Allianz SP ohlásila revolúciu v zákonnom poistení vozidiel

Je veľmi málo prípadov, kedy odo mňa konkrétna poisťovňa dostane verejnú pochvalu. Ale tentoraz musím spraviť výnimku. V zákonnom poistení sa totiž chystá najväčšia udalosť od demonopolizácie trhu s PZP: Od 1. decembra 2013 nebude Allianz - Slovenská poisťovňa poškodeným motoristom odpočítavať zhodnotenie vozidla opravou pri výpočte náhrady škody z povinného zmluvného poistenia vinníka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Majiteľ vozidla poškodeného pri dopravnej nehode, ktorú zavinilo vozidlo poistené v Allianz SP, bude môcť využiť služby niektorého zo zmluvných servisov poisťovne, nechať si opraviť auto a požiadať poisťovňu o vystavenie krycieho listu. Poisťovňa potom priamo na účet servisu poskytne úhradu vo výške primeraných nákladov na opravu poškodenia. Čo znamená, že poškodený dostane opravené auto a nebude sa musieť na zaplatení nákladov nijako spolupodieľať!

Ako to v súčasnosti funguje

Občiansky zákonník hovorí, že poškodený má dostať od vinníka náhradu "skutočnej škody". Praktický problém je ale v jej definícii. Preto sa stáva, že ak vám niekto nabúra staršie vozidlo, všetky poisťovne vám preplatia sumu potrebnú na opravu, zníženú o amortizáciu pôvodných dielcov. A prinútia vás tak zaplatiť si časť nákladov za opravu, aj keď ste nič nezavinili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poisťovne totiž vychádzajú z vyhlášky pre znalcov, podľa ktorej sa novými dielcami vozidlo technicky zhodnotilo. Aj keď asi všetci budeme namietať, že trhová cena vozidla po nehode vyššia rozhodne nie je. Čo potvrdil aj Ústavný súd ČR svojim nálezom. Na Slovensku takýto právny precedens nie je. Aj keď súdnych sporov v tejto oblasti pribúda. A nespokojných poškodených, ktorí nadávajú na poisťovne, tiež.

Revolúcia

K takémuto kroku spomínanú poisťovňu neprinútila zmena zákona. O to viac považujem tento krok za revolúciu ako motorista, aj ako sprostredkovateľ poistenia. Práve preto, že sme v prvej línii komunikácie s klientom a beriem odpočítavanie tzv. zhodnotenia pri opravách poškodených vozidiel za nespravodlivosť. Napriek tomu sa musím snažiť vždy dookola vysvetliť nevysvetliteľné. A to, prečo má poškodený doplácať na to, že mu niekto spôsobil škodu.

SkryťVypnúť reklamu

Konkurencia

Ostáva len veriť, že konkurencia v krátkom čase zareaguje proklientsky a zvolí rovnaký prístup pri odškodňovaní zo zákonného poistenia. Ak nie, možno sa dočkáme rekodifikácie Občianskeho zákonníka zo strany Ministerstva spravodlivosti SR, ktoré sľubuje túto oblasť riešiť. A to poisťovne prinúti prístup zmeniť. Iste, v niektorých poisťovniach to môže znamenať vyššie poistné. Ale asi je čas konečne zaviesť funkčný bonus/malus systém a naozaj trestať zlých vodičov vyššími cenami a netrestať poškodených.

Peter Világi

Peter Világi

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Senior analytik spoločnosti Fincentrum, a.s. Konateľ správcovskej spoločnosti Qualita správa bytov, s. r. o. Zoznam autorových rubrík:  DôchodkyFinancovanie bývaniaÚčty a balíkySporenieBankové analýzyPoistenie osôbPoistenie autaPoistenie majetkuLízingInvestovanieBlog Financie

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

226 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu