Že sú niektoré veci postavené na hlavu, alebo že predseda Sme rodina už pozná iba predajnú lásku, sa dnes už dá pokojne nazvať aj politický marketing. Alebo jednoducho politika.
Kto rýchlo dáva, 2x dáva.
Čo sa týka taxikárov, tak to neplatí vôbec. Pomoci v koronakríze sa nedočkali vôbec.
Načo aj. Veď na tom sa nedá vytĺcť politický kapitál. Taxikári sú všeobecne považovaní za "odpad spoločnosti" a za tých, čo okrádajú turistov. Tak aký politickí kapitál?
A politický kapitál sa dá vytĺcť najlepšie tak, že sa pred kamery postaví záchranca. A zachraňuje.
To že sú pomery na Ministerstve dopravy v moci a rukách jediného muža, to už je vec verejná. A nie je to minister.
One man show sa naposledy ukázala v čase, kedy do Bratislavy dorazili autobusy, a spanilou jazdou zablokovali jej časť.
Pred kamery sa postavil predseda parlamentu a šéf šéfa rezortu dopravy... a čuduj sa svete, 3 vlna pomoci je na svete.
Už čoskoro. Kamioňáci dostali "držhubné", na zníženej cestnej dani na návesy. A možno ešte dostanú odrobinky zo stola, v podobe spotrebnej dane.
Gastro a cestovný ruch dostane o chvíľku 4-tú vlnu pomoci.
A taxikári?... ANI JEDNU..
Najprv som sa na schôdzkach na Ministerstve dopravy napočúval len, že schéma pomoci existuje a je pripravená.. ale nie sú peniaze.
A zrazu sa mihne správa, že Ministerstvo dopravy má nevyčerpaných 108 000 000 € určených na pomoc.
Určených na pomoc napríklad pre gastro a cestovný ruch. Na 4-túpomoc. Alebo na tretiu pomoc pre autobusákov..
26 000 000 € odídevších do schránkových firiem z iného rezortu, odísť mohlo..
Refundácie neexistujúcich nájmov tiež mohli odísť....
A na taxi nie a nie...
Taxikári do Bratislavy nedorazili. Nemajú čas. Musia sa, ako tak snažiť, aby to čo prežilo 2 roky pandémie a vládnych nariadení, neskolabovalo úplne..
A tak nie je ten, s kým by sa šéf šéfa rezortu dopravy, postavil pred kamery. Postavil pred kamery a zachraňoval.
Vlastním jednu z takýchto firiem.
Síce pod koncesiou taxislužby, ale jazdiacu medzinárodnú prepravu.
Malá firma.
8 rokov trápenia.
Nefunkčné súdnictvo spôsobilo, že takmer skrachovala.
Pred krízou, ako tak v poriadku a potom prišla kríza.
Chaotické nariadenia, nielen nášho štátu, spôsobili takmer jej kolaps.
Náš vtedajší premiér, rozprávajúc o vankúši dal akú takú nádej.
Nádej že firma, ktorá sa snaží dodržiavať všetky nariadenia, a zároveň aj hrá podľa pravidiel sa pomoci dočká.
A takýchto firiem je na Slovensku veľa. Z zamestnávajú tisícky ľudí.
No vyzerá to tak, že bez toho, aby som išiel s niekým do postele, sa pomoci nedočkáme.
Nepomôže piť kávu na ministerstve financií. Káva na ministerstve dopravy chutí rovnako.
Aby som to zhrnul. Peniaze sú... ale pomáhať sa nebude.
Nie bez sexu.
No.. ak bude treba, aj to som asi ochotný postúpiť, aby sa 8 rokov nestratilo v .....
"Ďakujem".
A verím, že rovnako "ďakujú" aj všetci majitelia dopravných spoločností, ktoré jazdia pod platnou koncesiu taxislužby a nedočkali sa pomoci.
Majitelia, ktorí si zachovávajú posledné štipky charakteru a nepodnikajú na čierno, ako takmer polovica segmentu.
Asi bude treba ísť sa previezť pred Úrad vlády, pred Ministerstvo dopravy a pred sídlo nie-politika.
A dočkáme sa, po takmer dvoch rokoch aj pomoci, ktorá nám právom patrí.
Alebo stačí len skočiť pod duchnu...