
Jazda autom v dopravnej špičke trvá aj 60 minút a to nepočítam parkovanie. V dopoludňajších hodinách je parkovanie vo Vallette ako „Mission: Impossible“. Zväčša sa parkuje na ,,Park and Ride “ (záchytné parkovisko), ktoré je situované mimo hlavného mesta. Odtiaľ je zriadená kyvadlová doprava do centra mesta. Tým pádom je mesto viac chránené od dopravnej špičky, smogu, chaosu a zvýšeného počtu dopravných nehôd.
Ale späť k lodiam a na Slovensko. Bol som milo prekvapený, že riečna doprava sa našla aj v programe Dana Krajcera. Stotožňujem sa sním a podporujem ho. Aj ľudia bývajúci pri riečnych tokoch, by mohli mať z toho osoh. Napríklad, keď musia každý deň dochádzať do práce a cesta autom ich stojí nielen peniaze, ale aj nervy a zdravie. Koľko mimo- bratislavských „ŠPZetiek“ chodí po meste? Pre niektorých ľudí to môže byť pozitívna zmena. Môžu využiť čas cestovania na lodi napríklad, dať si kávičku, prečítať noviny a kochať sa výhľadom na Bratislavu z inej perspektívy. Povedať, že do prace idem loďou ;) by bolo prinajmenšom zaujímavé. Bolo by skvelé keby sa táto forma dopravy integrovala s mestskou hromadnou dopravou. Možno to u nás nie je tradičné, ale dajme šancu novým nápadom, ktoré nám môžu spríjemniť ako aj zjednodušiť hektický život.
Stačí sa pozerať na veci aj z iného uhla pohľadu a svet budete vidieť oveľa pestrejší.