Letná škola moderného učiteľa LŠMU (2009) pohľadom pojašeného prednášajúceho :o)
- - -
"Ste firma a vaša úloha je pripraviť ponuku na podlahu do tejto miestnosti. Vypočítajte si metráž, svoje náklady, skúste navrhnúť cenu a hlavne, nezabudnite prihodiť nejaký pútavý slogan," vravím a partia učiteľov sa ihneď púšťa do práce. O malú chvíľu dostávam všakovaké ponuky:
Ženy prevažne vsádzajú na čistotu: Zahoďte metly a handry, prichádza k vám naša samočistiaca plávajúca podlaha, z ktorej budete môcť jesť!
Chlapi zas ...ale veď všetci vieme, akým smerom uvažujú chlapi: Ak raz zažijete kvalitné milovanie na našej odpruženej plávajúcej podlahe, už nikdy nebudete chcieť inak!
Zmiešané družstvo ponúka neutrálne riešenie: Drevená za cenu laminátovej!
Po skončení som kolegom vyrozprával príbeh KKZB a tiež som im vysvetlil, že podobné projektíky sa dajú v škole skvele využiť, ak vás "trápia" príliš šikovní žiaci v čase, keď sa vy potrebujete venovať tým slabším.

(Nedajte sa oklamať ich prekvapeným výrazom počas zadávania zakázky, podlahu zvládli na výbornú :o)
- - -
"Kto nepije s nami, pije proti nám" vyšlo kolegom, keď vynásobili všetky príklady a popárovali ich s výsledkami. Netrvalo dlho a vyrazili do baru :o) Tam našli ďalší odkaz, na ktorého odkódovanie však museli správne vypísať všetky podstatné mená a potom ďalší a ďalší... Na konci hľadania bol samozrejme poklad v podobe CD s niekoľkými mojimi pesničkami pomocníčkami. :o)
Takéto malé opakovacie dobrodružstvo v školských laviciach (i mimo nich), nikdy nemôže uškodiť. Deti milujú dobrodružstvo (a ja tiež :o)

(Hľadať poklad je treba aj za cenu výstupu do výšok :o)
- - -
Pred ubytovňou som si postavil stan, teda čo to meliem, močový mechúr, rozprestrel som močovody a určil dve obličky. Potom už bolo všetko hračka. Niektorí boli špinami, iní prebytočnou vodou, no a tiež tu bola čistá krv (ale tá zase raz nebola priveľmi obľúbená, veď kto by sa chcel voľne prechádzať po okolí, keď sa môže tlačiť v trojmiestnom stane s ďalšími dvadsiatimi kolegami/kolegyňami ? :o)
Niet nad zážitok. Ak je tu čokoľvek, čo môžu tí naši malí nešťastníci zažiť, namiesto suchého prečítania textu a pozretia obrázkov, doprajme im to.

(Najskôr to vyzeralo nevinne :o)

(No o chvíľu sa bolo treba ísť vycikať :o)
- - -
"Koľko stupňov Fahrenheita je tu v tejto chvíli?" vystrelím odrazu. Udivene na mňa pozerajú. "Som váš šéf. Je mi jedno, ako sa s touto úlohou vysporiadate. Ja chcem len výsledok a to, čo najrýchlejšie!" Niekto sa pýtal kolegov, ďalší zbehli na internet, ktosi dokonca volal svokre, ktorá mala doma teplomer, ukazujúci teplotu v oboch stupniciach.
Niekedy by sme mali deti v škole učiť aj tomu, že život prináša rozličné úlohy, nie len tie z učebnice. A vtedy sa s nimi treba vysporiadať.

(Priateľ/svokra na telefóne je na nezaplatenie :o)
- - -
Nakoniec prišli na rad ešte dinosaury, tučniaky, rádio, kompót, roboti, dáma, piškvorky...skrátka zopár smiešnych hier, niektoré aj trochu pojašené, ale počas každej z nich sme najmenej desaťkrát zopakovali slovné druhy, pádové otázky, alebo vybrané slová s ľahkosťou a zábavou.

(Nedajte sa oklamať útočným vzhľadom, táto učiteľka je suprová :o)

(Pri robotoch sa k nám dokonca pridali aj Martinove deti, ktoré sa rozhodli, že ani cez prázdniny sa nemá zaháľať a treba sa učiť :o)
- - -
Ani ďalší prednášajúci nelenili. Projektové vyučovanie, práca s digitálnou fotografiou a videom, tvorba kurikula, prezentačné zručnosti, digitálna gramotnosť a mnoho iných...tu však nemôžem podať podrobnú správu, nakoľko som sa v rovnakom čase venoval svojim zábavkám, teda chcel som povedať prednáškam :o)

(Veľmi skromný a veľmi sympatický Lukáš z Brna, s ktorým snáď čoskoro spácham jeden vlastivedný projekt :o)

(Veľmi veľký a tiež veľmi milý "majkrosofťák" Roman, s ktorým snáď tiež čoskoro spácham jeden online projekt :O)
Vďaka tohoročnej LŠMU, ktorú skvele zorganizoval P-MAT, n.o., som opäť uveril v možný úspech školskej reformy na Slovensku.
Nie papierovej, ale skutočnej...
Ps: Dodatočne pridávam video, ktoré vzniklo počas tohoročnej letnej školy moderného učiteľa: