Pred viac ako rokom sme tu mali prvú vlnu pandémie. Svojim spôsobom sme netušili, čo nás čaká. Prvý nakazený, prvých 10, prvých 1000...
Krehký systém čohokoľvek, vzájomne previazaný na seba, sa začal rúcať.
Jedným z hlavných pilierov bola, je a bude doprava. Kamiónová, osobná...
Zrazu to na kamioňákoch, na ktorých sa poväčšine nadáva, stálo. Ak by padlo zásobovanie, padlo by všetko.
Mimoriadne výnimky na porušovanie minimálnych páuz, (skrátenie odpočinkov), mimoriadne výnimky na obmedzenia jázd (jazdiť sa mohlo kedykoľvek).. Všetko pozatvárané a nikoho nezaujímalo, či sa má vodič kde vyspať, kde najesť, kde osprchovať, ako sa spojiť s rodinou...
Len robte, nech máme všetko a nehrozí kolaps.
Máme za sebou druhú vlnu, prichádza tretia... Možno prídu obmedzenia a na tých istých vodičoch, to bude opäť stáť. Teraz sa na nich opäť nadáva, lebo sú pomalí, lebo zavadzajú.. A keď na to príde, zas nikoho nebude zaujímať, či budú mať vodiči kde jesť, kde spať, a kde osprchovať. Hlavne nech zásobovanie funguje. Kde si majú odhrnúť sneh z plachty (zima sa blíži) to nezaujíma už vôbec nikoho. Parkoviská so slušnou sprchou, s wifi pripojením, s toaletami, nájde vodič všade (v Rakúsku napríklad)... U nás nie.
Rokovania UNAS-u a Ministerstva dopravy o pomoci dopravcom, sa vlečnú do stratena. MD sa vyhovára na to, že financie neuvoľnil Matovič.. ten zas že to má riešiť Sulík a s dopravcami a ich vodičmi si každý vytrie....
Napriek celou EU je dopravcom poskytovaná pomoc. Jednotlivé štáty si uvedomujú čo pre nich cestná doprava robí. Presnosť, rýchlosť, toto jednoducho nejde nahradiť..
Ak si uvedomíte, že na čokoľvek pozriete, alebo sa toho dotknete, či už doma, alebo v práci, v určitom štádiu produkcie, to prešlo niekoľkokrát kamiónom, tak tento fakt jednoducho uznáte. 5 dní bez kamiónovej dopravy by boli kolapsom akéhokoľvek štátu.
Ak odmyslíme nemenej dôležitý fakt, že UNAS bol ten, kto organizoval protesty, aby sa skončilo rabovanie SKYTOLL-u, aby sa zbytočne nestrácali
stovky miliónov euro z peňazí, ktoré sme všetci zaplatili a že ešte stále sa nič nevie o pokračovateľovi, tak mi napadá len jeden scénar.. Došlo k nejakej tichej dohode? Bude rabovačka, s peniazmi vybranými za mýto pokračovať?
Detto iné druhy dopravy. Taxislužba, medzinárodná preprava osôb.. Pomoc minimálna, respektíve žiadna.
Hotely a reštaurácie už 3-tia schéma pomoci.. a doprava nič..
Naši vodiči v rámci medzinárodnej prepravy systémom door to door prepravili tisícky osôb.. Ľudí cestujúcich za prácou, živiacich svoje rodiny. S perfektným planingom, maximálnou súčinnosťou s kontrolnými orgánmi, kompletné trasovanie, história.. Bezpečne a načas..
A poďakovanie od štátu? Pomoc?.. Žiadna..
Ak máte rikšu, na pomoc máte nárok. Ak máte kamión, alebo taxi, či mikrobus do 9 miest, tak nie.
Systém dopravy je naozaj krehký a ulomiť sa zopár koliesok, zrúti sa celý...
Možno o chvíľu to bude zas divoké a zas prídu extra skrátené odpočinky, extra povolené jazdy a extra neľudský prístup...
Zavelí sa: "Na pánske".. a bude to..
A štát si zas dopravcami vytrie ... a napľuje im do tváre...
Veď dopravca u nás je to, čo zavadzia na ceste a čo je povinné platiť dane za tankodromy a mýto za neexistujúce cesty... Mýto, ktoré sa tak či tak stratí...
P.S.:: Chcem poďakovať vodičom v kamiónoch, ale aj tým našim...
Na vás to stálo...
17. aug 2021 o 19:50
Páči sa: 6x
Prečítané: 774x
Ako napľuť doprave priamo medzi oči
V prvej vlne sa ďakovalo a tlieskalo komukoľvek. Zdravotníkom, hasičom, policajtom, predavačkám... Ale zabudlo sa a zabúda sa ďalej, na hlavné zásobovanie čímkoľvek a životodarnú tepnu nášho štátu. Dopravu
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(0)