Pokutovanie v minulom prípade bolo z dôvodu, že cestári vrátane Cestného správneho orgánu, ktorým členom je aj Dopravná polícia, chceli obmedziť jazdu, cez poškodený most pre všetkých okrem zásobovania. Potiaľ to bolo v poriadku, lenže dopravné značenie neumiestili tesne pred most, ale ešte o križovatku pred ním a tak zakázali dostať sa domov aj ľudom bývajúcim na uliciach dostupných z križovatky pred mostom.
Prv som nepočul o pokutovaní vodičov ak nebol porušený zmysel zákazu, až teraz kedy policajti z Prešova začali vyžadovať absolútne dodržiavanie dopravného značenia, viď pôvodný článok - Rozdielny prístup dopravných policajtov v Bratislave a Prešove.
Keďže niektorí policajti vyžadujú absolútne dodržiavanie dopravného značenia aj proti zdravému rozumu s priamou podporou ich hovorcu, tak ma veľmi zaujíma pohnútka projektanta a ľudí, ktorí schválili organizáciu dopravy v tomto prípade.
Ide o situáciu na diaľnici D1 pred odbočkou na Východnú v smere z Važca, kde je zakázaná jazda všetkým vozidlám okrem vozidiel stavby.
Podľa mňa je zrejmé, že zmysel zákazu bol zakázať jazdu pre iné vozidlá ako vozidlá stavby v pravom jazdnom pruhu, lenže použitím neadekvátneho dopravného značenia, zakázali jazdu vo všetkých jazdných pruhoch.

Zaujíma ma prečo nepoužili dopravnú značku C 23a – (obmedzenie v jazdných pruhoch) s príslušnými symbolmi pre každý jazdný pruh, s tým, že stredný a ľavý bez obmedzenia a pravý len pre vozidlá stavby, ale použili samostatne stojaciu značku B1 – (zákaz vjazdy všetkých vozidiel) s dodatkovou tabuľkou E12 (dodatková tabuľka s textom) okrem vozidiel stavby, čím zakázali jazdu na komunikácii vo všetkých jazdných pruhoch.
Navyše aby vodiči neprechádzali do pravého pruhu, tak použili značku B 27a (zákaz odbočovania vpravo) s dodatkovou tabuľkou E12 (dodatková tabuľka s textom) okrem vozidiel stavby a dodatkovou tabuľkou E 4 (dĺžka úseku alebo platnosti) s údajom 100 metrov.

Pritom značka E4 sa používa na zakázanie odbočenia na inú cestu alebo na územie mimo cesty, ale nie na reguláciu preraďovania sa z jedného jazdného pruhu do iného jazdného pruhu.
Pre tých čo si chcú pozrieť miesto na mape, tak tu je link na google maps. Fotografie sú zrejme snímky z autokamery na čelnom skle od jedného z čitateľov tohto blogu.

Z vyššie uvedeného dôvodu podávam podnet na inšpekciu MV SR so žiadosťou o vysvetlenie konania zodpovedných, ktorí určovali dopravné značenie v oblasti zjazdu na Východnú v úseku diaľnice D1 Važec – Ivachnová.