Moje nákupy s Luckou začínajú takpovediac indiferentne, ale počas samotného nákupu sa zmenia na frustráciu. Neviem, možno sú takí aj muži, pretože sa už teraz sám pristihujem, ako surfujem po stránkach predajcov notebookov, a porovnávam zostavy, len aby som našiel ten najoptimálnejší pomer ceny a kvality, i keď viem, že ešte budem musieť naň dlho šetriť. Som však presvedčený, že ženám sa nikdy nevyrovnám.
Ony majú akúsi mimoriadnu schopnosť premrhať počas nákupov také množstvo energie na detailoch, že by to zložilo už aj poriadneho chlapa.
Ak sa ešte k tomu žena začne pýtať počas nakupovania na váš názor - je zle. Je to totiž len kamufláž procesu, počas ktorého vás chce presvedčiť o tom, že jej voľba je tá najsprávnejšia. Ak máte náhodou opačný názor, bude vás presviedčať dovtedy, kým nerezignujete, alebo sa nepohádate.
Chceli sme vybrať fľašu nejakého dobrého vína, aby sme si spríjemnili sobotný večer. Našli sme vedľa seba stáť dva cenovo porovnateľné druhy. Líšili sa v určitých povrchných detailoch (ctitelia vína sa asi budú chytať za hlavu) - mne sa zdala farba toho môjho maďarského čímsi zaujímavá, Lucka si zase obhajovala svoju voľbu slovenského vína inými dôvodmi. Po krátkej diskusii som povedal, že ja by som chcel radšej to svoje (už som začal byť nervôzny, lebo sme pri nich stáli viac ako 10 sekúnd), ale že v pohode schvaľujem manželkin výber a bez problémov sa prispôsobím. Vtedy sa ukázalo, že ona má k tomu výberu dobré dôvody, ktoré musia byť dobré aj pre mňa. Rezignoval som s tým, že môj názor teda nebol dôležitý, ak výherca súťaže už bol vopred dobre známy.
Ale aby som jej nekrivdil, keď by som našiel významný dôvod, prečo uprednostniť moju voľbu (napríklad, že jedno z nich by bolo stolové a druhé akostné), určite by sme sa zhodli na akostnom. Problém by, pravda, nastal, keby som sa vyjadril v prospech stolového, čo by som síce neurobil, ale je na tom dobre vidieť, že žena pri nakupovaní nestrpí, aby proti jej výberu existovala nejaká opozícia.
A tak sa nakoniec všetko dobre skončilo, ako aj mnohé ďalšie nákupy. Dá sa to zvládnuť vtedy, keď sa vyzbrojíte silnou dávkou trpezlivosti. Ale aj tá už pomaly dochádza a tak som vždy radšej, keď manželka absolvuje nákupy s nejakou kamarátkou, ako so mnou.
Lebo ženy sú z inej planéty. Ak sa tovaru rozumejú (a to sa teda rozumejú takmer všetkému), vyobracajú ho zo všetkých strán, kým ho vložia do košíka, a to sa kvôli výmene ešte z opačného rohu predajne radšej vrátia späť, lebo tá parížska modrá na svetríku bude určite lepšia k tej svetlomodrej kabelke s perleťovým nádychom, ktorú doteraz nemohli nosiť, lebo si k nej nemali čo obliecť... a obuť...
(foto v perexe - http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=325394)
Ženy sú z inej planéty
Ženy sú asi naozaj z inej planéty. Jedna z činností, kedy sa to najviac prejavuje, je nakupovanie.