Vít Fargaš
R.I.P. (?) Web 2.0 party
A je to tady... Oficiálny koniec Web 2.0 v podobe party na Cypruse.
a.k.a. Tristan (alebo mac)dobrodruh každodenného života, krčmový filozof, potulný rytier, bandita, hackr vlastného blogu...Homepages:Words (starý experiment)Google ProfileStatistics by: Zoznam autorových rubrík: ---- TECHLOG ----, Web 2.0 services, Tech Notes/News, Netculture, social networking, Developer stuff, ---- OTHER ----, Zen of science, Society/culture outside net, ---- ART & PERSONAL ----, Philosophy, attitudes, Lyrics of moments, Journal/notes, My residual self image
A je to tady... Oficiálny koniec Web 2.0 v podobe party na Cypruse.
Tak toto mi pozdvihlo náladu: Myth of Keeping Up. Kathy to vystihla dokonale. Nestíhame. Všetci. Informačný overload. A čím viac sa často snažíme stíhať, tým viac strácame "reálny" život. A vôbec, čo sa dozviem dnes, mi bude na niečo o polroka? Čas na radu číslo 4: "Unsubscribe to as many things as possible". Och to podhadzujem svojim čitateľom skvelé rady, čo? :) Tags: time management info
Tim O'Reilly (áno to je TEN O'Reilly) zverejnil na Radar O'Reilly stav predaja kníh o počítačoch. A nie len to! Pekne ich aj vizualizoval. Takže ak chcete byť "in", sledujte módne trendy! :) - State of the Computer Book Market -
Zjavne digg nie je také neviniatko ako sa zdá. Moderátori diggu boli doslovne prichytení pri tom ako dva články boli "vykopané" presne tými istými ľuďmi s rovnakým počtom diggov. A keby len to! ForeverGeek, ktorý podozrenie o možnom podvode zverejnil bol vyhodený z diggu... a každý ktorý sa pokúsil diggnuť jeho článok tiež. Príbeh začína tu - Digg Corrupted: Editor's Playground, not User-Driven Website a tu - Suspicious Digging, Kevin Rose, ktorý bol nachytaný na hruškách odpovedá niečím úplne vágnym - Digging Fraud, na čo mu forevergeek odpovedá - Responding to Kevin's Non-Response Post... Diggu sa v rámci svojho systému síce úspešne podarilo "zakopať" počiatočné články o možnom podvode, no to len viedlo k tomu, že sa dostali priamo na titulku iných podobných služieb ako slashdot či tuná príklad tech.memeoranda. Ako sa hovorí, kto druhému jamu kope, sám do nej padne. Diggu sa to podarilo, a za to doslovne prešli PR peklom - celá blogosféra nehovorila o ničom inom ako podvode na diggu a Kevinovi Rose-ovi. Samozrejme problémom by ani nebolo to, že moderátori moderujú, ale to že v diggu je jasne prehlásené, že výsledok "kopania" je výlučne na užívateľoch. Nuž zjavne tomu tak
Martin Fraňo ma upozornil na vznik novej blogerskej komunity.
A je tu ďalší štvrtrok a s ním spojená nová štatistika od technorati ohľadne veľkosti blogosféry. Zhrnutie: vonku máme 35.3 milióna blogov (ktorých registruje Technorati) a blogosféra sa dvojnásobuje každých 6 mesiacov. Ďalej, 75000 nových blogov denne, 55% vydrží písať po 3 mesiacov, 3.9 milióna blogerov aktualizuje svoj blog aspoň raz za týždeň a denne pribúda cez 1.2 milióna záznamov. Tak čo, tiež blogujete? Tags: blog blogosphere statistika
Dnes mám takú romantickú náladu. Aj máje by som už staval, keby bolo pre koho... Tak som skočil na Google a od začiatku apríla je pre neschopných mládencov (ako ja) a holky na ocot (ako možno vy :) k dispozícií Google zoznamka. Tak som ju vyskúšal. Zatiaľ len v public beta, takže neočakávajte zázraky. Najprv si prejdite tour, aby ste sa dozvedeli ako na to... Revolučné koncepty od Contextual Pre-Date Advertising, Contextual Dating Advice (to je niečo pre mňa... žolík priateľ na linke - síce drahší ako sex cez SMS, ale čo už len muž neurobí pre získanie svojej vyvolenej) až po Contextual Courtship. Je to ešte mierne nedopečený produkt, pri Batch uploade profilov mi to hodilo "Database Capacity Exceeded", ale na to sme už od Googlu zvyknutí pri štarte nových služieb, nie? Tags: Google funny
V rámci menšej súťaže krásy o dobré tipy ako písať. V tejto časti veci na zamyslenie pred chytením klávesnice a vrhnutím sa do písania.
Ben Googger, hlavný inžinier Firefoxu píše o tom ako písať. Hlavne ako prezentovať svoje myšlienky či návrhy. Základná myšlienka: píšte pre zaneprázdnených ľudí.
V Nemecku prešiel pred pár dňami zákon podľa ktorého sa za stiahnutie ilegálneho filmu na súkromné použitie môže trestať až dvoma rokmi a na komerčné účely až piatimi. Zákon má vstúpiť do platnosti 1. januára 2007.
Takže nechal som si oficiálne ocertifikovať svoj blog a... http://fargas.blog.sme.sk is hereby officially certified 38% Web 2.0 Compliant!
Och, som strašne nezodpovedný. Mi jeden čitateľ pred dvoma týždňami poslal zaujímavý screenshot, kde NOD detekoval súbor vytváraný GDS ako vírus a ja som to zabudol zverejniť. Sa hlboko ospravedlňujem a dodatočne zverejňujem túto zvláštnosť.
14. a 15. mája sa bude konať Web 2.0 konferencia v Toronte na ktorej budú Om Malik, Tara Hunt, Stowe Boyd, Steve Rubel a ďalší. Nezaplatí mi niekto letenku?... tak nič.... Tags: konferencia web web2.0 mesh06links
Vtipný quiz: uhádnite či meno patrí web 2.0 službe alebo charakteru zo star wars. Steve vyzval chlapíkov z Web 2.0 WorkGroupu aby sa otestovali: Steve Rubel 30, Jeff Clavier 33, Mike Arrington 35, Stowe Boyd 36, Pete Cashmore 43... Ja som mal len 29, uff... takto sa do Web 2.0 Workgroupu nedostanem. Nejako to flákam... Tags: test funny
Vždy som sa divil prečo Microsoft veci bývajú tak bugové. Konečne som sa to dozvedel! Dík, Tim, aspoň viem čomu sa vyvarovať. Volať Microsoftu! Tags: funny problem Microsoft
Hehe, na tomto som sa dobre pobavil. Google za 20 rokov. Trochu vtipu nezaškodí. :D [cez BlogSEO] Tags: funny Google
Rohit Bhargava naznačil marketingu možné využitie Wikipedie (a iných spoločenských nástrojov) bez toho, aby stratili priazeň členov komunity a boli negatívne vnímaní ako marketing. Okrem samozrejmej transparentnosti a úprimnosti, počas konferencie bolo navrhnutých aj týchto zopár zaujímavých bodov.
Spolu so špekuláciami ohľadne Google disku sa niekde vynorilo toto staršie video (urobené začiatkom 2004) o tom, čo bude v roku 2015. Takže venujem všetkým špekulantom. Enjoy...
Ak máte 48 minút času, tak odporúčam toto: Seth Godin vo svojom blogu zverejnil linku na video kde rozpráva v Googli ako sa treba stavať k marketingu a ako treba veci ponúkať. Niečo čo univerzálne platí pre každú firmu, či kohokoľvek, kto chce niečo ponúknuť/predať.
Whooaaa, Microsoftáckemu blogerovi "evangelistovi" Robertovi Scobleovi to zopár blogerov vytmavilo.