Našťastie, mám priateľa, ktorý mi s vybavovaním veľmi pomohol, bez neho by som to zvládol len s veľkým stresom a množstvom premárneného času (ešte raz - ďakujem, Miro). Mal som však tú "česť" vybaviť aspoň posledné formality - prihlásiť auto na Dopravný inšpektorát, vybaviť poistenie a prevziať osvedčenie o technickej kontrole.
Vzal som si teda v práci deň voľna a hor sa do úradov! Priznávam, zariskoval som a vybral sa po meste (ráno o 5,00 hod) bez dočasných prevozných značiek, dúfajúc, že ma snáď policajti nezastavia. Omyl. Zastavili ma 20 metrov od cieľa - Dopravného inšpektorátu. Jazdiť s autom bez pridelenej ŠPZ-ky po krajskom meste, z toho muži zákona veru nemajú radosť. Ale my sme sa s pánom policajtom ešte aj zasmiali - chcel mi napariť pokutu 2000 Sk:
"Mám ženu a dieťa!" , bránil som sa impulzívne,
"Ale veď ja vás predsa nejdem zastreliť, pán vodič" , odpovedal pobavene, vrátil mi doklady a poslal bez pokuty preč.
Aj tak vám ďakujem, že ste ušetrili moju rodinu (manželka pred dvomi týždňami už 2000 Sk na inej pokute zaplatila)!
Týmto sa to však neskončilo. Neviem, možno je to normálne, ale mne to prišlo veľmi divné - všade som sa stretol s nejakými chybami v papieroch. Ale naozaj všade.
Zelená karta mi, podľa chybného zápisu z poisťovne, mala platiť mínus jeden deň (od 7.7.2005 do 6.7.2005). Všimol som si to samozrejme až oveľa neskôr. Ja viem - preklep.
Podľa Obvodného úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie je rok 2005 rokom môjho narodenia. Iste, zase preklep.
Na inom mieste - namiesto piatich, mi na technický preukaz zapísali, že mám v aute 50 miest na sedenie. No čo, opäť ďalší preklep.
Na STK spackali na protokole o vykonaní technickej kontroly zase číslo karosérie. Preklep.
A akoby to všetko ešte nestačilo, pri zapisovaní ŠPZ vložili technický preukaz do tlačiarne celkom naopak a teraz vyzerá ako sfušovaný nepodarok, ktorý niekto skúšal vytlačiť doma na lacnej tlačiarni.
(zvýraznené žltou farbou)

Čo sa dalo, to som si dal opraviť.
Ale inak, nemám slov.