
Jej história sa začala v roku 1953, keď istý David Warren, ktorý pracoval ako vedec v leteckom výskumnom laboratóriu v Melbourne (Austrália) a rozmýšľal na prístrojom, ktorý by bol schopný zaznamenávať hlas pilota a udalosti na palubnej doske v lietadle. K tejto myšlienke ho priviedli udalosti, pri ktorých niekoľko prúdových lietadiel Comet havarovalo, pričom príčiny havárií sa nepodarilo objasniť. David Warren si myslel, že nahrávanie pilota a ostatných členov posádky, by mohlo priniesť viac svetla k objasneniu príčiny prípadnej nehody.
Bohužiaľ nik nebol ochotný si vypočuť jeho nápady. Ale za pomoci dvoch kolegov, uskutočnil svoj sen. V roku 1957 zostrojil prístroj s názvom "ARL Flight Memory Unit" schopný zaznamenávať zaznamenávať po dobu 4 hodín pilotov hlas a dianie na palubnej doske na oceľových drôtikoch. Hoci testy prístroja dopadli skvele, nik v Austrálii nebol nadšený vyrábať a predávať tento prístroj.
To sa však zmenilo v roku 1958, keď sekretár Leteckej registračnej komisie Spojeného kráľovstva navštívil laboratória ARL, pričom neskrýval nadšenie keď zbadal „čiernu skrinku“. Okamžite vybavil pre Davida Warrena presťahovanie do Anglicka. Tam sa mu jeho vedecké podmienky rapídne zlepšili, keď dostal tím vedcov, ktorí mu pomohli vylepšiť jeho prístroj. Nový model bol umiestnený do ohňovzdorných a nárazuvzdorných obalov . Novinke už nestálo nič v ceste a začal sa predávať do viacerých krajín sveta. Zadosťučinenie mu dala aj jeho vlasť. Samotná Austrália zaviedla ako prvá legislatívnu povinnosť mať „čiernu skrinku“ vo výbave lietadla v roku 1960. Bol to následok leteckého nešťastia, po ktorom sudca nariadil túto povinnosť všetkým leteckým spoločnostiam.
A ešte jedna zaujímavosť. Čierna skrinka nie je vôbec čierna, ale má červenú, prípadne oranžovú farbu.