Auto už nie je sluha, ale pán.

Poznáte to určite mnohí. Máte nové auto a zrazu zasvieti kontrolka. Tak volať servis. Tam si vás naplánujú a vy čakáte. AK je to o zmazaní chyby, budiž. Ale ak je problém dlhodobejší, je problém

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)

Zažívame to tak isto. 
Z našej flotily, odstálo niektoré z našich aut za posledných 447 dní, 442 dní v servise.
Vyjadrenie importéra? Záručná doba sa sa nepredĺžuje o čas strávený v servise. A utrum.
Odškodnenie?...
Žiadne.

Jedno z porekadiel o ohni hovorí o tom, že je dobrý sluha, ale zlý pán..
O autách to bude platiť rovnako.

Výrobcovia chŕlia čoraz viac komplikovanejšie autá, plné "ku.vítok".
A že sa to kazí?
Postupne prechádzajú výrobcovia na model: Bezplatný servis počas záruky, čo by majiteľovi auta malo byť určitou formou satisfakcie, že ak sa niečo pokazí, nič ho to vlastne nestojí.
To že je bez auta, je už druhý problém a díleri nemajú dostupný počet náhradných áut.
Tak trpí majiteľ.

Ak je to fyzická osoba, toho ešte chráni občiansky zákonník,.
Pri právnickej osobe, už je to o obchodnom zákonníku a ten nemyslí na ochranu kupujúceho vôbec.

Zažili sme to s Fordom, kedy sa díler rozhodol že záruku zamietne a utrum. 
Zostáva len súdiť sa. To by zas musel byť funkčný, náš súdny systém.

Teraz zas komplikácie v Renaulte,.
442 dní státí aut nebolo o plánovaných servisoch. 
Bolo o servisoch, kedy sa hľadala chyba, nebol dostupný mechanik, čakalo sa na príchod technika importu a podobne.

Koľko krát sa vám stalo, že ste zavolali do servisu a tam vám povedali, že sa autu nemôžu venovať skôr, ako o týždeň-dva?

Tento čas nikto nepočíta do strát.

Máme špecifický segment áut. Náhradné auto, ak ho díler poskytol nerieši problémy s výpadkom podnikania, na čo bolo auto kúpené, ale rieši len problém s mobilitou.

Myslím, že je to problém celosvetový a bude len rásť.

Inžinieri vymyslia a výroba vyrobí...
A servis nech sa trápi a zákazník nech vychytáva chyby... a trpí.
A auto sa stáva pánom, namiesto toho, aby slúžilo.

Veľakrát je to v servise o systéme pokus-omyl.

príklad č. 1.
Renault master.
Auto neregistruje dotankovanie Adblue. Viacnásobné tankovanie. A začína bežať odpočet s dojazdom.
Kontakt s domovským servisom. Som prvý s takýmto problémom a nikto nevie, čo auto urobí, ak bude dojazd 0km.
Zastávka po ceste v Plzni.
8h straty a nič. Auto je v poriadku. Aj keď nie je. Mechanik, ktorý by to vedel diagnostikovať, má dovolenku.
Náhradné auto? Nedostupné.
Tak pokračovanie s tým, že motor nevypínať.
Po odpočte na nulu auto dôjde na domovský servis s tým, že po vypnutí už nenaštartuje.
Diagnostika?
Zlá riadiaca jednotka AdBlue.
ktorá?.. sú dve.
Čakanie na príjazd technika importu...
ten rozhodne o výmene.
Netrafili sa.
je to druhá, takže čakanie na dodanie celej nádrže s novou riadiacou jednotkou.
Suma sumárum.51 dní v servise.
Škoda vzniknutá absenciou auta?
4590 euro.
Odpoveď importu?... 0 bodov=0 euro.

Dva dni pred koncom záruky auto "kľakne" na nefunkčné vstreky.
Ďalších 43 dní v servise.
škoda vzniknutá absenciou auta?
3870 euro
Odpoveď importu?... 0 bodov=o euro

prípad č.2
iné auto, rovnaká značka
Auto alarmuje.
Nešpecifický problém.
Odpoveď servisu: Problém sa musí zhoršiť.
Zhoršil sa.
Zas vstreky.
Výmena vstrekov a snímača teploty výfukových plynov.
40 dní v servise
Po odjazde zo servisu a príjazde domov (cc 250km) rovnaké alarmy.
Tak do domovského servisu.
tam ešte neprišli na to v čom je problém, pretože riadiaca jednotka ani nekomunikuje s diagnostikou.
Riadiaca jednotka je funkčná
Škoda?
3600 euro a pokračuje
odpoveď importu?... 0 bodov=0 euro

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto by som mohol pokračovať o výpočtoch servisov, ktoré trvali od 14 do 101 dní..

A nie som jediný.. 
A to si užívam svojím spôsobom VIP prístup.

Známemu vo Fiate auto stálo 8 mesiacov (spolu).

Záručná doba sa nepredĺžuje...
Ako klient to musíte brať ako veľmi zlý vtip

V dobrých servisoch majú dvoch diagnostikov a dvoch mechanikov. Ale je to málo. Niektorým značkám už dochádza problém, ktorý vzniká a uvoľnujú licencie pre iné servisy, pretože kapacitne nie sú schopné zvládnuť nápor na svoje servisy.

.Môj známy vlastní auto prémiovej značky. Na dovolenky však jazdí starým autom, pretože podľa jeho slov" nemôžem ďalej ako 150 km od servisu. Tam mi stále niečo svieti".

Auto sa nestalo sluhom, ale pánom.
Dôvod na to, začať to riešiť.
Alebo dôvod na to, aby vznikol tlak na zmenu.
 

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  871x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama

SME si všimli

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Vladimír Benčík

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy

  • 4. apr
  • Páči sa: 16x
  • Prečítané: 798x
  • 1
Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Jozef Foltýn

Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol

  • 3. apr
  • Páči sa: 117x
  • Prečítané: 2 822x
  • 4
Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Matúš Radusovsky

Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.

  • 26. mar
  • Páči sa: 6x
  • Prečítané: 364x
  • 0
O Západnom brehu...

Dávid Polák

O Západnom brehu...

...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.

  • 7. mar
  • Páči sa: 17x
  • Prečítané: 995x
  • 2
John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Miloš Majšík

John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.

  • 27. feb
  • Páči sa: 43x
  • Prečítané: 2 230x
  • 1
Hlava XXII v štátnom IT

Marcel Rebro

Hlava XXII v štátnom IT

Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle

  • 17. feb
  • Páči sa: 105x
  • Prečítané: 2 098x
  • 2

Hlavné správy zo SME.sk

Čierny pondelok? Vyparili sa rekordné bilióny dolárov, trhy padajú ako v časoch covidu
Nezákonne ovplyvnil voľby. Za antikampaň proti Korčokovi dostal exminister Draxler pokutu 300 eur

SITA a 1 ďalší

Nezákonne ovplyvnil voľby. Za antikampaň proti Korčokovi dostal exminister Draxler pokutu 300 eur

O pokute rozhodol Okresný súd v Bratislave.

  • 59m
Škriniar hľadá riešenie. Má pozoruhodné schopnosti, je totálny líder, tvrdia experti
Fullovu galériu vedie nominant SNS. Prvý raz ju videl v deň nástupu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu