„V živote ma postihli dve obrovské tragédie. Tá havária a ty. Ty si oveľa horší,“ hovorí Frida Kahlo (Salma Hayek) Diegovi Riverovi (Alfred Molina) v dvomi Oscarmi ocenenom životopisnom filme s jednoduchým názvom Frida.
Počas života bola Frida opisovaná a známa predovšetkým ako Riverova múza, no jej sláva napokon prekonala slávu jej manžela. Zrejme aj platí to, že Rivera mal na Fridino umenie väčší vplyv, než tomu bolo naopak.
Diego bol láskou jej života, jej „obrovskou tragédiou“, no hlavne mužom, s ktorým strávila v manželstve polovicu svojho života, dvadsaťštyri rokov. Ako sa však o 21 rokov starší muž stal manželom ženy, ktorú si kvôli jej výzoru často mýlili so školáčkou?

O prvom stretnutí Diega a Fridy koluje množstvo legiend a rozpráva sa veľa príbehov, ktoré nezriedka pripomínajú skôr stránku z románov z červenej knižnice. Väčšina z nich však nejakým spôsobom súvisí s umením alebo politikou.
Údajne Frida po tom, čo prvýkrát uvidela naživo Riveru, povedala svojej spolužiačke a kamarátke, že by s ním chcela mať niekedy dieťa. Už vtedy ju Diego fascinoval a tajne ho pozorovala pri práci na jeho maľbách.
Keď sa prvýkrát stretli, práve pracovala na maľbe, ktorá mala zdobiť stenu školy, ktorú navštevovala. Hoci mala len pätnásť rokov a Rivera bol dvakrát tak starý a jedenkrát rozvedený, flirtovala s ním a uťahovala si z neho.
Boli si nablízku i naďalej. Oboch spájalo to, že boli členmi trochu zvláštnej skupiny ľudí rôznych profesii - označovaných za radikálov - združených okolo talianskej fotografky a politickej aktivistky Tiny Modotti, ktorú obaja dobre poznali.

Riverov často prezentovaný názor, že komunizmus predstavuje jedinú nádej pre budúcnosť ľudstva, mal v skupine nielen svojich prívržencov, ale aj svojich odporcov. Namiesto racionálnych argumentov tak pri búrlivých diskusiách často prehovárali päste a zbrane.
Inak tomu nebolo ani na jednom z mnohých večierkov, ktoré Modotti organizovala. V tom čase 21-ročná Frida naň prišla s právnikom, ktorý bol vtedy jej partnerom. Rivera bol v tom čase šesť rokov ženatý s modelkou Guadalupe Marín.
Diego, nespokojný s odmietavým postojom ku svojim politickým názorom, vytiahol zbraň a trafil guľkou do Tininho gramofónu. „V tú chvíľu ma (Rivera) začal ako muž zaujímať, hoci som sa ho aj bála,“ opisovala moment s odstupom času sama mexická maliarka.
Je to však len jedna z verzii toho, ako to všetko začalo. Sama Frida, ako aj Diego v priebehu manželstva rozprávali príbeh o ich zoznámení a o tom ako sa do seba zamilovali niekoľkokrát, no vždy inak.

Obľúbenou a často šírenou legendou je, že Frida prišla za Riverom s maľbami a žiadala ho o jeho názor na ich kvalitu. Ten jej odvetil, nech namaľuje ďalšie a prisľúbil jej, že ju o pár dní navštívi a povie jej svoj názor osobne.
Nech už to bolo akokoľvek, Diego sa stal častým návštevníkom v dome Kahlovcov. Fridina matka však ich vzťahu nepriala. Riveru opisovala ako muža – výzorom niečo medzi slonom a ropuchou – ktorý sa dvoril jej dcére, krehkej holubičke.
Otec, hoci si bol vedomý Diegovej povesti, dokonca jeho samého varoval pred svojou dcérou, ktorú opisoval ako malú diablicu. A tak sa Tučko, ako ho Frida volala, a holubička, ku ktorej ju prirovnávala jej matka, jedného dňa zosobášili.
Rivera zomrel tri roky po svojej „Friduče“ na srdcový infarkt. Jeho posledným želaním bolo, aby ho pochvali vedľa svojej bývalej manželky. Na jeho pohreb prišli tisícky Mexičanov a hold mu vzdali aj vtedajšie politické elity.