Najprv pre tých z horších rodín, ktorí sa sociálne dištancujú a nezáložkujú. Okamžite choďte na delicious (alebo niečo podobné, linky nájdete v článku) a založte si konto! Nikto slušný už nezáložkuje do browsera! Čo ste malé deti?
No a pokračovanie... pre nás zo slušnejších rodín....
Zíram. Proste rovnako ako kopec iných ľudí zjavne nechápem, prečo stále niekde vykvitne takmer na vlas rovnaká bookmarková služba. Nedávno to bola ma.gnolia. Ehm, pekné, ešte aj okopírovala tie bodky v del.icio.us. Otázka načo? Načo niekto potrebuje dve záložkovacie služby? Aký má zmysel znovuobjavenie kolesa? Neviem... Ok, ponúka naviac súkromné bookmarky a aj hodnotenie... a? Celý problém je v tom, že toto bookmarkovanie (ospravedlňujem sa zarytým Slovákom, ale hej... rád používam anglické termíny, lebo keď ich bežný človek vhodí do Googla, tak má šancu aj niečo nájsť) je postavené na komunite - máte komunitu "záložkárov", ktorí si navzájom zdieľajú záložky na webstránky. Väčšia komunita vyhráva... Del.icio.us už viac menej vyhral, koniec, čas vynájsť niečo iné... alebo zapojiť toto "koleso" do svojich služieb. Ale ľudia sú asi nepoučiteľní a ... máme tu ďalšiu bookmarkovaciu službu - scuttle. Je to GNU GPL, open source, ale to väčšinu zaujímať asi nebude, lebo aj tak, načo by doma rozbehávali bookmarkový server? No a ešte je tu celkom populárny blinklist... Je toho priveľa...
Na druhú stranu musím priznať, že odkedy bol del.icio.us kúpený Yahoo, tak stagnuje. Nechápem o čo sa snažia, ale nie sú schopní dať dokopy ani funkciu Import ani už dlho sľubované súkromné bookmarky. Del.icio.us vymyslel API, získal prevahu, všetci ho okopírovali a teraz... "killed by Yahoo"? Alebo si potriasli rukami, premigrovali na nový server a odišli všetci na dovolenku?
Zopár správ z úplne iného pohľadu:
Nedávno som si všimol, že v online denníku WashingtonPost pribudol "Tag this article". A nebol som jediný, z Rubelovho blogu som sa dozvedel, že aj CJRdialy si prihodilo linku "Bookmark with del.icio.us". Nedivím sa... Štandard nie? Print article, email article, bookmark article... Netreba byť jasnovidec, aby mi bolo jasné, že o rok či dva žiadne profesionálne online noviny nebudú bez "social bookmark" tlačítka. Zadarmo ďalšia štatistika o obľúbenosti (koľko ľudí si bookmarkne váš článok) a ďalšia nočná mora pre redaktorov: No viete si predstaviť, že budete za rok musieť naplniť kvótu, koľko ľudí si vás bookmarkne... Na druhej strane, kto by si opovážil nemať bookmark linku, keď ju má konkurencia. (Yahoo v tomto nezaváha a pod "social media tools" ponúka hneď zopár nástrojov pre online vydavateľov. Ale pozor na to, "all great ideas are dangerous." ;) )
Tags: bookmarking, technologie, media
Sociálne záložkovanie... zasa
Inak povedané Social Bookmarking. Vec, ktorá niečo hovorí každému slušnému surferovi z lepšej rodiny,... a ktorou sa každý snaží urobiť dieru do sveta???