
Stĺp Pedra IV. z roku 1874 na rovnomennom námestí. Meno námestia sa ale nikdy neuchytilo a ľudia ho stále volajú Rossio. Je to jedno z hlavných námestí mesta už od stredoveku.




Budova vlakovej stanice Rossio v centre mesta. Navrhol ju portugalský architekt José Luís v rokoch 1886 až 1887 a otvorená bola v máji 1891. je postavená v Neo-manuelskom štýle, ktorý je romantickou verziou bujného manuelského štýlu z 16. storočia. Zaujímavosťou sú dve prepletené podkovy, ktoré tvoria vstup do budovy.


Výťah Santa Justa, alebo tiež Carmo z roku 1902 je celý zhotovený zo železa a patrí k reprezentatívnym ukážkam neogotického štýlu. Je vysoký 45 metrov a vybavený dvoma kabínami s dreveným interiérom.

Rua Augusta spájajúca Rossio a námestie Praça do Comércio.



Lisabonský Víťazný oblúk (Arco do Triunfo da Rua Augusta). Prvá verzia bola v roku 1777 zbúraná a v roku 1873 začala výstavba súčasného oblúku podľa návrhu architekta Veríssima Josého da Costy z rokov 1843/44. Oblúk bol dokončený v roku 1875.






Typická električka Remodelado.




Námestie Restauradores venované obnoveniu nezávislosti Portugalska v roku 1640, po 60 rokoch španielskej nadvlády. Obelisk v strede námestia z roku 1886 nesie mená a dátumy z vojny.






Elevador da Bica - jedna z pozemných lisabonských lanoviek. Prevádzku zahájila 28. júna 1882 a na svojej 250 metrovej trase prekoná prevýšenie 245 metrov.




Pohľad z jednej z mnohých vyhliadok na rieku Tagus a mesto.




Zhadzovanie karafiátov z vojenského vrtuľníka ľudom na námestie Praça do Comércio pri príležitosti osláv 40. výročia Karafiátovej revolúcie.



Socha Kráľa Jozefa I. portugalského od jedného z najznámejších portugalských sochárov Machada de Castra.







Vyhliadka na Rua Limoeiro.






Park Jardim Botto Machad vedľa kostola Santa Engrácia.


Kláštor Hieronymitov založený v roku 1502 (dokončený 1511) kráľom Manuelom I. z vďaky za šťastnú výpravu Vasca de Gama do Indie. V roku 1983 bol zaradený do svetového dedičstva UNESCO.





Belémska veža boal postavená na začiatku 16. storočia v manuelskom štýle, čo je finálna fáza neskorej portugalskej gotiky. Mala obrannú funkciu a stala sa jedným zo symbolom mesta.

Podzemie stanice Gare de Oriente, ktorá je jedným z hlavných dopravných uzlov v Portugalsku. Je tu autobusová a vlaková stanica, nákupné centrum, policajná stanica. Navrhol ju španielsky architekt Santiago Calatrava a je to jedna z najväčších staníc na svete. So 75 miliónmi pasažierov ročne je rovnako vyťažená ako Grand Central Terminal v New Yorku.


25.4. - 26.4.2014
stručný denník z nášho výletu si môžete prečítať na mojej stránke romanherda.com