„Na celovečerný film potrebuješ mať plán na sedemdesiat scén,“ mal povedať Davidovi Lynchovi Frank Daniel. Pokiaľ by sme mali niekomu prikladať zásluhy na tom, že sa z Davida Lyncha stal tak originálny a kvalitný filmár, bol by to určite tento česko-slovenský emigrant narodený v dnešnom nemeckom Kolíne pod menom František Daniel.
Daniel, ktorý sa z pozície producenta podieľal napríklad na Oscarovom Obchode na korze, po roku 1968 utiekol z Československa do USA a ako dekan na Americkom filmovom inštitúte vyučoval kurz filmovej analýzy. Jeho študentmi v tom čase boli okrem Davida Lyncha i také osobnosti ako Terrence Malick alebo teoretik Paul Schrader.
„Bol to fascinujúci kurz, ale to, čo to z neho spravilo bolo to, že Daniel, podobne ako ostatní skvelí učitelia, mal schopnosť inšpirovať a stimulovať študentov,“ povedal o Danielovi Lynch.

Daniel bol učiteľom, ktorý v rámci kurzov filmovej analýzy viedol študentov k tomu, aby sami objavovali to, čím sú filmy zaujímavé. Vždy im doporučil nejaký film a povedal im, nech sa v rámci neho sústredia len na jednu čiastkovú, konkrétnu časť ako napríklad kamera alebo hudba.
Popritom si mali robiť poznámky a tie si potom na seminároch medzi sebou porovnávali a dospievali tak ku zaujímavým zisteniam. Okrem toho diskutovali o tom, ako ku filmom pristupovať. Daniel im hovoril, že musia divákovi už na začiatku filmu prezradiť, o čom film bude a akým smerom sa bude uberať.
Učil ich aj o význame a dôležitosti hudby a zvukov vo všeobecnosti i o tom, kedy a ako ich použiť. Nie náhodou bol František Daniel aj jedným z prvých ľudí, ktorému sa Lynch zveril s nápadom na svoj debutový film Mazacia hlava. Daniel k nemu, na rozdiel od niektorých ďalších ľudí z AFI zaujal rezervovaný, nie však priamo odmietavý postoj.

Škola sa s odkazom na to, že film nie je (podľa šablóny) realistický spočiatku zdráhala Lyncha a jeho debut akokoľvek podporiť. Na stranu 27-ročného začínajúceho filmára sa však postavil sám Daniel, ktorý oznámil, že pokiaľ AFI nezmení svoje stanovisko, on rezignuje. Ultimátum našťastie zabralo a Lynch sa mohol pustiť do práce.
Na prvom natáčacom dni nechýbal samozrejme ani František Daniel, ktorý bol spokojný s tým, ako to mal Lynch pevne vo svojich rukách. Počas nasledujúcich troch rokov vznikal aj s podporou AFI jedinečný a unikátny film, pri ktorom dostal Lynch voľnosť, o akej sa mnohým začínajúcim režisérom ani nesnívalo.
Nie je prekvapujúce, že sa meno Franka Daniela objavilo na konci titulkov Mazacej hlavy, medzi hŕstkou ľudí, ktorým chcel debutujúci režisér poďakovať. Po Danielovej náhlej smrti na infarkt vo veku 69 rokov, sa Lynch od Danielovho syna na pohrebe dozvedel, ako veľmi bol jeho otec na neho pyšný.
Vďaka Františkovi Danielovi vyrástla na prelome 60.-tych a 70.-tych rokoch v USA generácia významných teoretikov, scenáristov a režisérov, z ktorých niektorí sa prihlásili na školy práve vďaka možnosti študovať pod týmto rodákom z Kolína, na ktorého českí filmoví historici takmer úplne zabudli.