Namiesto toho, aby vlaky situáciu zlepšovali sa cestujúci mohli povoziť v historickom vozni od RegioJetu. Bol požičaný z historického spolku a je to ukážka, že nízkonákladová česká strategia asi nie je vždy dobrým riešením.
Ak sa pozrieme do minulosti, štát dal RegioJetu trať Bratislava-Komárno bez súťaže a bez toho aby si vyberal z viacerych ponuk. Nakoniec sme dospeli do bodu, že z tohto celého vznikla výborná ukážka ako by sa nemali veci robiť. Žltý dopravca prišiel o tri súpravy kvôli nehodám a veľmi dobre vidíme, že vôbec nezvláda plniť zmluvu. Nie je podstatné, kto nehody zavinil či nezavinil. Málokto by si myslel, že sa dá pokaziť jazdenie na takej linke, kde nie je konkurencia, ale zjavne sa to dá. Aj s dostatočným naštvaním ľudí dochádzajúcich do Bratislavy z juhu.
Ak RegioJet hovorí, že ho štát núti jazdiť bez záložných vozňov, prečo na to pôvodne pristúpil? A prečo o tom celom probléme hovorí až keď sa prejavil? Je snáď proti logike, aby niekto prevádzkoval linku, keď hrozí, že si sám poškodí svoje dobré meno čo sa presne aj stalo.
RegioJet hovorí, že štát by mal viac platiť (veď ako inak) a zvýšiť kapacitu. Ak by ministerstvo malo naozaj posilňovať vlaky medzi hlavným mestom a Komárnom, nech to spraví cez súťaž dopravcov a doplní druhého dopravcu. To by sa síce českému RegioJetu na 100% nepáčilo, ale je to jediná cesta ako zistiť, kto dokáže ponúknuť najlepšie podmienky cestujúcim. Navyše sám RegioJet často prezentuje slobodný trh ako najlepšie riešenie...

Najskôr by si mal RegioJet spraviť poriadok s vlastnými súpravami a začať plniť to, čo sľúbil v zmluve. Nespokojných ľudí nezaujímajú dôvody. Je ich čoraz viac a nikto sa nechce v mrazoch voziť v historických vozňoch, ktoré RegioJet zohnal ako nedostačujúcu náhradu. Zvlastna je pritom zmluvná pokuta za nedodržanie kvality služieb, ktorá môže byť vo výške smiešnych 100eur. Takáto suma ma byť motivácia pre dopravcu, aby bol spoľahlivý a kvalitný?
To už ani nehovoríme o tom, že najnovšie si chce RegioJet si urobiť z integrovanej dopravy v Bratislave dojnú kravu. Odmieta do nej už od začiatku vstúpiť a teraz zase vydiera a podmieňuje svoj vstup viac objednanými kilometrami od ministerstva, čiže najmä vyššou dotáciou. Kam zmizol voľný trh? Úplne sa tak odhalilo, o čo ide českému dopravcovi v skutočnosti.
Každý, kto len trochu sleduje dopravu si urobí názor sám a tento otrepaný scenár s vydieraním a špekulovaním veľmi dobre pozná. Vinní sú tí všetci naokolo, len ten jeden nie.