
Ale inšpirovalo ma to k menšiemu prieskumu. Nápis TSUNAMI 12-12 tu vidno celkom často. Je to logo celonárodnej aktivity, do ktorej sa zapojili viaceré humanitárne organizácie ako napr. UNICEF, Cervený kríž a iné. Princípom každej akcie je väčšinou kúpa výrobku či služby za viac, pričom rozdiel ceny ide na konto TSUNAMI 12-12. Niekedy predajcovia pôvodné ceny znížia a tak aj oni sami prispievajú, nielen kupujúci.
Na webstránke http://1212.be sa dá zistiť napr. to, že v Ghente, meste veľkom asi ako Košice, prebehlo alebo prebehne 71 aktivít spojených s výberom peňazí do zbierky. Nebudem spomínať všetky, ale uvediem aspoň niektoré:
-Pečenie a predaj waflov (gofrov), palaciniek, vareného vína a iné pouličné predaje
-Zbierka od dverí k dverám
-Spievanie trochkráľovských kolied
-Vystúpenia rôznych lokálnych umelcov, pesničkárov, hudobných skupín, DJ-ov a pod.
-Módna prehliadka
-Kvetinárstva, mäsiarstva či pekárne zlacnia produkty (asi len niektoré) a rozdiel ide obetiam tsunami.
-Lekárne umiestnia urnu na zbierku.
-Jedna firma stiahla (po dohode s pracovníkmi), že im stiahne hodinovú mzdu, túto sumu zdvojnásobí z vlastných ziskov a pošle to na konto TSUNAMI 12-12
-Deti z jednej základnej školy napíšu básničky, tie sa zozbierajú, vyrobie z nich knižky, ktoré sa potom predávajú
-Zbierka v starobinci.
-Akcia v jednych domácich potrebách: 10 euro z ceny každej predanej práčky ide na konto TSUNAMI 12-12
-Zábavný večer
-Technopárty
-Predaj kondómov s lubrikačným gelom na jednej diskotéke