J:Neobjavil? Tak prečo sa chcete stretnúť s vrchnosťou? Ja sa im potom ani nečudujem, že nemajú na Vás čas.F: Tak to sme už minimálne dvaja, čo sa nečudujú. Ono je to jednoducho tak a nie iba na Slovensku, že zaujímavé sú iba nové, prevratné objavy. Ľudia, tým i vrchnosť, ale i vy novinári, tu vytvárate klímu, ako by muselo prísť k nejakému prevratnému objavu, bez ktorého nebude dobre.J:To tvrdíte vy. F:A Vás nezaujíma prečo to tvrdím? J: Nevymenili sme sa? Nemám sa tu pýtať ja? F:Mali a bolo by vhodné, ale často je namiesto tvrdení, lepšie použiť otázky. Je prirodzené, že ľudia nemajú radi tvrdenia a mentorovanie. Preto ak budeme v rozhovore pokračovať (máte to v rukách), budem často odpovedať otázkami. J:Dobre. Tak to skúsme. Predpokladám, že to, čo ste napísali na blogu o nemožnosti stretnúť sa s našimi politikmi, je vaša osobná skúsenosť. Tak s kým sa vlastne chcete stretnúť?F:Predpokladáte správne, Ale nejedná sa tu iba o politikov. Preto som v blogu písal o vrchnosti a nie o vláde.J: A o koho ešte?F:O odborníkov v jednotlivých oblastiach, o majiteľoch médii a o osobnosti z jednotlivých oblastí. J: Takže o všetky celebrity? F:Nie. O celebrity nie. Ja rozlišujem medzi osobnosťou a celebritou.J:V čom?F:V množstve času potrebnom na ich vznik. J:Nerozumiem.F:Je to trochu pritiahnuté za vlasy, ale pre vysvetlenie hádam postačujúce. Kým osobnosť vzniká dlhodobo, celebrita sa dá vyrobiť z večera na ráno. Krásne to opísal M. Twain v Miliónovej bankovke. J:Hm. Dobre. Tak s kým sa to, na príklad, z vlády chcete stretnúť?F:S pani premierkou, s podpredsedom vlády, pre národnostné menšiny, s ministrom zdravotníctva, školstva, sociálnych vecí a rodiny.J:Noooo. Tak to je ozaj dosť. To ste vo všetkých týchto problematikách odborníkom?F:Odborníkom? Ja nie som odborníkom vôbec. J:Tak prečo by mali mať záujem o to, čo im chcete povedať? Nemali by skôr počúvať odborníkov?F: To sa nedá počúvať širšie spektrum? Viete? Ja si odborníkov ohromne vážim. Bez nich by neboli nové poznatky, objavy a pod. Treba ich podporovať, aby sme tých poznatkov mali čo najviac. Ale ...J:Aké ale?F:Každý, aj ten najprevratnejší poznatok je nám na ...., keď z neho "nevyžmýkame" čo najviac. Keď nevyužijeme jeho potenciál. Mnohé poznatky vedy zasahujú do rôznych oblasti a pre ich využitie v iných oblastiach v akých boli objavené, je odbornosť už na škodu. J:Že by som začala chápať? Tak konkrétne. Čo by ste povedali ministrovi napr. Školstva?F:Že školstvu, hlavne základnému a strednému, treba prinavrátiť i výchovnosť. Deklarujeme, že sa jedná o výchovno-vzdelávací proces, ale riešime iba vzdelávanie. Zabúda sa na to, že profesia učiteľ neexistuje. J:Nie? F:Nie. Existuje iba profesia pedagóg a ten má učiť.J:Hráme sa so slovíčkami?F:Nie. Povinnosťou učiteľa je učiť. Povinnosťou pedagóga je i motivovať. Bez motivácie neexistuje vzdelávanie.J:Dá sa motivovať niekoho kto nechce?F:Len toho sa dá motivovať. Kto chce, ten už motivovaný je.J:Čo urobí z učiteľa pedagóga?F:Jednou vetou sa to nedá, ale pre začiatok, úplne stačí, ak sa bude dôsledne dodržiavať klasifikačný poriadok.J:Školský poriadok?F:Aj. Ale aj klasifikačný. Školský poriadok určuje povinnosti žiakom, no klasifikačný určuje povinnosti pedagógom.Klasifikačný poriadok určuje povinnosť pedagóga, vyzdvihnúť klady výkonu žiaka i v tedy, keď jeho výkon musí hodnotiť nedostatočnou.Pedagóg vždy nájde dôvod k pochvale žiaka. Učiteľ nie. No a dobrý pedagóg tento dôvod k pochvale dokáže i vyrobiť. J:Niekde cítim, že je tá pochvala podstatná.F:Ohromne podstatná. Videli by ste, ako by sa z našich škôl vytratili "drzé" a "arogantné" deti, a ako by sa zvýšil ich hlad po ďalšom uznaní a tým i hlad po vzdelaní. J:No. A ministrovi zdravotníctva?F: Tu je toho viac. No hlavne, že sa dá dosiahnuť rýchli pokles výskytu všetkých civilizačných chorôb, no hlavne srdcovo cievnych a onkologických. Niektorých až na číslo blízke nule.J:Teraz preháňate.F:Uvediem príklad. Posúďte sami či preháňam.Ak sa v medicíne využijú i niektoré poznatky z kriminalistiky a zoológie, tak sa dá skoro na nulu znížiť výskyt rakoviny hrubého čreva a konečníka. J:Ktoré poznatky máte na mysli?F:Zo zoológie hlavne ten, že psie exkremnty, keď zo psíka vypadnú nie sú toxické. Toxickými sa stávajú až po čase, na vzduchu, ich oxidáciou.A z kriminalistiky zas ten, že naše zdraviu prospešné baktérie sú pre každého človeka jedinečné. Kriminalisti dokážu identifikovať, ktoré baktérie sú od ktorého človeka.J:A to je také významné?F:Ohromne významné. Dokazuje to, že naše baktérie sa nám prispôsobujú a tým je pre ne, náš organizmus domácim prostredím. Tým získavajú výhodu pred patogénnymi baktériami, ktoré nás napádajú.J:A tie exkrementy?F:Keď sa exkrementy stávajú toxickými až na vzduchu, môže sa stať, že sa okysličujú už v našom hrubom čreve a tým sú schopné priviesť patogénne zmeny. Dá sa to eliminovať cieleným budovaním črevnej mikroflóry, ktorá produkuje metán a ten vytvára akúsi ochrannú atmosféru. Kde je metán, tam nieje kyslík. Takže nemôže prísť k oxidácii.J:Ej ha. Nie je to silná káva?F:A je? J:Asi sa budeme musieť rozísť. Zatvárajú kaviareň.F:Asi. Neviem, či budete mať v záujme pokračovať v rozhovore, preto ešte jednu vetu.Mám jeden dva námety na výskum, ktorý sa dá vykonať, dá sa povedať, na kolene. Zvládla by ho hociktorá naša vysoká škola a jeho výsledky by "smrdeli" nobelovkou.J: Fí ha. A záujem pokračovať v rozhovore mať budem. Dovi.F:Dovi. Uvidíme.
24. jan 2011 o 08:27
(upravené 3. feb 2011 o 10:08)
Páči sa: 0x
Prečítané: 364x
Pokecáme? K1
J: Dobrý. F: Dobrý. J: Poslali ma z redakcie, aby som s Vami urobila rozhovor, lebo vraj ste objavili niečo prevratné. F: To si z Vás niekto pekne vystrelil.
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(1)