F - magické písmeno webdesignu

Ľudia skenujú očami stránky poďla vzoru F - v dvoch horizontálnych pruhoch a jednom vertikálnom. Jakob Nielsen zverejnil výsledky svojho výskumu, ktoré sú bezpochyby zaujímavé každého web designera.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Na stránke je aj niekoľko ukážok niekoľko zaujímavých príkladov heatmáp. Niekoľko priamych implikácií z F vzoru:

  • Users won't read your text thoroughly in a word-by-word manner. Exhaustive reading is rare, especially when prospective customers are conducting their initial research to compile a shortlist of vendors. Yes, some people will read more, but most won't.
  • The first two paragraphs must state the most important information. There's some hope that users will actually read this material, though they'll probably read more of the first paragraph than the second.
  • Start subheads, paragraphs, and bullet points with information-carrying words that users will notice when scanning down the left side of your content in the final stem of their F-behavior. They'll read the third word on a line much less often than the first two words.

Tags: technologie web design

Vít Fargaš

Vít Fargaš

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  2x

a.k.a. Tristan (alebo mac)dobrodruh každodenného života, krčmový filozof, potulný rytier, bandita, hackr vlastného blogu...Homepages:Words (starý experiment)Google ProfileStatistics by: Zoznam autorových rubrík:  ---- TECHLOG ----Web 2.0 servicesTech Notes/NewsNetculture, social networkingDeveloper stuff---- OTHER ----Zen of scienceSociety/culture outside net---- ART & PERSONAL ----Philosophy, attitudesLyrics of momentsJournal/notesMy residual self image

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

36 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

245 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu