reklama

Volebný program neexistujúcej strany.

Asi zas nebudem mať koho voliť, lebo žiadna strana nechce tvoriť politiku, ale iba reaguje na to, čo sa v politike deje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

I. Úvod.Naša strana dospela k záveru, že za dvadsať rokov od prvých slobodných volieb, naša spoločnosť ešte nevyužila možnosti, ktoré sa jej naskytli. Zastávame názor, že novembrom sa u nás zmenilo prostredie, no my a štátne inštitúcie sme sa meniť nezačali.Tým sme dosiahli stav, ako keď sa rozhodneme, že zmeníme naše sladkovodné akvárium na slanovodné. Vymenili sme sladkú vodu za slanú, no rybičky zostali pôvodné. Je zákonité, že sa musia trápiť, ak vôbec dokážu prežiť.Našu kampaň nechceme viesť proti niekomu, alebo niečomu. Sme presvedčený, že nie je vhodné sa deliť na ľavicu a pravicu, lebo nech má na vrch hociktorá strana, vždy to bude ťahať do boku a nie dopredu, čo sa môže časom zmeniť na kruh. Tak isto aj delenie na liberálov a konzervatívcov pokladáme za scestné, lebo liberál bez akceptácie základov vybudovaných minulosťou, nie je liberál, ale rojko. Konzervatívec, ktorý sa drží iba minulosti a bráni sa zmenám, nie je konzervatívec, ale spiatočník.Preto vidíme riešenie v tom, aby sme boli otvorený pravicovým, ako i ľavicovým hodnotám. Ak nebudeme, nezávisle na skutočnosti, presadzovať iba to svoje, ale hlavne počúvať. Musíme stavať na tom, čo tu je a postaviť na tom najviac, ako dá. Takže akýsi konzervatívny(úcta k minulosti) liberalizmus (túžba po vývine).To, chceme dosiahnuť nasledovne a nech vás nemýli skutočnosť, že mnohých oblastiach načrtávame program na 20 rokov. Pozitíva začne prinášať okamžite. Dvadsaťročný horizont je potrebný iba na úplne ukončenie transformácie. Dnes tu ešte prevažuje totalitný pozostatok, keď v štát vnímame ako niečo, čo má za nás ťahať horúce gaštany z ohňa. My občania vieme presne na čo máme (obrazne povedané) nárok a čo nám chodí. Preto dvadsať rokov potrvá, kým sa nám úplne podarí prevážiť zásluhovosť z doterajšej prevahy solidárnosti, avšak pri zachovaní oboch týchto princípov. Úplne preváženie však musí trvať cca dvadsať rokov, aby to nebolelo a aby sme nerezignovali na základné funkcie štátu. No už i malé pokroky v tomto prevažovaní, dokážu privodiť ohromné zmeny v kvalite života populácie.I keď v roku 1989 prišlo k zmene, zdravotníctvo, školstvo a sociálne zabezpečenie zostalo "socialistické". Tieto oblasti sa stali čiernymi dierami na financie, ktoré spotrebujú akékoľvek množstvo peňazí a pritom je zdravie populácie žalostné, v školstve sa znižuje úroveň a sociálny systém produkuje vždy viac a viac nezamestnaných na úrovni, až pod úrovňou chudoby.Máme riešenia, ktorými dosiahneme, aby v týchto oblastiach boli financie dostačujúce a to pri zvýšení kvality vzdelávania, sociálneho zabezpečenia, zdravia jedincov a tými populácie.Ponúkame vám náš program s ktorým vstupujeme do volebnej kampane roku 2010, ktorý nebude iba o tvárach a sloganoch, ale chceme otvárať témy, podľa nás tie najpálčivejšie. Tým privodiť pozitívnu zmenu v živote občanov. Náš program neobsahuje iba to, čo chceme, ale i základne postupy, ako to chceme dosiahnuť. Takže nie iba čo? Ale aj prečo a ako?Nami navrhované zákony by zabezpečovali kontinuitu vývoja i po ďalších parlamentných voľbách. U nás, čo voľby to revolúcia. Jeden krok v pred, no často i dva späť.Ako to dosiahnuť? Navrhnúť zákony, ktoré by mali do cca dvadsiatich rokov dostať spoločnosť tam, kde by sme ju chceli mať. Na to je nutné prijať zákony, ktoré prežijú viac ako jedno volebné obdobie. Preto treba dosiahnuť, aby boli prijaté čo najväčším konsenzom. To sa dá dosiahnuť iba diskusiou celej spoločnosti, no hlavne koaličných, ako i opozičných strán. Každý dobrý kráľ, mal aj šaša(?), ktorý mu ponúkal iný uhol pohľadu. Tí čo niečo vedia, vidia i to, čo by sa ešte mohli naučiť. Len tupcom je všetko jasné.Prečo je nutné prijať zákony, ktoré prinesú osoh až o 20 rokov? Jednoducho preto, lebo zákony, ak nemajú obmedzovať musia korešpondovať so stupňom spoločenského poznania. To poznanie je u nás dosť chabé. Kto z vás s ním je spokojný?! A preto treba skvalitniť vzdelávanie. Zákony, ktoré musia byť prijaté, lebo bez nich budeme iba predlžovať agóniu spoločnosti, by nám občanom s dnešným myslením priniesli iba slzy a plač. Musíme vrátiť občanovi ochotu, ale i schopnosť prijať zodpovednosť za svoj život. To je skutočná sloboda, ktorú sme chceli novembrom dosiahnuť. Preto sme už náš program pripravili, ako záväzok voči spoločnosti a nie iba voči našim voličom. Náš program sme pripravili na tri možné alternatívy volebných výsledkov.1, Naša strana nedostane od vás mandát na vstup do parlamentu.Túto alternatívu si síce nepripúšťame, ale možné je všetko. Hoci by tento stav nespôsobil žiadny záväzok voči občanom, my dávame verejný prísľub, že i tak budeme na politickej scéne pôsobiť, ako neparlamentná strana. Budeme sa snažiť, i za pomoci médii, otvárať problémy spoločnosti, vplývať na parlamentné strany a navrhovať riešenia, ktorých princíp je v ďalších bodoch tohto programu.2, Naša strana dostane od vás mandát na vstup do parlamentu, ale sa nestane súčasťou vlády.Táto alternatíva už vytvára pre nás záväzok voči občanom a preto sa zaväzujeme, že okamžite po menovaní vlády vyvoláme jednanie s mimovládnymi parlamentnými stranami a bude ma snažiť zostaviť a zverejniť tieňovú vládu. Zastávame názor, že iba pri existencii tieňovej vlády sa dá hovoriť o opozícii.V prípade, že sa rozhovormi s ostatnými mimovládnymi stranami nepodarí zostaviť tieňovú vládu, zaväzujeme sa ju zostaviť sami, nakoľko sme presvedčení, že tieňová vláda je tým prvkom, ktorý z neparlamentných strán robí opozíciu.Tieňoví ministri sú relevantnými partnermi pre ministrov a majú možnosť primäť ministrov ku konštruktívnej diskusii. Ak sa vláda bude brániť diskusii, musia mať pod drobnohľadom činnosť jednotlivých ministerstiev, čo okrem iného zabezpečí včasné odhaľovanie prípadných káuz. Včasnosť tohto odhaľovania môže zabezpečiť ich prevalenie už v štádiu prípravy a nie iba s krížkom po funuse.Existencia a zverejnenie mien a kontaktov tieňových ministrov, umožní i prípadne anonymné upozornenie od zamestnancov ministerstiev, kde pracuje veľa čestných ľudí. No tí sa nemajú bez tieňového ministra, s vylúčením vlastného ohrozenia, na koho obrátiť.Tieňový minister i na základe anonymného podnetu, alebo utajenia zdroja, môže iniciovať včasný poslanecký prieskum. Práve na možnosť utajenia zdroja sa má vzťahovať poslanecká imunita a nie na napr. šoférovanie pod vplyvom alkoholu.3, Naša strana sa dostane do vlády.Toto budeme vnímať, ako ešte významnejší záväzok. Tu už budeme prijímať konkrétne rozhodnutiaAko to dosiahnuť? Treba začať školstvom.Školstvo.Cieľ:1, Obohatiť vzdelávací proces o výchovnú zložku, aby sa výchovno-vzdelávacím nie iba nazýval.2, Dosiahnuť 100% spoplatnenie vysokoškolského štúdia, ale až za 20 rokov.Spôsob dosiahnutia cieľa:Skutočná reforma školstva nevyžaduje ani o euro viac, ako doteraz a možno, že sa i ušetrí, čo však treba nechať v školstve na jeho zveľaďovanie.Treba urobiť kampaň v pedagogickom zbore, aby si pedagógovia uvedomili, že neexistuje povolanie učiteľ (aspoň v základnom a strednom školstve), ale iba povolanie pedagóg. Pedagóg má aj učiť. Učiteľ nevie vychovávať, lebo vidí v žiakovi nádobu, ktorú treba naplniť a nie pochodeň, ktorú treba zapáliť. Pedagóg si musí uvedomiť, že kto chce zapaľovať, sám musí horieť.Toto sa pedagógom a ostatným účastníkom výchovno vzdelávacieho procesu dostane do krvi iba vtedy, ak sa nebude v školách klásť dôraz iba na školský poriadok (povinnosti žiaka), ale aj na klasifikačný poriadok (povinnosti pedagóga).Sem z klasifikačného poriadku vyberieme pre ilustráciu povinnosť pedagóga vyzdvihnúť klady žiaka i v tedy, keď jeho odpoveď bude hodnotiť, ako nedostatočnú.Zabezpečíme, aby klasifikačné poriadky viseli všade, kde visia aj školské, aby boli dostupné každému, koho sa hodnotenie dotýka, žiakom, rodičom, pedagógom a pod.Ak si dáte robotu a prečítate si ľubovolný, klasifikačný poriadok, zistíte, že to je veľmi zaujímavé čítanie a pochopíte, prečo tvrdíme, že bez tohto kroku nedokáže nikto reformovať školstvo. A čo je dôležité, skutočná reforma školstva nevyžaduje navýšenie zdrojov ani o EURO, dokonca dokáže aj značne ušetriť, preto je možné túto reformu dosiahnuť za každého stavu ekonomiky.Do škôl treba zaviesť výchovno-vzdelávací proces a nie iba udržiavať vzdelávací. Pedagóg, aby sa stal pedagógom musí vedieť, že je základným článkom tohto procesu a že bez neho nepríde k žiadnej zázračnej reforme školstva. Na všetkých úrovniach treba vplývať na pedagógov tak, aby si mohli uvedomiť, že pedagóg dokáže s ruskou sčotkou naučiť viac, ako učiteľ s najmodernejšou technikou, lebo pedagóg dokáže v žiakoch vzbudiť entuziazmus.Musia si uvedomiť, že spoločnosť neplatí učiteľov, ale pedagógov. Tento stav dosiahneme podľa návodu obsiahnutom v prílohe 1. a, tohto programu.Takýto pedagóg potom u svojich žiakov dokáže zbudiť hlad po poznaní. Dokáže ich zapaľovať ako pochodeň a nie iba plniť, ako nádobu. Musí si uvedomiť, že materiál (deti) s ktorým pracuje prišli z rôznych prostredí. Nemôže si dovoliť nad niektorým žiakom lámať palicu. Preto je pedagóg a nie učiteľ. Potom sa z našich škôl vytratia "drzé" a "arogantné" deti, len im treba ponúknuť to, čo obsahuje príloha 1. b, tohto programu.Na to, aby to pedagógovia mohli u žiakov dosiahnuť, vláda si musí uvedomiť, že reforma školstva nepozostáva iba z reformy jeho financovania. Financovanie je závažná choroba nášho školstva, nie však najzávažnejšia. Preto dôraz budeme klásť na pedagógov a žiakov, aby sme mohli časom pristúpiť i k skutočnej reforme jeho financovania. Tento proces však odhadujeme zhruba na dvadsať rokov, lebo takýto čas je nutný k tomu, aby sa do škôl dostávali deti rodičov, ktorí už prešli reformovaný školstvom. Dôvod tohto a návod, ako na to, obsahuje príloha 1. c, tohto programu.Ak nám dáte svoj hlas, budem to pokladať za mandát od vás, aby naše školstvo takto vyzeralo.Sociálny program:Ciele.1, Dosiahnuť, aby sociálne dávky boli nízke na kvalitný život, ale vyššie, aby nehrozila smrť hladom. Nie však revolučne zo dňa na deň, ale postupnými krokmi, aby boli zabezpečené základné úlohy štátu v tejto oblasti.2, Zabezpečiť zmenu vnímania povinností, aby neboli pre človeka nutnosťou, ale možnosťou. To zabezpečí rast sebavedomia a tým i chuť a radosť zo života.Spôsob dosiahnutia cieľa.Prijatie zákona o znížení odvodov do sociálneho systému, no znížiť ich až o dvadsať rokov, keď bude isté, že každý člen spoločnosti už prešiel reformovaným školstvom a je veľký predpoklad, že je schopný a ochotný prijať zodpovednosť za kvalitu svojho života. Treba dostať do povedomia ľudí, že sociálne dávky sú benefit, o ktorý sme sa nezaslúžili ničím, iba tým, že sme sa narodili ako ľudia.I keď je predpoklad, že reformované školstvo bude produkovať sebavedomých jedincov plných entuziazmu, isté to bude iba vtedy, keď už dnes začneme pracovať s ohrozenými skupinami. Preto úrady práce by mali organizovať semináre pre nezamestnaných na princípe téz z prílohy 2. a, tohto programu, kde im bude poukazované na to, že prečo sa oplatí pracovať.Podobné semináre však preventívne(?) organizovať i pre zamestnaných podľa prílohy 2. b, tohto programu, kde bude vysvetľované, ako pracovať, lebo práca iba na oko, nie je práca.Zamestnanci a zamestnávateľské zväzy by mali vo svojich radoch rozšíriť tieto myšlienky podľa prílohy 2. c, tohto programu a vyžadovať od úradov práce potenciálnych zamestnancov, ktorým boli účastníkmi vyššie uvedených seminárov.Zdravotníctvo.Ciele:1, Aj tu treba dosiahnuť, aby občania prijali zodpovednosť za svoj zdravotný stav, prikladali dôležitosť prevencii, ale skutočnej prevencii a nie iba absolvovaní preventívnych prehliedok. Aby boli čo najviac nápomocní lekárom pri vlastnej liečbe. Už Hypokrates povedal: "Lekár môže človeku pomôcť, ale vyliečiť sa dokáže iba človek sám." Takže v zdravotníctve treba dosiahnuť, aby fungovalo na princípe: "Lekári nech sa postarajú o naše choroby a my sa postarajme o svoje zdravie."2, Zreformovať spôsob zdravotného poistenia a dosiahnuť, aby o 20 rokov boli povinné iba minimálne odvody do jedinej štátnej poisťovne, ktorá bude presadzovať solidárny princíp a bude uhrádzať iba starostlivosť nad (napr.) 150.000€. Ďalej vytvoriť možnosť ďalšieho dobrovoľného poistenia na uhrádzanie bežnej starostlivosti. Treba dosiahnuť stav, aby pacient dostal od lekára šek a je iba na pacientovi, či si to ďalšie poistenie platí a šek zoberie do poisťovne, alebo ho uhradí sám. No i túto dobrovoľnosť zaviesť až o cca 20 rokov. Už viete prečo.Spôsoby dosiahnutia cieľa:Človek je schopný vylúčiť náhodnosť i zo zdravotnej oblasti a preto je schopný postarať sa o svoje zdravie. Len mu treba dať relevantné informácie. Dnes je toľko "zaručených" návodov na preveciu a liečbu, že väčšina ľudí iba rezignovane mávne rukou. A pritom sa odborníci i laici zhodnú na tom, že človek je schopný pozitívne vplývať na svoje zdravie.Preto vytvorime platformu na celospoločenskú diskusiu, kde si bude mať každý možnosť, ale i nutnosť obhájiť svoje tvrdenia. K tomuto chceme využiť verejnoprávne média, ktoré nebudú iba priestorom na takúto diskusiu, ale budú i šíriť už relevantné informácie.Výsledky takejto diskusie sa nebudú šíriť iba médiami, ale sa zapracujú aj do už zreformovaného výchovno-vzdelávacieho procesu a seminárov organizovaných (vyššie spomenutých) úradov práce.Tento princíp nám už v počiatkoch umožní znížiť náklady v zdravotníctve na lieky a lekársku starostlivosť medziročne o min. 11%, lebo zabránime plytvaniu liekmi. Pri súčastnom systéme zdravotného poistenia cena týchto liekov nedokáže plytvaniu zabrániť. Dokáže mu však zabrániť edukácia obyvateľstva. Toto ušetrenie nám umožní i zaviesť odvodové bonusy, čo prinesie možnosť ďalšej, avšak prirodzenej regulácie spotreby liekov a lekárskej starostlivosti.Podrobnosti, ako túto diskusiu, edukáciu vyvolať a menežovať nájdete v prílohe 3. tohto programu.Občan.Keď sa dostaneme do vlády, rozhodne sa nezabetónujeme pred informáciami od občanov na úrade vlády. Raz do mesiaca budeme organizovať nepompézne dni otvorených dverí, kde sa bude môcť každý občan dostať so svojim problémom, keď inde nepochodil, ku našim ministrom. Nebudeme zabúdať, že spoločnosť tvoria jedinci. Politici sú medzi ľuďmi iba počas kampane, aj to obklopení ochrankou. Sme si vedomí, že problém vyznieva úplne inak, ak som o ňom iba počul, alebo som ho i videl a uvedomujeme si, že pre každého jedného jedinca je ten jeho problém najväčší.Rómska otázka.Rómska otázka tkvie v tom, že Rómovia nikdy neprijali žiadnu ideológiu a preto sa u nich nevyvinul vzťah k hodnotám v takom ponímaní, ako u národov, ktoré sa vyvíjali pod vplyvom nejakej ideológie. Preto vznikajú konflikty medzi majoritou a Rómskou minoritou. Rómom treba ponúknuť ideológiu tak, ako ju M.L.King ponúkol černochom v USA. Táto ideológia však nemá byť založená na presadzovaní pravdy, ale na princípe hľadania pravdy. Takúto ideológiu šírenú už reformovaným školstvom a médiami, hlavne verejnoprávnymi, budú schopní a ochotní prijať, veď nie sú masochisti. Toto železo treba kuť i prostredníctvom úradov práce vytváraním spočiatku seminárov pre túto minoritu a postupne ich pripravovať na účasť na všeobecných seminároch. No treba si uvedomiť, že to nedosiahneme revolučne, ale ak to budeme teraz dobre robiť, tak o cca 20 rokov, keď už svoje deti budú vychovávať Rómovia, ktorých už vychovalo reformované školstvo. Ak to budeme robiť inak, tak tento problém budeme tlačiť pred sebou.Aj v USA bol M.L.King zavraždený v roku 1968 a ešte na olympijských hrách v Mníchove 1974 preberali čierny medailisti z USA svoje medaily zo vztýčenou rukou zaťatou v päsť.Kríza.Táto kríza sa dá okamžite zastaviť. Ak ju nezastavíme vedome, možno sa nám to podarí náhodne, no je pravdepodobnejšie, že tento systém skolabuje a k rastu príde opäť až po zavedení žobračeniek.Zastavenie krízy spočíva v jej pochopení. Treba si uvedomiť, že peniaze nie sú hodnotou, ale dohodou, ktorá sa využíva pri prerozdeľovaní hodnôt. Riešenie spočíva v pochopení, prečo Egypťania stavali pyramídy, prečo malo každé staré české mesto rozhľadne a prečo hospodár v Biblii najímal zahálajúcich ľudí na prácu vo vinici. Pyramídy, rozhľadne a vinica má spoločného menovateľa, a to užitočnosť (i osobná) činnosti.Hitler práve toto využil na ovládnutie spoločnosti. Dá sa to však využiť i celospoločensky pozitívne. Zmenou prístupu verejnoprávnych médii, ako i úradov práce, ktoré seminármi budú vysvetľovať, že povinnosti sú možnosť a nie nutnosť dosiahneme priatie zodpovednosti za svoj život u každého jedinca.Po necelých dvadsiatich rokoch to už nebude nutné, nakoľko sa o to postará zreformované školstvo. I pre pochopenie tohto sa môžu použiť myšlienky z druhej prílohy tohto problému.Pre predchádzanie ďalším krízam je veľmi dôležité zmeniť naše vnímanie majetku. Nehodláme sa dotknúť jeho nedotknuteľnosti, ale zaviesť súčasne povinnosť starostlivosti oň. Nemôžme si dovoliť, aby mohlo prísť k chátraniu hodnôt a preto, ak nebude známi majiteľ, alebo sa majiteľ nebude mať možnosť o svoj majetok postarať napríklad jeho prenajatím, posilníme inštitút jeho nadobudnutia vydržaním. Samozrejme pri jasných pravidlách, ktoré nebudú ohrozovať nedotknuteľnosť majetku.Zahraničná politika.Slovenská republika má štandardné medzinárodné vzťahy a netreba ich vo volebnej kampani možno ani spomínať. No dôraz budeme klásť na doriešenie slovensko-maďarských vzťahov, ktoré už roky nie sú na úrovni, s ktorou by sme mohli byť spokojní. Nezastávame názor, že problém nejestvuje, alebo že ho robia iba politici. Sme presvedčení, že problém je tu už viac ako 217 rokov. Nie je však neriešiteľný, len netreba strkať hlavu do piesku. Dá sa navždy doriešiť a dosiahnuť akési slovensko-maďarské vyrovnanie, no sme presvedčení, že je to možné iba, ak si uvedomíme, že niet vinníka zodpovedného za nekvalitu týchto vzťahov. Nepomôže nám vzájomné ospravedlňovanie sa a ani reciprocita. Na reciprocitu je už neskoro.Treba si uvedomiť, že problém sa neťahá tisíc rokov, ale iba od v pádu Turkov, no prejavil sa až po ich vyhnaní. Treba prízvukovať, že Trianonom neprišlo Maďarsko o 2/3 svojho územia a že Uhorské dejiny nie sú výsostne dejinami Maďarskými.Treba vedieť, že zväzok Uhorského štátu medzi Slovákmi a Maďarmi vznikol na základe dobrovoľnosti a že Štefan I. bol tri roky pred svojou korunováciou (25.1.1000) Nitrianskym kniežaťom. Takže Trianonom si každý zobral to, čo do tohto dobrovoľného zväzku priniesol. Presne tak, ako pri rozvodoch manželstiev.Uhorsko bolo stavovským štátom a preto hovoriť o 1000 ročnom národnostnom útlaku je neprávne. V Uhorsku, ak išlo o útlak, tak iba útlak sociálny a nie národnostný. Národnostný započal až v roku 1793, ten však i vyvrcholil rozpadom Uhorska.Podrobnosti, ako hodláme dospieť k Slovensko-Maďarskému vyrovnaniu nájdete v prílohe č. 4 tohoto programu.Toto vyrovnanie zabezpečí, nie ochranu národnostnej väčšiny a menšín, ale to, že nebude treba nikoho ochraňovať. Sme presvedčení, že aj Slováci a i Maďari, majú "ochraňovania" už plné zuby. Slováci a aj Maďari majú také isté radosti a starosti, ako tí druhí. Chcú sa starať a rozvíjať tie a nie sledovať kto útočí a kto ochraňuje. Toto vyrovnanie nezabezpečí iba pokoj na juhu nášho územia, ale i nadštandardnosť vzťahov Slovenskej a Maďarskej republiky.Nejde tu iba o módny záväzok. Tieto vzťahy treba doriešiť, kým je čas. Ak by sa tu prevalila nejaká vážnejšia kríza, tak by sa tieto vzťahy mohli stať závažnou rozbuškou. Aj Hitlerovi sa v roku 1926 nepodaril prevrat, no v 1933, štyri roky po kríze (1929) už áno.Vyrovnanie sa dá dosiahnuť jednoducho, len jasne treba spísať základy o ktorých sa bude dať diskutovať. Treba ich spísať tak, aby korešpondovali zo záujmami mlčiacích väčšín na oboch stranách pomyselnej barikády. Potom nesúhlas jednej zo strán spôsobí, že sa nevyfarbia iba pred svojimi občanmi, ale pred celou EU a celým svetom.Je nám jasné, že na oboch stranách budú isté štruktúry, ktorým takéto vyrovnanie nebude hrať do karát, ale vieme zabezpečiť, aby platilo, že: "Psi brešú, ale karavána ide ďalej." Potom prestane i ten brechot.Verejnoprávne média.Ciele:Na verejnoprávne média, máme dosť vyhranený názor. Podľa nás ich treba udržať, dá sa povedať za každú cenu, aby sme mohli udržať príjem informácii i zdôvodu napĺňania funkcii štátu (viď. zdravotníctvo a soc. zab.) ale i z dôvodu existencie problému, ktorý sme nazvali reklamná pasca. Existencia skutočných verejnoprávnych médii má možnosť i zabezpečiť to, aby si komerčné média bez ujmi na relevantnosti informácii mohli "vypisovať" čo chcú. To je skutočná pluralita.No máme na mysli skutočnú verejnoprávnosť a nie to, čo teraz STV, SRo TASR produkuje. Treba si uvedomiť, že komerčné a verejnoprávne prostredie je úplne niečo iné. Takže verejnoprávne nemajú byť, a ani nevedia byť, konkurenciou pre komerčné, ak pre nič iné, tak preto, že nemajú možnosť konkurovať, nech už vo vedení sedí hocikto.Čo je to reklamná pasca? Je to ustanovenie o skrytej reklame, ktoré znemožňuje odvysielať niektoré informácie, ktoré v sebe nesú prvok reklamy. Pojednávajú o konkrétnom produkte, či už tovaru, služieb, alebo postupov. Z tejto pasce treba dostať produkty, v prospech ktorých by sa nikdy neodvysielala platená reklama a sú pre občana nevyhnutnosťou, či už pre ich zdravie, zábavu, alebo pohodu.Spôsob dosiahnutia cieľa:Dostať na verejnosť rôzne uhly pohľadu. Diskusiamy zástupcov modernej a alternatívnej medicíny, zástancov komplexnej liečby, ale i celej širokej verejnosti, aby sme sa už raz, poznaním súvislostí, dopracovali k tomu, čo je vlastne zdraviu prospešné.Umožniť prezentáciu občianskych združení a iných neziskoviek. Je to studnica mnohých rozumných riešení, no mnohé, z nedostatku financií, zapadnú prachom.Vytvoriť formáty, v ktorých diskusie nebudú iba bipolárne, lebo riešenie je často medzi týmito pólmi.Ponúknuť spoluprácu regionálnym mediam, hlavne tým, ktoré sú financované samosprávami.Všetky projekty podporujúce už opísané reformy v jednotlivých oblastiach, školstvo, zdravotníctvo, sociálne zabezpečenie, zapracovať do programovej štruktúry týchto médii, lebo všetky reformy sú založené na informovanosti.Poľnohospodárstvo a vidiekV tejto oblasti si sami kopeme hrob. Dotovali sme si vznik a nárast nezamestnanosti na vidieku. Dotovali sme veľké podniky, ktoré technológiou dokázali dosiahnuť stav, keď sa 8 až 12 zamestnancov dokáže postarať napr. o cca 14 tisíc ošípaných. Načo? Na potravinovú bezpečnosť Slovenska to nie je nutné.Dnes si každý zamestnanosť na vidieku spája iba s agroturistikou. Toto chceme a vieme zmeniť. Vytvorime podmienky, aby o dotácie mohla žiadať obec, ktorá umožní, aby sa do dvorov v obciach opäť dostali hydina, ošípané a dobytok. Tým sa z atraktívni i starostlivosť o pozemky, lebo sa zvýši dopyt po krmive. To umožní celkovú revitelizáciu vidieka.Občanom na vidieku nebudú plošne odobraté sociálne dávky, ale budú mať možnosť prostredníctvom obce požiadať i o dotácie na vytvorenie si chovov pre vlastnú potrebu. Tieto dotácie budú v prvom roku nárokovateľné a ich využitie kontrolované obcou. Nárok v ďalších rokoch bude podmienený starostlivosťou o svoj majetok v predošlom roku.Tieto vlastné dvory začnú skôr neskôr produkovať nadbytok. Preto nepríde len k obchodovaniu s komoditami (obilie, seno, zvieratá), ale i z výslednými produktami. Preto podporíme výstavbu malých obecných priestorov, určených na porážanie zvierat, ktoré budú spĺňať hygienické podmienky a budú pod dohľadom veterinára s ktorým bude musieť obec uzatvoriť zmluvu. Tento bude platený z dotácii, ktoré obdrží obec a bude dozerať na zdravie zvierat a zaobchádzanie s nimi. Toto zaručí skutočný no nezávadný predaj z dvora.V oblastiach, ktoré sú vhodné na chov zvierat pasením, zaviesť i obecných pastierov a valachov, ktorí si budú môcť zvýšiť príjem sociálnymi dávkami, ktoré budú percentuálnym vyjadrením ich zárobku od obce. Takže ak zarobí cca 100 € pasením zvierat, tak ďalších 50 € dostane, ako soc. dávky. To bude skutočná motivácia k činnosti.Týmto dosiahneme nie iba zatraktívnenie vidieka, ale možnosť občanom vybrať si pre seba správneho dodávateľa, čo zabezpečí možnosť konzumácie potravýn, ktorým poznáme pôvod a spôsob pestovania. Toto má ohromný význam pre možnosť starostlivosti o svoje zdravie (viď kapitolu o zdraví), ale zabezpečí i prirodzenú výmenu peňazí medzi mestom a vidiekom. Záver.To, že náš program počíta s horizontom 20-tich rokov, neznamená, že pozitíva nezačne prinášať okamžite. Začne, zatiaľ iba čiastkové, ktoré budú pozitívne ovplyvňovať kvalitu životov okamžite, no k zavŕšeniu príde až o tých cca 20 rokov. Nemáme čarovnú paličku. Rozhodnite sa. Budete voliť nás, alebo tých, ktorý tvrdia, že tú paličku majú.I keď sme nová strana, rozhodne nebudeme priskoč stranou. Ak by ste nám nedali mandát k tvorbe vlády, nikdy nevstúpime do vládnej koalície, ak sa vládny program nepriblíži k nášmu volebnému.Prílohy tohto programu berte ako naše návrhy, ale za to, že nemáme patent na rozum, vstúpte s nami o nich do diskusie. Budeme si ju vážiť, lebo zastávame názor, že takáto diskusia má byť za účelom dosiahnutia cieľ na princípe oponencie a obhajoby. Nikoho, kto nebude s nami súhlasiť nebudeme pokladať za nepriateľa, ale naopak za objekt nášho možného rastu.

František Hodonský

František Hodonský

Bloger 
  • Počet článkov:  147
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ten, ktorý si na všetko čo vidí a počuje kladie otázky. Zoznam autorových rubrík:  zdraviePokecáme?spolocnosťvierafilozofiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu