Veľa kriku pre nič?

...pohľad obyčajného (m)učiteľa, na dlho očakávanú reformu školstva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

V ostatnom čase nás média pravidelne zasypávajú informáciami o tom, ako nám nový školský zákon už v budúcom roku umožní učiť podľa vlastných predstáv (samozrejme v rámci percent učebnej látky, ktorú neurčuje štát). Vraj dlho očakávaná reforma konečne oživí naše školstvo a obšťastní naše/vaše ratolesti. Skúsme si teda položiť otázku, čo sa zmení. 

V školstve sú učitelia, ktorí už dlhé roky učia ten istý predmet (resp. niekoľko predmetov) rovnakým spôsobom. Možno sa medzičasom zmenili učebnice, no aj v tých „nových“ je učivo (čo do množstva i obsahu) veľmi podobné učivu ich „knižných predchodcov“ a tak nebol dôvod na výraznejšiu zmenu. Nechcem byť zlým prorokom, no niečo mi vraví, že títo učitelia, aj po zmene zákona, zostanú pri starom, dobou overenom, učive... a metódach...a učebniciach... Skrátka pri starom. Veď koniec – koncov, zákon nezakazuje zostať pri pôvodnom spôsobe výučby...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhou skupinou (podľa môjho názoru je táto skupina citeľne menšia než prvá spomínaná) sú učitelia, ktorí skúšajú novinky (niekedy viac, inokedy menej úspešne), hľadajú spôsoby ako (m)učiť bez (m)učenia, či ako pretaviť látku v niečo zaujímavé a pútavé, no ani pre nich zákon nie je prehnane dôležitý, lebo budú robiť len to, čo už robili doteraz (snáď len s možnosťou uviesť to v triednych knihách a časovo – tematických plánoch).

Vidím to teda na kopu papierov, nových predpisov, zopár nariadení a odporúčaní, nejaké tie úľavy z obsahovej stránky, sťaženie činnosti kontrolných orgánov, miliardové výdavky a ...takmer žiadnu zmenu. Zmenu, totiž nemožno dosiahnuť nejakým nariadením, či rozhodnutím z ministerského kresla, ale zmenou zmýšľania samotných učiteľov (nehovoriac o ich motivácii vzhľadom na nedostatočné finančné ohodnotenie).

SkryťVypnúť reklamu

...mnoho tých, ktorí by stáli za to, však už z dôvodov nedostatočného finančného ohodnotenia zo školstva odišlo a mnohí ešte odídu...možno by stálo za zamyslenie, prečo toľkí kvalitní učitelia odišli, pán minister...poprípade, že by sme sa pokúsili aj o nejaké riešenie? 

Netvrdím, že môj názor je nejako relevantne podložený dlhodobým prieskumom, alebo tak niečo. Je to len názor jednoho z množstva učiteľov a môže byť mylný...

Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lívia Hlavačková

Lívia Hlavačková

43 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

53 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

275 článkov
SkryťZatvoriť reklamu