Slovenská pošta a monopol na neposkytovanú službu

O Slovenskej pošte som napísal viacero článkov, najčastejšie keď ma niečo nahnevalo. Najmä nevpustenie zákazníka do objektu pošty minút pred koncom otváracích hodín, nefungujúce doposielanie, nečitateľné oznámenia a podobne. Teraz sa chcem podeliť o dve ďalšie skúsenosti. Jenu dobrú a druhú zlú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
www.posta.sk
www.posta.sk 

www.posta.sk" author=" " />

Vošiel som do budovy pošty Bratislava 4 - Karlova Ves. Až keď som počul správy v rozhlase, uvedomil si, že je už 19:00 hodín, čiže po otváracích hodinách. Spomenul som si, že pred niekoľkými rokmi ma 5 minút pred koncom otváracích hodín nechceli na inej pošte pustiť ani do budovy.

Keď som bol už pri priehradke tak som skúsil sa aspoň opýtať. Pozdravil a slušne sa opýtal, či ma ešte vybavia aj keď otváracie hodiny skončili. Pani sa opýtala, čo konkrétne potrebujem, a vyhovela mojej prosbe. Po 60 sekundovom úkone, presne o 19:04, som už odchádzal z pošty a konštatoval, že predsa sa Slovenská pošta mení k lepšiemu, najmä vo vzťahu pracovníkov a zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá skúsenosť je iná a z inej pošty. Síce pracovníci boli milí a snažili sa mi pomôcť, ale nedokázali to. Nie, že by boli neschopní alebo niečo opomenuli, problém bol/je inde.

Prišiel mi doporučený list, lenže bol som 2 týždne v zahraničí. Keď som si list prišiel prevziať, tak mi oznámili, že práve včera ho poslali naspäť. Požiadal som ich o informáciu kto bol odosielateľom, aby som vedel komu mám zavolať nech mi poštu pošle znova. Bohužiaľ nevedeli. Vyskúšal som logiku a dal pomocnú otázku: na akú adresu ste ten list poslali naspať. Na tú čo bola na obálke ako odosielateľ. Tak mi ju povedzte, lebo na počítačom vytlačenom oznámení mam len číslo odosielacej pošty a nie adresu. Pani naťukala niečo do počítača ešte raz pozrela na oznámenie a skonštatovala: bohužiaľ adresu odosielateľa, na ktorú sme poslali list naspäť nemáme, máme tu len vašu adresu, číslo zásielky a odosielaciu poštu, presne to čo máte vytlačené na oznámení.

SkryťVypnúť reklamu

Odchádzal som z pošty sklamaný, po predchádzajúcej skúsenosti, to vyzeralo, že Slovenská pošta sa snaží v poslednom období vychádzať zákazníkov v ústrety. Teraz som zistil, že síce výkonní pracovníci robia čo môžu, pokiaľ je chyba v riadení - systéme doručovania doporučených zásielok, tak nedokážu nič.

K tomu všetkému som sa dozvedel, že monopol Slovenskej pošty na doručovanie listových zásielok do 50 gramov predĺžil poslanci NRSR na ďalšie obdobie. Po praktickej stránke Slovenská pošta má monopol na službu, ktorú nedokáže poskytovať k spokojnosti zákazníka.

Pritom by stačilo tak málo, mať v počítači prístupnú evidenciu na akú adresu bola doporučené listová zásielka vrátená. Prípadne hneď adresu odosielateľa uvádzať priamo na počítačom tlačenom oznámení. Jednoducho, žiadna práca navyše, len beznákladové skvalitnenie služieb.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 245
  •  | 
  • Páči sa:  1 230x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,072 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu