
Do Charkova prichádzame z Kyjeva nočným vlakom krátko pred siedmou ráno.

Je 1. máj a na slnkom zaliatom námestí pred stanicou začína panovať čulý ruch.

Pravdepodobne roky nefungujúce eskalátory pri úschovni batožiny.

Hala stanice.

Budova charkovskej stanice je jedna z najväčších na Ukrajine.


Jedna zo staníc metra.

Čím sme bližšie ko konečnej, tým je cestujúcich menej.

Konečná stanica Proletarska.



Saltovka je obrovské sídlisko v severovýchodnej časti Charkova, kde podľa rôznych údajov žije 400 000 až 800 000 obyvateľov.





Sumska - jedna z ulíc v centre mesta.





Uspenská katedrála.

Promenáda pri rieke Lopan.






Blagoveščenská katedrála je najvyššou ortodoxnou katedrálou na svete.

Sumská večer.

Budova opery v postavená v postmodernistickej architektúre z roku 1991.

Zrkadlová fontána, postavená ako pamätník 2.sv vojny.



Socha Sláva Ukrajine.

Večerná Uspenská katedrála.





Námestie slobody je 6. najväčšie mestské námestie v Európe a 12. na svete. Pôvodne sa volalo podľa Felixa Dzeržinského, zakľadateľa tajnej polície Čeka.

Socha Lenina, ktorú sa nedávno pokúsili zvrhnúť.



Deržprom je súbor budov v konštruktivistickom štýle. Boli navrhnuté architektmi Serafimovom, Kravetsom a Felgerom a postavené iba za tri roky. Dokončené boli v roku 1928, čo ich v tej dobe zaradilo na prvé miesto v priestorovosti monolitických stavieb. Použitie betónu a spojovacích chodieb medzi nezávislými budovami bolo na tú dobu niečo extrémne inovatívne.
Niekoľko zaujímavostí:
Výška budov je 63 metrov
Celková podlahová plocha je 60 000 m²
Celá stavba stála v tej dobe 9 miliónov rubľov
Na stavbe pracovalo 5000 robotníkov v troch smenách, pričom boli používané iba primitívne nástroje ako fúriky a lopaty
Všetky interiérové steny, okná, kľučky atď boli dekorované exkluzívnou skratkou DHP (ДГП)
Na odporúčanie Charkovského hygienického úradu boli všetky kľučky vyrobené z medi, lebo v tej dobe sa verilo, že meď má antibakteriálne účinky a baktérie na nej neprežijú
7 z 12 pôvodných výťahov stále funguje bez výmeny od roku 1928
Dĺžka spojovacích chodieb medzi stavbami je 26 metrov
Rekonštrukcia a renovácia stavby (7 rokov) zabrala viac času ako jej samotná výstavba (3 roky)








Sídlo fabriky XT3 na výrobu traktorov, ktorá kedysi dodávala traktory do celého Sovietskeho zväzu.









Čakárne na ukrajinských staniciach bývajú dve - bezplatná, ako na fotke vyššie, ktorá neponúka okrem možnosti sadnúť si a vačsinou aj bufetu nič iné a potom platená, kde je aj viac bufetov s väčším výberom, kožené sedačky a kreslá, wifi atď. Do oboch sa však pri vstupe musíte preukázať platným cestovným lístkom.


Posledné zábery na stanicu pred nočným presunom na samotný východ Ukrajiny ku hranici s Ruskom.
1.5. - 2.5.2013