Oceňujem možnosť kúpy lístka cez internet, ale ani vo sne by ma nenapadlo, že pri zmeškaní vlaku vám nenávratne prepadne celý lístok. Neviem, či sa to týka všetkých typov lístkov, ja som mal zakúpený ten na IC. Každopádne na lístok zakúpený cez internet sa vzťahujú obchodné podmienky kúpy cez internet. Ok, človek by si mal takéto informácie zistiť, ale ...
Keď letím nízkonákladovou leteckou spoločnosťou, je mi od začiatku jasné, že v prípade, že nestihnem let, celá letenka mi prepadá. Jednoducho viem, do čoho idem. U železníc som bol ale naučený, že pri nestihnutí vlaku, sa dá lístok použiť na ďalší vlak, prípadne vám nejakú časť peňazí vrátia. Keď už je s kúpou internetového lístka spojená takáto nevýhoda (ktorú by človek- teda aspoň ja ani vo sne nečakal, keďže nič také celé roky nefungovalo), bolo by fér na to pri kúpe lístka aspoň upozorniť, respektíve dať také upozornenie priamo na lístok. Oznam typu: “Cestovný doklad je možné vrátiť aspoň dve hodiny pred plánovanou cestou, ináč prepadá jeho celá hodnota.“ Zdalo by sa mi to minimálne viac fér, hlavne keď také dačo doteraz vôbec neexistovalo. Ale žiadne upozornenie nie je ani na lístku, ani pri samotnej kúpe cez internet. Človek aby s každou novou službou skúmal obchodné podmienky. V tomto konkrétnom prípade som sa k tejto informácii dopracoval tak, že som na konci týchto podmienok predaja cez internet musel kliknút na tento odkaz, kde bolo skoro na konci v tabuľke uvedená potrebná informácia, ktorá vlastne ani priamo nepíše, že pri zmeškaní vlaku máte smolu.