
Zrejme si veľa ľudí nepovšimne, že ide o skutočnú konkurenčnú reklamu ale vyhodnotia ju len ako prezentáciu nového nealkoholického nápoja Kamikaze so sloganom „Kde končí lietanie, začína Kamikaze“. Najmä vodiči, športovci, študenti a ďalší, ktorí poznajú izotonické nápoje, dobre vedia že panák s krídlami (na ktorom stojí plechovka) sa veľmi podobá na postavičku z reklamy konkurenčného nealkoholického nápoja Red Bull. Ktorý používa slogan „Red Bull Vám dáva krídla“ .
Oba nápoje mám odskúšane, a sú v chladničke pre prípad mimoriadnej namáhavej činnosti.Nechcem porovnávať kvalitu uvedených nápojov, hoci viem, že majú principiálne odlišné zloženie, ale dovolím si zhodnotiť uvedenú reklamu.
Reklamný nápad pokladám za realizovaný s primeranou razanciou ale pritom nezhadzuje a nezosmiešňuje konkurenciu, nepriamo využíva toho, kam to reklama konkurencie dotiahla.