Rozšíriť však územie historického jadra mimo historické jadro iba pre možnosť vyberať poplatok za parkovné je kocúrkovo. Aké manažérske schopnosti treba mať k takému návrhu? Chápem, že mesto investovalo peniaze do rampových systémov, aby zlepšilo výber parkovného. Na druhej strane: aké signály dostávalo od poslankyne NR Smolkovej (Smer-SD) alebo poslanca NR Bauera (KDH), že nastane zmena zákona - aby mohlo začať konať?
Akokoľvek: na obrázku nižšie je zelenou územie a ulice "pôvodného" historického jadra (pešej zóny) podľa VZN č.74, červenou návrh primátora Knapíka (KDH) dec13 2007 a modrou pozmeňujúci návrh námestníka primátora Filipka (SMK-MKP).

(ospravedlňte prosím drobné nepresnosti)
Červenou ohraničené územie ako návrh historického jadra v sebe zahŕňal aj územia zastavané v 70. rokoch minulého storočia. Pýtal som sa, prečo tam patrí aj ulica Čsl. armády a parkovisko na Festivalovom námestí (pod Amfiteátrom). Zástupca náčelníka mestskej polície pán Pavelčák odpovedal:"...a ako sme mali dostať do platenia parkovisko na Festivalovom...?" Táto odpoveď naznačuje aj myslenie "manažérov" Košíc. Pre nich je historické jadro Košíc plastelina, ktorú formujú podľa finančných potrieb. (O ťažkých miliónoch vyhodených mestom nad ktorými treba krútiť hlavou - inokedy).
Takto vykreslenú mapku som nevidel ani ako člen komisie Dopravy a výstavby, ani ako poslanec mesta. Nakreslil som ju pre čitateľov môjho blog-u a tiež pre seba. Môj volebný obvod je síce kilometre od historického centra - voličovi je to však asi jedno, akého poslanca sa pýta. Hlasoval som ako jediný poslanec Košíc proti (hlasovanie č.98) . Starosta Starého mesta Grega (SDKÚ-DS), ktorého voličov sa najviac platenie dotkne, hlasoval za. Zostáva len dúfať, že čo najviac voličov bude chcieť vedieť, ako hlasoval "ich" starosta v košickom mestskom parlamente.
Výpadok príjmu za parkovanie v podobe dane je vážna vec. Mesto ho musí nahradiť inými príjmami - alebo znížením výdavkov. Znižovať výdavky však mesto neplánuje. "Pravica" (33 poslancov SDKÚ-DS/KDH/SMK-MKP z 50) sa dlhé mesiace napr. nevie dohodnúť, ako zníži počet úradníkov magistrátu a zruší jedného námestníka z terajších troch.
Výpadok je možné čiastočne kompenzovať zvýšením parkovného v skutočnom historickom centre. Je dobré, že mesto má nástroj, ako čiastočne ovplyvňovať parkujúce množstvo áut. Súčasne však musí urobiť ďalšie kroky - záchytné parkoviská, zvýhodnené cestovanie mhd z nich, veľkokapacitné parkovanie, atď.
Mestskou radou odobrený návrh VZN (červené územie) primátor posunul nám poslancom. Na poslednú chvíľu ho v deň rokovania zmenil námestník Filipko. Platenie za parkovanie tak obíde najhustejšie obývané časti mesta tesne pri centre. Mnohí ale aj tak platiť začnú. Vidieť, že na vedenie mesta a poslancov platí tlak verejnej mienky. Nebyť občanov, dnes je schválený návrh primátora Knapíka. Škoda, že neskôr vo voľbách už voliči rozhodujú iba podľa politickej strany, úsmevov a hesiel kandidátov na billboardoch a letákoch.
-