Pomaly vchádzame dovnútra. Všade naokolo cítiť lásku k automobilom. Hneď pri vchode Vás privíta najstarší vystavovaný exponát Huppmobile Model 20 z roku 1909. Progres aký automobilizmus urobil za posledných 100 rokov je neuveriteľný.

Objem motora 1999 ccm, 4 valce a výkon 17 koní.
Vedľa neho stojí majestátny Mercury Marquis Brougham zo 78-ôsmeho. Auto úplne v originálnom stave bez akýchkoľvek zásahov. Jednoducho pravý originál. Objem motora 7538 ccm a výkon 220 koní so spotrebou 25 litrov na 100 kilometrov nikoho nenechá na pochybách, že ide o pravú americkú klasiku.

Všetky väčšinou americké exponáty sú plne pojazdné a funkčné. Ako pomaly kráčame múzeom a keďže milujemauta stále mám čo pozerať a obdivovať. Našej pozornosti neunikol ani Packard Touring Car z roku 1925 so 6-valcom a s objemom 4729 ccm, ktorý mal výkon 60 koní. Podľa slov pána Horňáka je však dosť náročné takéto auta šoférovať, pretože napríklad brzdy boli v tej dobe asi len aby sa nepovedalo :)

Packard Touring Car
Medzi vystavovanými autami mňa osobne najviac zaujali dva modely. Prvým bola Škoda 130RS a druhým formula Formula Mondial 1-06 MTX. Škoda 130 RS bola pána Valka, na ktorej aj aktívne pretekal. Myslím, že fotky povedia viac.


Ikona s menom Škoda 130 RS

Formula Mondial 1-06 MTX
Múzeum je nádherné, trefne ho dopĺňajú motorky a predmety spojené s automobilizmom. Vzadu sa nachádza bar s TV a možnosťou organizácie spoločenských podujatí alebo prenájmu vozidiel na spoločenské akcie s vodičom, či pre tých, ktorí milujú autá je cez sezónu možnosť aj vyhliadkovej jazdy v okolí.

Daniel Hančík