a Kresťania sa spájajú a organizujú vzburu. Pokiaľ prebiehajú krvavé bitky, biskup musí stihnúť nanovo požehnať poškvrnený Chrám Matky Božej v Paríži a odslúžiť omšu – Requiem. Potom musí byť chrám zamínovaný – to je rozhodnutie všetkých Francúzov – buričov. Je to akt beznádeje a svedectvo víťazstva kríža nad polmesiacom. Chrám vystúpi do neba svätyňou – na zemi on už nemá miesto – ale mešitou on neostane.Autorka takto sama hodnotí knihu: ,, Táto kniha je úprimne, politicky nekorektná, akou môže byť len pravdivá antiutópia. Je to kniha napísaná človekom, pre ktorého viera je svätá a Cirkev nieje etnicko-kultúrne prostredie, ale Telo Kristovo. Táto kniha bude pre mnohých urážlivá. Ale všetko, čo je opísané v románe je pravda. Na pravdu sa urážajú, len hlupáci a zločinci“.Vrátime sa do naších časov. Je jasné, že na Francúzsku a celej Európe zostanú stopy po prežitej ,,novembrovej,, kríze. Problémy republiky spojené s krachom Francúzskej migračnej politiky. Korene terajších neporiadkov treba hľadať v 50 – 60 tych rokoch XX. storočia. Vtedy sa západo európske štáty snažili riešiť vnútorné problémy zamestnania a pôrodnosti otvorením hraníc a prívalom cudzincov. Na rozdiel od Spojených štátov sa neodhodlali urobiť tvrdú selekciu prisťahovalcov. To priviedlo k tomu, že obyvatelia bývalých kolónií začali sa sťahovať do metropoly. To, že vo Francúzsku vypukol problém migrantov je dosť logické, predovšetkým moslimskí imigranti sa presídlili a pokračujú v tom v obrovskom množstve. Ale ich komunita sa neintegruje do Francuzského spoločenstva, oni žijú vo svojom paralelnom sociume. Tento proces pritom prebieha nielen vo Francúzsku, ale i v celej Európe. Európske štáty nutne potrebujú migrantov a čím ďalej, tým viacej. Ekonomicky stroj Európy sa bez prichádzajúcich pracovných síl zapcháva. Ale EÚ, ako vidíme z posledných události, nedokáže integrovať prívaly migrantov predchádzajúcich vĺn, a nemáme ani nádej, na uskutočnenia sa toho v blízskej budúcnosti. Európsky model asimilácie nefunguje v moderných podmienkách. Pre túto príčinu európské politiky nutne musia reformovať svoje migračné zákony. Bočným efektom francúzskych neporiadkov sa môže stať pozdvinutie nacionalistických nalád v európskom spoločenstve. Túto vzniknutú situáciu aktívne používajú radikálni politici na povýšenie svojho rejtingu. Niektorí si nárokujú vyhodiť z Francúzska všetkých imigrantov a viac tam nikoho nevpustiť.Z druhej strany rast nespokojnosti v emigrantskom prostredi môžu zneužiť iní radikáli – islamskí extremisti. Terajšie európske elity sú pod tvrdým tlakom, aj pod vplyvom nacionalistických strán, ktoré sú čím ďalej populárnejšie, aj pod tlakom islamistov.Vo Francúzsku islamskí migranti a ich potomci tvoria 10 % obyvateľstva. Pre extrémistov je to dobrý potenciál aby mohli vystúpiť proti západnej civilizácií. Ako je známe, teroristov verbujú v európskych štátoch spomedzi migrantov z Blízkého Východu a Severnej Afriky. Oni sa nachádzajú pre nich netradičnom prostredí a preto sú otvorení radikálnym náladám, pretože sa cítia odvrhnutí.Európe sa treba reálne zamyslieť, nad tým, že islamská menšina začina vystupovať proti spoločenskému systému a hodnotám európských štátov. Západná spoločnosť je dosť konzervatívna, ona si ešte neuvedomila nebezpečenstva, ktoré jej hrozí. Islamizmus sa pre Európu stáva bombou, ktorá nevieme kedy vybuchne.

Gleb Chesnokov

Gleb Chesnokov

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodil som sa a vyrástol som. Zoznam autorových rubrík:  DenníkRuskoPolitikaSpoločnosťZamysleniaFotografieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

6 článkov
Skryť Zatvoriť reklamu