Kam sa podel rozum v Polícii ČR?

Po veľmi dlhom čase vyskočil nečakaný problém na jednom z našich áut. Každý robil to čo má. My ako firma a naši vodiči svoje. Asistenčná služba Europe Assistance tiež svoje. Len Polícia ČR tak trochu ani veľmi nie...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

5:45 ráno ma skontaktovalo auto. Pri jazde po diaľnici D1, pred exitom Lhotka, im z ničoho nič zhasol motor. Stáva sa. Nevytýkam to ani značke, nakoľko autá využívame riadne. Je to problém tak sa starajme.
Moja prvá otázka vodičom bola: Koľko je vonku stupňov?. 
Odpoveď bola -14 (!)
Nakoľko auto sa pokazilo na diaľnici a v takomto prípade by mali všetci opustiť vozidlo a ísť do bezpečia, pri -14 to nie je také jednoduché.
Vodiči dostali inštrukcie, aby skontaktovali Políciu ČR, respektíve aby volali 112. A žiadali akútnu pomoc diaľničnej polície.
O 6:00 bol prípad nahlásený asistenčnej službe s presnou polohou vozidla (podľa monitoringu auta) a tá začala zabezpečovať odťah a náhradné auto.
Motor nebeží, kúrenie tiež, tak opäť kontakt s vodičmi.
Skontaktovali políciu a po nejakých tých výhradách im sľúbili pomoc.
 Policajné auto skutočne prišlo a odviezlo našich cestujúcich (4 osoby) na 14km vzdialenú benzínku 9 krížov.
Asistenčka sľúbila pristavenie odťahovky na cca 7:40. 
Chcel som už len jediné. Dostať do bezpečia vodičov.
A tu začali problémy. Vodiči opäť kontakt na políciu ČR s tým, že dostali zamietavú odpoveď. 
Tak som kontaktoval Políciu ČR (cca 7:00 +/-), konkrétne diaľničnú políciu s prosbou, že vonku je -14 vodiči mi v aute mŕznu. 
Dostalo sa mi odpovede, že nie sú taxislužba a že civilné osoby do policajného auta nesmú (?)
Po naliehaní, že sme predsa v 3 tisícročí a že aj oni majú vo svojom popise "pomáhať a chrániť" mi teda bolo sľúbené, že tam teda pošlú "šípku" (auto s displayom)
7:20. V aute už riadna kosa a šípka nikde. 
Opäť kontakt na políciu. A odpoveď skúsime to zistiť a zaurgovať.
Skrátim to.
7.40 som už volal priamo ŘSD a pokúsil sa u operátora zistiť, že kde ta s.urvená šípka je, nakoľko vodiči naozaj mŕznu. 
Šipka dorazila cca 7:55. +/-. Odťahova služba asi 10 min nato. 
Teda 2h sedeli dvaja vodiči priamo v aute v odstavnom pruhu diaľnice D1, počas rannej špičky bez kúrenia s poruchou na motore. 

Mám za sebou cca štvrťstoročie strávené na cestách EU. Od Omska až po Írsko. Od Valencie, respektíve Atén, až po Bornem vo Švédsku.
A kdekoľvek som videl, že na diaľnici bolo odstavené pokazené auto, za týmto autom (nie pred ním, ale za ním) stálo policajné auto a chránilo ho zapnutými majákmi.
Chránilo auto a chránilo aj ostatných účastníkov premávky, pretože im dávalo včas vedieť, že na ceste je prekážka. Výstražnými policajnými svetlami. A čakalo a bolo tam dovtedy, kým nedorazila "šípka".
U Polície ČR to ale neplatí.
Oni nie sú taxi,. Oni tam nie sú nato.
Pri správnom postupe mali všetci cestujúci vystúpiť okamžite a pobrať sa za zvodidlá.
Pri -14 by to bolo tak o hodine, aby mali omrzliny.
Nechcel som so službukonajúcim preberať fakt, že mohli robiť taxi na odvoz 4 cestujúcich na ČS, ale aby sa postarali ešte o dvoch vodičov, to už nemohli.
Kam sa ale podel zdravý rozum dnes ráno, to netuším. 

Nakoniec ale všetko dobre dopadlo. Asistenčka sa postarala. O odťah o náhradné auto a o všetko ostatné. 
Aj vodiči sa postarali. 
Cestujúci s cca 3h meškaním pokračovali v ceste.
Len, ak by sa stalo niečo vodičom, počas tých dvoch hodín, to by som službukonajúcemu policajtovi asi nikdy neodpustil.
Kde a kedy skončil zdravý rozum v Polícii ČR netuším.
Ale asi by si logo Pomáhať a Chrániť mali všetci naštudovať ešte raz a zamyslieť sa nad jeho významom.
koniec hlásenia
Denník dopravcu.
Cestný čas 20180301

Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  140
  •  | 
  • Páči sa:  871x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

106 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

300 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,085 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

236 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu