So Sokratom po Grécku XI. - Peloponéz - Nafplio

Po prehliadke Epidauru sme nasadli do nášho autíčka a fičali smerom k Nafpliu, kde sme sa rozhodli stráviť noc. Ako prvé sme sa dali do hľadania domátia (bývaniu na priváte) alebo hostelu. Hneď prvé domátio sme museli hľadať po krásnych romantických uličkách mesta (ja a Janka :-))). Než sme sa k nemu dostali, trvalo to hodnú chvíľu. Z terasy by sme mali nádherný výhľad na celé mesto, pod oknom rástol citrónovník. Majiteľ však od nás chcel dosť veľa peňazí. Skúšali sme ho ukecať, no on svoje ceny konzultoval s manželkou (Janka po 6týždňovom kurze grécky trochu rozumela, tak zistila, že manželka nechcela nižšiu cenu dovoliť). Tak sme sa nakoniec rozhodli, že si budeme hľadať niečo iné.

V cestovateľskej biblii bola uvedená adresa hostelu, bol však mimo centra mestečka. Vybrali sme sa teda tam. Mali sme šťastie, mali voľné, ceny boli prijateľné, tak sme sa hneď aj ubytovali. Hostel vlastnil starší manželský pár (dohovorili sme sa v pohode po anglicky). Kúpeľňu sme mali iba pre našu izbu, aj keď sme do nej museli prejsť pár metrov cez chodbu. Vybalili sme si veci, každý si vybral svoju posteľ a zasadli sme si na terasu na večeru. Po dobrej večeri sme sa šli prejsť nočným mestom, odfotili sme si pekne osvetlenú pevnosť, ktorá sa týči nad mestom. Mesto Nafplio sa nachádza v Argolskom zálive, patrí medzi najkrajšie mestá Grécka. Nafplio bolo prvým hlavným mestom Grécka a dôležitým prístavom už od doby bronzovej. Mal tak strategickú polohu, že tu postavili tri pevnosti: pevnosť Palamidy, Akronafplia a pevnosť na malom ostrove - Burdzi. Za hradbami penvosti Palamidy stálo 7 samostatných benátskych pevností vybudovaných v rokoch 1711-1714, ale Turci ich dobyli hneď rok po dokončení a to po necelom týždni obliehania. Nad každou vstupnou bránou je znak benátskeho leva.
Pevnosť Akronafplia je najstaršou zo všetkých a týči sa nad starým mestom. Burdzi je benátskou ostrovnou pevnosťou od roku 1741, leží 600 m západne od prístavu a až do roku 1930 v nej býval miestny kat.

Druhý deň sme venovali návšteve Mykén (So Sokratom po Grécku XII). Popoludní sme sa vrátili späť do Nafplia, rozhodli sme sa tam prespať ešte jeden deň. Odpadli časové starosti s ďalším presunom a hľadaním nového miesta na spanie, tak sme hneď vyrazili na návštevu pevnosti. Ako prvú sme si vybrali pevnosť Burdzi. Za malý poplatok (asi 4 EUR za spiatočný lístok) sme sa tých pár metrov, ktoré je delili od pobrežia, odviezli na loďke. Strávili sme tam asi hodinku, spolu sa ďalšími pár turistami, odfotili sme si všetky kúty pevnosti a vybrali sa inou loďkou späť. Po krátkom rozhodovaní, či sa k pevnosti Palamidy nad mestom vyberieme peši (vedie tam z mesta 1 000 schodov) alebo pôjdeme okľukou autom, sme prehlasovali menšinu a vybrali sa tam autom. Na návštevu sme mali iba tri hodinky do záverečnej, tak sme sa ich snažili maximálne využiť. Pevnosť je dosť rozsiahla, takže sme ju určite neprešli celú. Ale bol z nej krásny výhľad na mesto a na more. Večer sme sa ešte prešli starým mestom, nakúpili suveníry. Na druhý deň sme sa rozlúčili s mestom a vybrali sa smer Sparta.

Nočne Palamidy.

Pevnosť Burdzi.

Pohľad z Burdzi na mesto, pevnosti Palamidy a Akronafplia.

Brána, nad ktorou je znak benátskeho leva.

Schody v pevnosti Palamidy s prírodnou ozdobou.

Ďalšie zo scenérií v pevnosti.

Pohľad cez okno na šíre more.

Výhľad z Palamidy na mesto (na mori pevnosť Burdzi, na kopci naľavo pevnosť Akronafplia).

Pár záberov romantických uličiek v Nafpliu.

Matilda Gernátová

Som celkom obyčajný človek, no pokiaľ mi pamäť siaha, vždy som vybočovala z radu. Zoznam autorových rubrík:  GréckoAnglickoOsobnéSúkromné