Potkan bude hrýzť.

Ponížiť tak strategické odvetvie akým je doprava, na potkana, chce riadnu dávku hlúposti. A keď je potkan v kúte, hryzie

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pri ruskej rulete s bubienkovým revolverom, ma človek šancu 1:6, že komora je prázdna.
Minister dopravy Doležal (SME RODINA) a jeho stranícky šéf sa rozhodli zahrať si ruskú ruletu, s dopravou.
Ale priložili si k hlave revolver, zo zásobníkom. A už aj poistka, je odistená.

Doprava je organizmus, na ktorom stojí a padá v súčasnosti akékoľvek bytie človeka. 5 dní bez kamiónov a padá infraštruktúra štátu. Nefunguje zásobovanie, stoja fabriky, nie je čo natankovať, a ani kúpiť.
Nie je to tak dávno, čo toto všetko bolo naozaj len na vlásku. (prvá vlna korony).
A nikoho nezaujímalo, čo na to vodiči. A nikoho nezaujímalo, čo na to ich šéfovia. Vodič nemal de facto na ceste, ani možnosť najesť sa... Vnútorné nariadenia zo dňa na deň, zastavili aj taxi a rovnako aj medzinárodnú prepravu osôb. Niekedy to vyzeralo naozaj až príliš retro a ľudia utekali poľom, aby sa vyhli karanténe.
Ale vďaka vodičom, a ich šéfom sa situácia ako tak zvládla.

Poďakovanie?
Tak kritická infraštruktúra ako doprava, sa ho nedočkala. Vodičom poďakovali ich šéfovia. A šéfom napľul ich "papá Doležal", do tváre. Krstný otec Boris zachraňuje čo sa dá. Doslova. Na živote ohrozené missky vozí do lekárne a zachraňuje vleky. Sem tam ešte nejakú tú off shore firmu. Samozrejme ešte aj nemocnice, národné parky a veľa iných vecí. Dokonca, aj v populačnej krivke robí čo môže. Ale na dopravu, na to mu už čas bohužiaľ nezostáva.

V roku 2010, pri zavedení mýta dopravcovia poukazovali na to, že mýto je odrb. Že nevieme komu vlastne patrí a že je nastavené zlé.
Pri štrajkoch v roku 2020 už mali dokonca aj dôkazy. Zaplatili spústu peňazí a z tej spústy, viac ako miliarda, odtiekla preč.
Vtedajší opozičný líder Matovič, pri tlačovke ukazoval kopec papierov, ktoré mali byť zmluvou so Skyttol.
A odvtedy? NIČ.

Začína mediálna masírka, že Skyttol vlastne potrebujeme. A bude to stáť len drobné.. 200 000 000€ hore dolu.
A možno trochu viac. a možno menej. Možno Skyttol kúpime , aj keď ani netušíme aká je jeho hodnota. Možno vznikne nový úrad a teda štát urobí prácu a zaplatí všetko a Skyttol si zoberie len 20% v čistom.
Ono vlastne nikto netuší, ako to bude. Tender beží, ale už dobehnúť nestihne. Trestné oznámenia na chýbajúcu miliardu sa neriešia. (Všimnite si, že nikomu zo súčasnej opozície mýto nevadí a sú tichúčko ako vši pod chrastou). A zdá sa, že aj súčasná garnitúra sa už "dohodla", ako ďalej.

Transparentnosť?
Aká transparentnosť. UNAS, ktorý bol iniciátorom protestov v roku 2010, aj v roku 2020 nie je prizvaný ani ako pozorovateľ. Česmad, ktoré záujmy sú čisto ekonomické, tichúčko šúcha nohami a čaká čo mu zaprší.

A čo naša doprava?
Tá nech zdochne. Akurát, ak zdochne doprava, zdochne všetko.

Myslím, že neexistuje vo svete človek, ktorý by mal dojem, že sa to bez dopravy zvládne.
Myslím, že neexistuje vo svete minister dopravy, ktorý by tak kašľal na ruku, ktorá ho živý.
Dokonca aj populista Orbán, zastropovaním ceny PHM poskytol svojim dopravcom abnormálne nadštandartné výhody. V súčasnosti je cena PHM zastropovaná v Maďarsku na cene (v prepočte) 1,30 euro/l. Čo aspoň trochu pomôže dopravcom a rozhýbe aj domácu ekonomiku.

A čo robí náš minister dopravy?
Zachraňuje autobusy, ale to len po intervencii krstného otca Borisa. (prvé dve pomoci pre autobusy vyplácalo Sulíkove Ministerstvo hospodárstva.)
Zachraňuje cestovný ruch. (Ministerstvo dopravy???)
Zachraňuje gastro
Dokonca ja prevádzkovateľ rikše (!), si mohol podať žiadosť o pomoc.
Zachraňuje každého, len toho potkana dopravcu nie a nie.

A ako je na tom potkan dopravca?
Ak budovy vlastní, tak si požiadať o pomoc v rámci nájmu nemohol. A iná pomoc? Žiadna
Napríklad takú taxislužbu, alebo medzinárodnú prepravu osôb v rámci taxislužby, tú odstavil ešte Pellegrini, uzávierkou hraníc od 13.3.2020.
Sulík (myslím, že to bol on) sa postavil pred kamery a vyhlásil: "kto rýchlo dáva, 2x dáva"
A nič. Ani pomaly a ani rýchlo.

A potkan dopravca?
Podľa vtedajšieho premiéra Matoviča, má mať vankúš. Akurát že vtedajší premiér zabudol dodať, že je to vankúš, ktorý si ma pritlačiť na tvár a udusiť sa.
Dopravca sa musí starať o to, aby dostal svoje záväzky. Dodržal zmluvy. Musí sa starať o vodiča. O vodiča, ktorého potrebuje vychovať, naučiť, ktorého potrebuje motivovať. A ktorého si potom nechá "ukradnúť" západom.

Vodiči majú tiež svoje. Chceli by dôstojnejšie podmienky. Viac byť s rodinami, ktoré sa nezriedka rozpadávajú. Chceli by, aby boli v spoločnosti akceptovaní, ako životodarná potreba. Lepšie parkoviská, lepšie cesty, menej tlaku a stresu. Viac byť doma. Starostlivosť o jeho zdravie..
A to dopravca bez podpory nedokáže zabezpečiť, ani pri sebelepšej snahe.
A niekedy musí len bezmocne pozerať, ako sa to rúca

A tak je potkan dopravca zahnaný do kúta.
A čo urobí potkan keď je v kúte? Začne hrýzť.

V najbližších dňoch sa uskutoční míting dopravcov. Míting, ktorého cieľom bude zdvihnúť varovný prst, že pohár trpezlivosti pretiekol. Míting, ktorého cieľom bude vyvolať diskusiu, nad odvolaním ministra. Ministra, ktorý kašle na ruku, ktorá ho živý. Míting, ktorý odhalí praktiky a machinácie, ktorý poukáže na nečinnosť a na fakt, že doprava ako organizmus, by mala byť chránená rovnako, ako zdravotníctvo, školstvo a iné kritické infraštruktúry.

A ak to nezaberie? Tak sa asi uvidíme na hraniciach. A tých 5 dní bez kamiónov, ktoré sa viete pozrieť na youtube, sa pretaví do praxe.

Taxikári, kamioňáci, prepravy opatrovateliek, ale aj miestne zásobovanie.. To všetko je v hre. Zbraň je pri hlave a poistka odistená.
A ak si minister dopravy a jeho stranícky šéf myslia, že si môžu dovoliť stlačiť spúšť, tak nech to urobia.
Zistíme, či majú v rukách bubienkový revolver, alebo pištoľ s jediným nábojom v zásobníku.
Lebo dopravu dohnali do štádia, kedy už nemá čo stratiť.

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  83x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Skryť Zatvoriť reklamu