text nemá autobiografické črty
Jedine žena s jadrovníkom alebo ju
nezaujíma postoj
Ona je objekt - (rozpája príbeh) - dokonale prezretý
syr
zo všetkých uhlov pohľadu
jednoducho ukája svojou súmernosťou
nezaujatý pozorovateľ
zvodnevnoci
pasák
Žena nemôže byť inšpirovaná (stavaná do protistojnej roly)
to svoje feminum
- čo s ním?-
s jadrovníkom vo vnútri, s klobúčikom
hebká v tvári hranatá v pleciach
čo s ním
drobivým jadrovníkom,
nesúrodým tvarom tela
čo s tým
pejoratívnym ženstvom
čo
Peklisko
Ľudmila vyrába šperky. Zo zliatiny priemyselného vzhľadu - drôt, z kamenia, vzhľad achátov, prípadne opaliáty. Niekedy tigrie oči.
Pri zapracovaní tigrieho oka má farma (jej a jeho) mierne obavy. Kozy, norik, teľatá, spolu s občasnou slnečnicou (klíma nevyhovuje rozsiahlym porastom, našťastie) sa k sebe túlia, kým pod lesom - pri šnúre na vešanie prádla, sa mihá tieň. Buď jednooká tigrica alebo trepotajúce sa posteľné plachty.
Dobytku aj zelenine je to jedno, ide o projekciu šelmy.
Čo už, že stratou oka v našich podmienkach strácame trojdimenzionálne videnie, odhad vzdialenosti, dokonalý skok. A logikou - kto by sa bál okliešteného nebezpečenstva?
Ľudmila sa nebojí, zhľadúva ďalšie tigrie oko, prezerá na svetle.
Dokonalý skok.
tu
Povedz: ako udržať napätie v celom, intenzitu, neprepísknuť
dĺžku
odhadnúť intervaly, povedz to len mne - veľkej postave v dverách
hovor hovor
kde je to, miesto v, medzera
Intuícia končí,
daj mi návod, povedz
tu
kvety (akrostichonovo tematická znôška)
Tento
hnus
(iste, akoby
sme skúsili čosi iné)
iné
(sračky)
nepochopenie:
enumerácia
Whitmanových
grafík, náčrtov.
Elektrina
nového
estetična.
Raz zahrabnúť, skúsiť:
akrostichony, akronymy
toto
iste je
opakovanie,
nič iné ako
opakované
faux
pas,
onánia,
exhibícia,
test, prostoduchá
skúška.