Potvrdilo sa, že ministerstvo dopravy výstavbu tohto historického diela podcenilo. Spoľahlo sa na nezávislý dozor, ktorý pracuje pod vedením Zhotoviteľa. Tí však žiadne pochybenie nezaznamenali a museli to byť opäť občania a médiá, ktoré upozornili na riziká a použitie odpadu v násypoch diaľnice.
Dnes sme boli svedkami toho, ako sa štát so zhotoviteľom naťahuje a začína to pripomínať situáciu na Višňovom. Pohadzujú si horúci zemiak zodpovednosti a nevedia sa dohodnúť či odpad v nasypoch môže alebo nemôže byť. Zhotoviteľ tvrdí, že môže, pretože ide o recyklát, štát hovorí, že nemôže a nič také tam povolené nebolo...
My hovoríme, že ak by aj mal Zhotoviteľ povolené používať recyklát, určite nemôže obsahovať to, čo sa našlo v násypoch a to kusy azbestu alebo, že sa tam vozila kontaminovaná zemina z nelegálnej skládky. Toto je len jeden z prikladov.
Štát nemá nad stavbou dostatočnú kontrolu a my potrebujeme, aby bola stavba skontrolovaná nezávislými inštitúciami a firmami, nie tak ako je tomu dnes, že stavebný dozor alebo firmy, ktoré robia analýzy platí Zhotoviteľ. Toto nie je nestranná analýza!
Je úplné kľúčové, aby sa jednoznačne vyšetrilo, či je životné prostredia a voda na žitnom ostrove ohrozená.
To, že obchvat bude meškať vieme, lebo pôvodný termín len na dokončenie obchádzky križovatky D1/D4 bol január 2019, ale dnes sme sa dozvedeli, že tieto obchádzky začnú súťažiť až teraz v auguste. A samotný obchvat so všetkým, čo k tomu patrí, tak nebude hotový skôr ako na konci roka 2021. Ale po skúsenostiach s touto vládou, ani tento termín nie je zrejme konečný.
Motoristi si tak budú museť poriadne počkať a obyvatelia bratislavského kraja sú v stále neistote, či ich voda nebude v konečnom dôsledku znečistená.
Moju prácu v parlamente môžete sledovať aj TU.