Dajme tomu, že problém, napríklad s ubytovaním vo **** hoteli, už nastal. Boli by ste radi, aby sa to podarilo vyriešiť k vašej spokojnosti a ihneď. Stále veríte, že z toho apartmánu/suity/štúdia A.K.A. zatuchnutej kobky, v ktorej by ste neubytovali ani najhoršieho nepriateľa vás presunú. Na dôvažok vás personál na recepcii lámanou angličtinou informuje „Maj frend wí wiľ fix it tumórrow“. Majú právo nechať vás v izbe, ktorá nezodpovedá objednanému štandardu čo i len jednu noc? Máte s tým súhlasiť? Spotrebiteľov, ktorí sa dostali do podobného „bahna“ najčastejšie zaujímalo čo môžu požadovať a načo majú nárok.
Tento rok sme v spolupráci s členmi siete európskych spotrebiteľských centier a pod záštitou nemeckých kolegov vytvorili bezplatnú aplikáciu „ECC-Net Travel“, ktorá predstavuje užitočného spoločníka na cesty v rámci Európskej únie, Islandu a Nórska. Naším cieľom bolo vytvoriť pre spotrebiteľov nástroj, aby mohli úspešne riešiť nepríjemné situácie priamo na mieste. Aplikácia ECC-Net Travel zahŕňa oblasti ako nakupovanie, ubytovanie, zdravotnú starostlivosť a dopravu a umožní vám vyhľadať si vaše práva, ako aj frázy pre konkrétne situácie, ktoré sú preložené do 26 jazykov (24 úradných jazykov Európskej únie, v nórčine a v islandčine).

Čiže ak by ste sa ocitli v podobnej situácii, ktorú popisujeme vyššie, v aplikácii ECC-Net Travel si zvolíte krajinu, v ktorej sa nachádzate a o chvíľu viete personál na recepcii v ich rodnom jazyku informovať, že máte právo na výmenu izby, zľavu alebo vrátenie peňazí. Informácie o právach a povinnostiach predajcov a poskytovateľov služieb v uvedených oblastiach vychádzajú z európskych nariadení a smerníc, ktoré garantujú primeranú mieru ochrany.
Aplikácia je prístupná zdarma pre operačné systémy iOS, Android a Microsoft Windows a funguje aj bez prístupu na internet.
Pavel Pavlovkin