Bolo leto, slniečko, počasie super, všetci sa chystajú na dovolenku, tak prečo sa netešiť tiež. Vyberala som kvalitu a veľmi sme sa tešili. Keďže akémukoľvek predávajúcemu neuverím všetky tie sľuby, tak som sa samozrejme na všetko podrobne a aj dvakrát popýtala. Pani z cestovky mi všetko poukazovala a samozrejme sľúbila, že veď morská strana je predsa morská strana. Opýtala som sa jej, či tam bola. "No, vlastne je to novinka tento rok, ale určite to bude krásne, máme tam aj delegátku, nemusíte sa báť." Veď nebudeme si to znechucovať, tak sme zaplatili a šli.
Na mieste nás čakala delegátka a len zbežne nám ukázala hotel v Biograde na Moru, ktorý je ten náš. Pod jedným názvom boli totiž v tejto tip top CK až tri hotely, cestujúci to kde bude bývať, zistil až na mieste. Čiže adrenalín... Tak sme šli a ten fialový pekný hotel bol náš. Po päť hodinovom čakaní na uvoľnenie izby sme síce vošli do krásnej izby, ale keď som otvorila balkón, cítila som sa ako v Tatrách a nie pri mori. More bolo vidieť keď sa človek nahol ponad zábradlie doprava. Tak veru bolo čo riešiť a hneď som sa vybrala na recepciu, kde na mňa aj po tretej prosbe o angličtinu hovorili ďalej len vo svojom jazyku. Vraj všetky izby v hoteli sa rátajú ako s výhľadom na more, čiže je to v poriadku. Samozrejme, že som nebola spokojná, ale nikto mi nepomohol.
Potom som si obzrela celý hotel a zistila, že som na tom ešte dobre, lebo ak sa všetky izby rátajú, že majú výhľad na more, tak mi tých ostatných bolo úprimne ľúto. Ale vzniká tu množstvo otázok... Akú izbu má človek, čo zaplatil to isté čo ja? Je tento hotel len pre ľudí, ktorí si priplatili? Kde je tu spravodlivosť a serióznosť tip top cestovky?
Na druhý deň som sa úprimne tešila na delegátku, ktorá ma veľmi poľutovala, mykla plecom, odporučila pár fakultatívnych výletov a potom sa ponáhľala preč.
Preto mám momentálne aj strach si zajednať nejakú dovolenku, lebo človek naozaj netuší ako to dopadne a pri exotických zájazdoch, ktoré sú oveľa drahšie, je to veru ešte horšie. Zmierila som sa s tým, že každú dovolenku budem tŕpnuť až do príchodu pred hotel, pretože tam sa začína pravda o tom, čo sme dostali za naše zarobené peniaze, ale sklamala som sa z celkového prístupu všetkých zainteresovaných na mojej izbe a mojom pobyte...
Keď som potom po návrate napísala do tejto CK, nikto sa mi neozval... Je to riziko a neviem či sa vôbec v niektorých prípadoch oplatí priplatiť, lebo to nakoniec môže byť úplne inak. Skvelým príkladom je Egypt. Všetko vyzerá super a keď prídete, ste radi, že v tej komore vôbec nejaké okno je, ale všetko sa zrazu zmení, keď sa človek ozve v nádhernú a priestrannú izbu. Nefunguje to však všade, to je škoda... Aj to, že naše cestovky si až tak nezakladajú na svojich klientoch...