Ako je známe, slovenský verejný obstarávateľ vylúčil z verejnej súťaže troch účastníkov, pričom podmienky splnila len jedna a to najdrahšia ponuka konzorcia SkyToll. Konzorcium SkyToll ostalo v tendri ako jediné, potom čo Národná diaľničná spoločnosť vylúčila ostatných troch uchádzačov a to: konzorciá ToSy.sk, Slovakpass a Kapsch. Pritom konzorcium SkyToll navrhlo za mýtny systém zo všetkých uchádzačov najvyššiu cenu - zhruba 716 milióna eur bez dane.
Naopak najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 milióna eur bez dane. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 milióna eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 milióna eur.
Zvláštnosťou je aj to, že samotné konzorcium SkyToll má dosť čudné pozadie, pričom nikto poriadne nevie, kto stojí hlavne za jej slovenskou časťou.
Z odvolaní a podávaní protestov ostatných neúspešných konzorcii si na Slovensku nikto nič nerobil, som ale zvedavý ako sa bude tento tender teraz vysvetľovať Európskej komisii. Tá totiž na základe informácií, ktoré má k dispozícii, začala konanie s tým, že je možné, že slovenské orgány porušili zásadu rovnakého zaobchádzania a nediskriminácie v zmysle smernice o verejnom obstarávaní 2004/18/ES a Zmluvy o ES.
Táto formálna žiadosť má podobu „formálneho oznámenia“, ktoré je prvou fázou konania o porušení právnych predpisov podľa článku 226 Zmluvy o ES. V prípade, že SR neposkytne do dvoch mesiacov uspokojivú odpoveď, môže Komisia pristúpiť k druhej fáze postupu, ktorú predstavuje „odôvodnené stanovisko“. V záverečnej fáze môže Komisia predložiť túto vec Európskemu súdnemu dvoru.
Začína to byť vážne pán Vážny...