Tajomstvá úspechu Googlu

Ak máte 48 minút času, tak odporúčam toto: Seth Godin vo svojom blogu zverejnil linku na video kde rozpráva v Googli ako sa treba stavať k marketingu a ako treba veci ponúkať. Niečo čo univerzálne platí pre každú firmu, či kohokoľvek, kto chce niečo ponúknuť/predať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Video som našiel cez Ricka Ranta , ktorého úvaha sa oplatí citovať:

Seth, in the video , talks about a Google shirt he wore in a NYC market. A lady selling peaches fawned all over him talking to him about how she loves Google, Google is her life.

Years ago, I was on vacation in Stockholm visiting the VASA museum. I was wearing my Microsoft developer relations coat with my Windows NT polo shirt. Yeah, I was geek pathetic, leave that aside. A women comes up to my wife and I and says “Do you work for Microsoft?” Why yes I do, I say proudly. She responds with a rant about not getting her Word upgrade and some other problem she was having with a support question. Before my wife had a chance to grab her by the throat, I politely took her name/number (no email!) and promised somebody from the local office would call.Google vs. Microsoft. Nedávno som sa dobre zasmial na vyhlásení Microsoftu ako chcú technologicky predbehnúť Google ( potom to síce popreli ale to vyznelo ešte viac pateticky). Koho to zaujíma? Seth má vo videu pravdu, na technológií nezáleží, je to len jednorázová výhoda pre marketing; záleží na tom, aby ľudia hovorili o vás priateľom, známym; aby oni našli vás a nie opačne, vy mi nestrkali pred nos billboard, ale v kritickom momente keď vás potrebujú, vás našli. Dlhodobo to inak nebude fungovať, musíte dávať ľudom to čo chcú vtedy keď to chcú.

Pri tom ma napadlo ako dokonalý príklad, ako sa Oracle svojho času snažil napchať do všetkých blogov tuná svoju reklamu... DO VŠETKÝCH (s nejakou pravdepodobnosťou zobrazenia)... Nechápem koho tam z marketingu zamestnávajú ale jedno viem iste, ako blogera ma obťažovalo, keď mi pri poézií ich reklama o počítačoch rozpadla formátovanie ...a ako čitateľa ma obťažovalo, keď sa mi pri poetickej chvíľke pchal blikajúci štvorec pred nos. Toto je príklad ako to nerobiť. A ak ma Oracle zamestná ako marketingového poradcu, tak im rád vysvetlím, že blogeri si dokonca radi dajú reklamu do ich blogov, ale tam kde patrí - do počítačových článkov a čitatelia ich práve tam aj radi uvidia. Inde nie. Bodka. Nemrhajte časom a priestorom druhých. Takže milé Oracle a iní "typci", ktorí sa "z bubliny Web 1.0" nepoučili - tu je rýchlokurz . (a až to pochopíte, tak vás budeme mať celkom radi :) ).

Tags: marketing, Google, tajomstva

Vít Fargaš

Vít Fargaš

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  2x

a.k.a. Tristan (alebo mac)dobrodruh každodenného života, krčmový filozof, potulný rytier, bandita, hackr vlastného blogu...Homepages:Words (starý experiment)Google ProfileStatistics by: Zoznam autorových rubrík:  ---- TECHLOG ----Web 2.0 servicesTech Notes/NewsNetculture, social networkingDeveloper stuff---- OTHER ----Zen of scienceSociety/culture outside net---- ART & PERSONAL ----Philosophy, attitudesLyrics of momentsJournal/notesMy residual self image

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,085 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Radko Mačuha

Radko Mačuha

236 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu