V spoločnosti Orange som zákazníkom už viac ako štyri roky. Nemal som telefón napísaný na svoje meno, ale neustále som ho používal a taktiež som si platil všetky faktúry za hovory a služby. Mal som službu CLIP aj Roaming bez trvalej zábezpeky. K 1. januáru 2006 som potreboval prepísať telefónne číslo na svoje meno. A tu sa začal jeden veľký kolotoč. V spoločnosti Orange mi bolo najprv oznámené, že vzhľadom na to, že budem nový zákazník, budem musieť zaplatiť poplatok za aktiváciu CLIP a taktiež aj trvalú zábezpeku za Roaming v sume 2000 SK, ale o tom má rozhodnúť spracovateľ faktúry. Nechápal som, prečo mi to takto bolo povedané, veď keby som chcel byť novým zákazníkom, aktivujem si predsa nové číslo a tam by boli všetky poplatky samozrejmosťou. Druhým problémom bolo, že prepis telefónneho čísla sa može uskutočniť len ku koncu fakturačného obdobia, čo bolo v mojom prípade 21. januára 2006. Prevod čísla na moje meno mal trvať cca 5 hodín, ale pre istotu mi v Orange povedali, že to môže byť max. 24 hodín, a že v tom čase nebude moje číslo dostupné. Trvalo to takmer 12 hodín. Taktiež som prepisoval na seba Orange Internet. A tu sa viedli polemiky o tom, či budem mať po prevzatí všetkých záväzkov pôvodného užívateľa aj ja zvýhodnený mesačný poplatok, čo je o 200 SK bez DPH mesačne menej. Uvidím ako to dopadne pri prvej faktúre.
A teraz ako to bolo v T-Mobile. Ku koncu decembra som prišiel do T-Mobile aj so svojou krajšou polovičkou (manželkou). Vyslovili sme svoju požiadavku. Dali nám otázku, že ku ktorému dátumu chceme zmenu vykonať. Povedali sme: “1. január 2006”. Žiadny problém, napriek tomu, že koniec fakturačného obdobia bol 7. január 2006. Prevod prebehol bez toho, že by som postrehol výpadok dostupnosti. Keď mi prišla prvá faktúra, bol som milo prekvapený. Spolu s telefónnym číslom mi boli prevedené aj body T-Mobile klubu a dokonca aj voľné minúty. Jednoducho všetko zostalo tak ako bolo, len sa zmenilo meno osoby platiacej za faktúry.
Na základe mojich skúseností zvažujem, či nevyužijem možnosť prevodu telefónneho čísla medzi jednotlivými operátormi. Myslí, že radšej budem “svetový” ako byť “orindž”.