Správne. Nič.
Verte, toto nie naša ojedinelá skúsenosť.
Stará čínska legenda o stvorení človeka hovorí, že boh vytvaroval z hliny postavu a dal ju do pece vypáliť. Prvá sa mu však nepodarila, nevypálil ju dosť, bola príliš bledá. Odhodil ju teda do Európy. Druhú nechal v peci príliš dlho, zhorela do čierna, odhodil ju teda do Afriky. Až na tretíkrát sa mu podaril „dokonalý" človek. Bol vypálený perfektne do žlta. Toho nechal v Ázii.
Tak tu to máte.
Nu, ja o tom viem svoje. Nielenže som „nedopečená", ale ešte aj žena.
Samozrejme, netreba generalizovať. No áno, pre korektnosť musím napísať - nie všetci sú takí. Nedajte sa však oklamať milým prístupom. Hoci kórejskí herci v televízii predvádzajú výkony pod úroveň priemernej kolumbijskej telenovely, v realite sú v hraní excelentní.
Kórea patrí medzi najvyspelejšie ekonomiky sveta. Kórejčania sú za tento pokrok ochotní dať veľa, vrátane zdevastovanej prírody, špinavého vzduchu, vystresovaných a prepracovaných ľudí, narýchlo pozliepaných budov.
Imitácie sú ich srdcovkou. Kórejské módne značky sa až priveľmi podobajú na americké Polo, Tommy Hilfiger, alebo európsku Lacoste. Čiže imitovať "nedopečenych" imitujú, napriek tomu sú však iba oni "správne vypálení". Hm...
Vždy, keď prídem na Slovensko a preveziem sa v aute, vravím si, že by sme konečne mali pochopiť, o čo sme šťastnejší. Pretože stromy popri ceste sú lepšie ako miesto v prvej desiatke ekonomicky najvyspelejších krajín sveta. A pretože si nemyslíme, že sme hádam lepší ako niekto iný, že? (tu som možno trošilinku ironická)