
Napríklad len taká susedná Česká republika tam mala vyše 40 svojich firiem, ktoré sa vôbec nestratili vo svetovej konkurencii. V prvý deň prezentovali českí kolegovia prednášku na tému“ Inovatívne riešenia pre železnice: České skúsenosti“. Mimoiného niektoré české firmy na spestrenie svojej prezentácie podávali aj výborné české pivo, ktoré v horúcej hale osviežilo.
Každý, kto sa zaoberá dopravou a obzvlášť logistikou by si prišiel na svoje. Počnúc cestnou nákladnou dopravou, železnicou cez leteckú dopravu a končiac vodnou dopravou, predstavoval tento veľtrh skutočný prínos. Bezpečnosť na cestách, nové prvky v telematike, rôzne logistické a softwarové riešenia a skúsenosti, porovnanie úspechu na globálnych logistických trhoch, to je len zlomok z toho, čo sa dalo vidieť.
Mamutie spoločnosti typu “považujte za doručené..“ robili prezentáciu reprezentujúce ich veľkosť, menšie firmy upútali zase svojimi originálnymi riešeniami a propagáciami. Veľtrh občas spestrovali aj súťaže, napríklad ste si mohli vyskúšať svoje zručnosti pri ovládaní automobilu na diaľkové ovládanie, pričom víťaza neminula zaujímavá výhra. Inde ste si mohli zahraťv provizórnom kasíne (kde som žiaľ ani ja nevyhral nič J).
Je smutné, že väčšina slovenských firiem na to asi neprišla. Žeby sme nemali čo ukázať?
Bolo zaujímavé sledovať ako sa získavajú noví obchodní partneri a robí biznis. Okrem samotných firiem sa prezentovali aj jednotlivé krajiny, resp. ich regióny. Každý z vás, kto sa zúčastnil nejakého väčšieho veľtrhu, určite uzná, že je nekonečné množstvo spôsobov ako sa zviditeľniť vo svete.