Občania Petržalky sa rozčuľujú nad štvorprúdovkou popri električke. Mňa oveľa viac šokovalo hmotové riešenie celého priestoru okolo trate. Podľa nasledujúceho obrázku nemá zostať v spomínanom priestore takmer žiadna zeleň. Nielen, že sa zničí zeleň o výmere vyše sto hektárov v strede Petržalky, ale ako môžete vidieť, úplne sa zastavia aj doteraz zalesnený priestor medzi Starým a Prístavným mostom a Einsteinovou ulicou). Vysadia len pár stromčekov v tzv. Petržalka city – podľa investorov je to 7 ha (vrátane vodnej plochy a betónových chodníkov). Pre lepšie porovnanie: tenký slížik zelene popri Eurovey má 5 ha, čiže omnoho viac Petržalčania nedostanú. Mestská časť s približne 150 000 obyvateľmi má podľa mesta nárok len na 1 miniparčík, to musí Petržalčanom stačiť.
Obr.: Hmotové riešenie okolo trate električky

Obr.: Miniparčík v Petržalka city - "zelé srdce Petržalky"

Spomínaný priestor, v ktorom má vyrásť Petržalka city (aj s výškovými budovami) má pritom 27 ha (investor chce vyhradiť pre zeleň len okolo 7 ha), je momentálne zelený (i keď zanedbaný, čo je vinou vlastníka) a je to jediné miesto, kde môže vyrásť centrálny park pre celú Petržalku, ktorý by bol v pešej dostupnosti približne pre polovicu jej obyvateľov. To je kvalita života pre občanov, nie tenké slížiky zelene popri desiatkach obchodov s handrami a kaviarničkami. Tie môžu byť v centre mesta, nie na miestach, kde ľudia chcú relax.
Obr.: Vhodné umiestnenie centrálneho parku v Petržalke

Druhým veľmi vážnym problémom sú riešenia križovatiek. Je síce fajn, že mesto zo strachu pred občanmi skresalo pôvodnú šesťprúdovú komunikáciu na štvorprúdovú, čiže celý bulvár zúžilo na „len“ 48 metrov. Avšak to zúženie sa týka len miest, kde chodci nekrižujú cestu. Na miestach, kde budú prechody pre chodcov sa cesta rozširuje na šesťprúdovú + odbočovacie pruhy (pozri ďalší obrázok). Čiže chodci musia prekonať 8 jazdných pruhov + 2 ostrovčeky + 7 metrov širokú električkovú radiálu, aby sa dostali na druhú stranu cesty. Vážení, Vám šibe?!
Na obrázku vidíme návrh križovatky Jantárova – Kutlíkova. A ak by ste ako chodec náhodou bolitaký drzí a chceli prejsť z bodu A do bodu B, tak nato radšej zabudnite. Ak chytíte červenú vlnu, tak si tam počkáte možno 5 minút.
Obr.: Návrh križovatky Jantárova - Kutlíkova

Celý projekt má mnoho ďalších chýb. Vyžaduje si mnoho verejných prezentácií a diskusií s občanmi, architektmi, urbanistami, atď., aby dospel do akej-takej podoby akceptovateľnej pre širokú verejnosť. Táto diskusia doteraz nemohla prebehnúť, keďže plány mesta takmer nik nevidel a nepoznal. Dúfam, že predstavitelia mesta budú odteraz intenzívne diskutovať s verejnosťou a zapracovávať jej pripomienky. Máme na to minimálne 2 roky, kým sa nedokončí 1.etapa NDS...