
Prišla mi faktúra za plyn. Nárast o 755%. Štvormiestna suma za 3 mesiace. To predsa nemôže byť pravda. Pre seba si odpisujem plynomer každý mesiac a viem, že v priemere miniem len 3 metre kubické za mesiac. Zašiel som do zákazníckeho centra. Na prvom poschodím čakalo 15 ľudí. Fungovali iba 3 priehradky. Keď po 20 minútach čakania som sa dostal na radu, tak rad narástol až za vstupné dvere.
Predložil som faktúru s odpočtom 177 m3 v mesiaci september a žiadal vysvetlenie ako k takému číslu došli. Odpoveď bola strohá: Taký stav bol odčítaný z plynomeru. Hovorím taký stav nemohol byť odčítaný. Pracovníčka trvala na svojom, že bol odčítaný a odčítal ho ich pracovník, poprípade brigádnik.
Na to som jej predložil fotografiu plynomeru z dnešného rána s odporúčaním nech si sama pozrie aký je na ňom stav. Dnešný stav je 121 m3 a na faktúre je uvedené, že už pred dvomi mesiacmi bol 177 m3.
Pracovníčku takáto drzosť, že si klient dovolí odfotografovať plynomer a fotografiu prenesie dodávateľovi, poriadne nahnevala. Odvrkla len, že keď chcem, môžem nesprávny odpočet reklamovať.
Povedal som jej, že preto som tu a prave teraz reklamujem ten nesprávny odpočet. Na to mi dala tlačivo s komentárom vyplňte ho. Požiadal som ju, aby na ňom vypísala základné údaje (ktoré má aj tak v počítači) a zaznačila dôvod reklamácie nesprávny odpočet. Odmietla s poznámkou, že ona má veľa zákazníkov a nemôže vybavovať moju reklamáciu.
Takto pristupujú k zákazníkom pracovníci SPP, ktorí vedia, že im konkurencia nehrozí, lebo ich podnik má v našom štáte monopol.