
V niektorých krajinách totiž okrem skupín N, A, či Historik „funguje“ aj skupina GT. V nej štartujú iba čiastočne upravené exotické autá ako napríklad BMW Z3 Coupé, Nissan 350 Z, Aston Martin DB7 Vanquisch alebo Porsche 911 GT3 Rally. A práve na Porsche sa teraz pozrieme bližšie.VývojNa príprave vozidla spolupracovala automobilka Porsche so známym belgickým rally tímom Future World. Cieľom vývoja samozrejme nebolo porážať na tratiach MS továrenské Peugeoty či Citroëny, šlo skôr o pokus osloviť súkromné tímy v rôznych národných šampionátoch. Premiéru Porsche absolvovalo na tratiach ADAC Rally Deutschland v roku 2001. V úlohe predjazdcov sa v jeho kokpite predstavila legendárna posádka Walter Röhl - Christian Geistdörfer.TechnikaGT3 Rally vychádza zo sériovej verzie Porsche 996 GT3. Zmeny prevedené pri stavbe vozidla sú minimálne. Zadné kolesá poháňa vodou chladený šesťvalcový motor typu boxer s objemom 3,6 litra. Jeho úprava spočíva iba vo výmene sériového výfuku za výfuk používaný v okruhovom Porsche Carrera Cup, vďaka ktorému dosahuje výkon 381 koní (v sérií 360). Šesťstupňová prevodovka je „skrátená“ a auto s ňou atakuje maximálnu rýchlosť na hranici 250 km/h. Oproti sériovej verzií je karoséria vozidla odľahčená a auto postráda protiblokovací systém ABS. Navonok sa Porsche 911 GT3 Rally od sériovej verzie líši iba detailami. Okrem povinných bezpečnostných prvkov v interiéri, kde je teraz umiestnené aj rezervné koleso sú jedinými zmenami otvárateľné zadné okno (práve pre prístup k rezerve) a tiež zvýšená svetlá výška. Ostré štartyAuto sa ujalo a v súčastnosti ho možno vidieť prevažne na rýchlostných skúškach v Belgicku a vo Francúzsku. Na úvodnom podniku francúzskeho asfaltového šampionátu sa za jeho volantom predstavil aj Nicolas Bernardi. V belgickom šampionáte jazdí tiež niekoľko gététrojok, k najlepším v triede tam patrí Marc Duez.