.A tých šesť miliónov €, ktoré boli pridelené na rozvoj pôvodného produktu sú ž asi tiež minuté. Zostali z nich len plány do budúcnosti a všetko už začína mať črty podvodu, ako to v takýchto prípadoch býva, keď treba preukázať nejaké konkrétne výsledky. Nastupujú bombastické plány, modely a videomontáže.
Na svete je už nový Aeromobil verzie 4.0, ten má byť štvormiestny, so štyrikrát výkonnejším motorom a takisto štyrikrát vyššou hmotnosťou. A verzia 5.0 je dokonca kolmo štartujúca a to už teda bude niečo. Len mi pri tom uniká tá kombinácia s autom, lebo keď to bude štartovať rovno z dvora a pristávať na strechách, tak načo by sa ešte presúvalo po meste. Bude skákať ako kobylka...
Takto si jeho budúcnosť predstavujú kreatívni reklamní mágovia:
Slnečné ráno ako každé iné. Raňajky, viazanka, kľúče od auta, zaviezť dcéru do škôlky. Deti ožijú, keď prifrčí športiak. Netušia, že hneď ako vysadí manažér dcéru v škôlke, softvér v kokpite posiela letový plán na let zo Senice do Ružomberka. Riadenie letovej prevádzky a okolité lietadlá sú informované o zámere pilota, ktorý dostane odporúčanú letovú hladinu do výšky troch kilometrov a informácie o počasí. K manažérskemu outfitu pribudnú slúchadlá s mikrofónom a na trávnatom letisku sa už rozprestierajú krídla AeroMobilu. Uskutoční sa predletová kontrola pomocou senzorov a kamier, roztáča sa vrtuľa a lietajúce auto sa rozbieha a pri sto kilometroch za hodinu sa odlepí od zeme. Kým zhruba po dvestokilometrovom priemere pristane v Ružomberku – opäť na tráve − ubehne necelá hodinka. Manažér stíha ešte kávu, kým prídu na aute kolegovia z Bratislavy po dvaapol hodinovej ceste. Rokovanie v miestnej fabrike sa môže začať.
Ja som tomu porozumel tak že žiadne problémy, len krásne zajtrajšky. Spoločnosť zároveň oznámila spustenie predobjednávok na prvých 500 lietajúcich vozidiel. Konečne je tak známa ich cena – pohybovať sa má v intervale od 1,2 milióna do 1,5 milióna eur v závislosti od požiadaviek a špecifikácií zákazníkov, hoci doposiaľ firma avizovala sumu „len“ v rádoch státisícov eur. Stroje majú byť k dispozícii v roku 2020 (...)
Technicky čo len trochu zdatná verejnosť sa takmer jednohlasne zhoduje, že (ten prvý) jednomiestny stroj bol síce zaujímavá technická kuriozita , ale bez akejkoľvek perspektívy praktického využitia s nulovým obchodným potenciálom.
A čo stým má spoločné poručík Columbo?
Ten by sa možno opýtal:
„Zaujímalo by ma prečo si vrcholový manážér z tak bohatej spoločnosti, ktorá si môže dovoliť ten Aeromobil drahší ako Rolls Royce ráno privstal aby bol v Ružomberku o hodinu skôr ako jeho kolegovia, čiže štartoval prakticky zarovno s nimi. Len preto aby si tam pred ich príchodom vychutnal bez nich osamote kávičku?. Mohol ísť s nimi autom a tak mohli cez dve hodiny družne debatovať alebo dokonca pracovať. Ale on sa namiesto toho rozhodol hodinu a pol zápasiť s protivetrom, obchádzať búrku, prezliekať do a do a z overalu do manažérskeho outfitu, ráno tankovať a robiť predletovú prípravu. Leda že by to bol ozajstný fanúšik do lietania. Ináč by bolo lacnejšie keby si najali súkromné lietadlo, taxíkom by prišli na letisko a po prílete do cieľa by ich čakali obchodní partneri. Alebo ešte lepšie keby išli rýchlikom. A prečo tam išli všetci! “
Alebo tak nejako. (Tu mi prišiel na rozum jeden „manažér“, ktorý vraj ročne najazdil autom cez 100 000 km! teda denne cca 5-6 hodín. Kedy potom pracoval?)
Rok 2020 tu bude čo nevidieť. Aeromobil sa rozplynie ako býva u podobných špekulácii zvykom. Slovensko sa opäť zviditeľní. Ako krajina podvodníkov.