Pokecáme? K1

J: Dobrý. F: Dobrý. J: Poslali ma z redakcie, aby som s Vami urobila rozhovor, lebo vraj ste objavili niečo prevratné. F: To si z Vás niekto pekne vystrelil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

J:Neobjavil? Tak prečo sa chcete stretnúť s vrchnosťou? Ja sa im potom ani nečudujem, že nemajú na Vás čas.F: Tak to sme už minimálne dvaja, čo sa nečudujú. Ono je to jednoducho tak a nie iba na Slovensku, že zaujímavé sú iba nové, prevratné objavy. Ľudia, tým i vrchnosť, ale i vy novinári, tu vytvárate klímu, ako by muselo prísť k nejakému prevratnému objavu, bez ktorého nebude dobre.J:To tvrdíte vy. F:A Vás nezaujíma prečo to tvrdím? J: Nevymenili sme sa? Nemám sa tu pýtať ja? F:Mali a bolo by vhodné, ale často je namiesto tvrdení, lepšie použiť otázky. Je prirodzené, že ľudia nemajú radi tvrdenia a mentorovanie. Preto ak budeme v rozhovore pokračovať (máte to v rukách), budem často odpovedať otázkami. J:Dobre. Tak to skúsme. Predpokladám, že to, čo ste napísali na blogu o nemožnosti stretnúť sa s našimi politikmi, je vaša osobná skúsenosť. Tak s kým sa vlastne chcete stretnúť?F:Predpokladáte správne, Ale nejedná sa tu iba o politikov. Preto som v blogu písal o vrchnosti a nie o vláde.J: A o koho ešte?F:O odborníkov v jednotlivých oblastiach, o majiteľoch médii a o osobnosti z jednotlivých oblastí. J: Takže o všetky celebrity? F:Nie. O celebrity nie. Ja rozlišujem medzi osobnosťou a celebritou.J:V čom?F:V množstve času potrebnom na ich vznik. J:Nerozumiem.F:Je to trochu pritiahnuté za vlasy, ale pre vysvetlenie hádam postačujúce. Kým osobnosť vzniká dlhodobo, celebrita sa dá vyrobiť z večera na ráno. Krásne to opísal M. Twain v Miliónovej bankovke. J:Hm. Dobre. Tak s kým sa to, na príklad, z vlády chcete stretnúť?F:S pani premierkou, s podpredsedom vlády, pre národnostné menšiny, s ministrom zdravotníctva, školstva, sociálnych vecí a rodiny.J:Noooo. Tak to je ozaj dosť. To ste vo všetkých týchto problematikách odborníkom?F:Odborníkom? Ja nie som odborníkom vôbec. J:Tak prečo by mali mať záujem o to, čo im chcete povedať? Nemali by skôr počúvať odborníkov?F: To sa nedá počúvať širšie spektrum? Viete? Ja si odborníkov ohromne vážim. Bez nich by neboli nové poznatky, objavy a pod. Treba ich podporovať, aby sme tých poznatkov mali čo najviac. Ale ...J:Aké ale?F:Každý, aj ten najprevratnejší poznatok je nám na ...., keď z neho "nevyžmýkame" čo najviac. Keď nevyužijeme jeho potenciál. Mnohé poznatky vedy zasahujú do rôznych oblasti a pre ich využitie v iných oblastiach v akých boli objavené, je odbornosť už na škodu. J:Že by som začala chápať? Tak konkrétne. Čo by ste povedali ministrovi napr. Školstva?F:Že školstvu, hlavne základnému a strednému, treba prinavrátiť i výchovnosť. Deklarujeme, že sa jedná o výchovno-vzdelávací proces, ale riešime iba vzdelávanie. Zabúda sa na to, že profesia učiteľ neexistuje. J:Nie? F:Nie. Existuje iba profesia pedagóg a ten má učiť.J:Hráme sa so slovíčkami?F:Nie. Povinnosťou učiteľa je učiť. Povinnosťou pedagóga je i motivovať. Bez motivácie neexistuje vzdelávanie.J:Dá sa motivovať niekoho kto nechce?F:Len toho sa dá motivovať. Kto chce, ten už motivovaný je.J:Čo urobí z učiteľa pedagóga?F:Jednou vetou sa to nedá, ale pre začiatok, úplne stačí, ak sa bude dôsledne dodržiavať klasifikačný poriadok.J:Školský poriadok?F:Aj. Ale aj klasifikačný. Školský poriadok určuje povinnosti žiakom, no klasifikačný určuje povinnosti pedagógom.Klasifikačný poriadok určuje povinnosť pedagóga, vyzdvihnúť klady výkonu žiaka i v tedy, keď jeho výkon musí hodnotiť nedostatočnou.Pedagóg vždy nájde dôvod k pochvale žiaka. Učiteľ nie. No a dobrý pedagóg tento dôvod k pochvale dokáže i vyrobiť. J:Niekde cítim, že je tá pochvala podstatná.F:Ohromne podstatná. Videli by ste, ako by sa z našich škôl vytratili "drzé" a "arogantné" deti, a ako by sa zvýšil ich hlad po ďalšom uznaní a tým i hlad po vzdelaní. J:No. A ministrovi zdravotníctva?F: Tu je toho viac. No hlavne, že sa dá dosiahnuť rýchli pokles výskytu všetkých civilizačných chorôb, no hlavne srdcovo cievnych a onkologických. Niektorých až na číslo blízke nule.J:Teraz preháňate.F:Uvediem príklad. Posúďte sami či preháňam.Ak sa v medicíne využijú i niektoré poznatky z kriminalistiky a zoológie, tak sa dá skoro na nulu znížiť výskyt rakoviny hrubého čreva a konečníka. J:Ktoré poznatky máte na mysli?F:Zo zoológie hlavne ten, že psie exkremnty, keď zo psíka vypadnú nie sú toxické. Toxickými sa stávajú až po čase, na vzduchu, ich oxidáciou.A z kriminalistiky zas ten, že naše zdraviu prospešné baktérie sú pre každého človeka jedinečné. Kriminalisti dokážu identifikovať, ktoré baktérie sú od ktorého človeka.J:A to je také významné?F:Ohromne významné. Dokazuje to, že naše baktérie sa nám prispôsobujú a tým je pre ne, náš organizmus domácim prostredím. Tým získavajú výhodu pred patogénnymi baktériami, ktoré nás napádajú.J:A tie exkrementy?F:Keď sa exkrementy stávajú toxickými až na vzduchu, môže sa stať, že sa okysličujú už v našom hrubom čreve a tým sú schopné priviesť patogénne zmeny. Dá sa to eliminovať cieleným budovaním črevnej mikroflóry, ktorá produkuje metán a ten vytvára akúsi ochrannú atmosféru. Kde je metán, tam nieje kyslík. Takže nemôže prísť k oxidácii.J:Ej ha. Nie je to silná káva?F:A je? J:Asi sa budeme musieť rozísť. Zatvárajú kaviareň.F:Asi. Neviem, či budete mať v záujme pokračovať v rozhovore, preto ešte jednu vetu.Mám jeden dva námety na výskum, ktorý sa dá vykonať, dá sa povedať, na kolene. Zvládla by ho hociktorá naša vysoká škola a jeho výsledky by "smrdeli" nobelovkou.J: Fí ha. A záujem pokračovať v rozhovore mať budem. Dovi.F:Dovi. Uvidíme.

František Hodonský

František Hodonský

Bloger 
  • Počet článkov:  147
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ten, ktorý si na všetko čo vidí a počuje kladie otázky. Zoznam autorových rubrík:  zdraviePokecáme?spolocnosťvierafilozofiaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,072 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu