Reakcia: Ako prvé sa rozčúlite. Ako druhé idete modem reklamovať. Ako tretie zúrite a ako štvrté píšete sťažnosť. Prečo? Pretože vám takým spôsobom vyjdú v ústrety a riešia váš problém, že si myslíte, že si robia z vás srandu.
Bez internetu sa nezaobídem a denne ho potrebujem. Časť práce robím práve týmto spôsobom. Takže čakám riešenie také, ktoré mi umožní i naďalej pracovať v normálnom režime.
1.riešenie T-mobilu: Môžete si dať modem u T-mobilu opraviť, ale na vlastné náklady. Máte zariadenie, ktoré je nefunkčné. Dozviete sa, že záruka vám padla, pretože tá trvá iba dva roky, hoci viazanosť služby je 3 roky. Nakoľko sa ale toto zariadenie už nevyrába a nedováža, tak je vlastne neopraviteľné. Tak je vlastne nepoužiteľné. Tak Vám vlastne ani nemôžu vymeniť kus za kus. A aj tak to nerobia. Ale majú 30 dní na to, aby sa takto písomne vyjadrili.
2.riešenie T-mobilu: Môžete si vziať nové zariadenie za plnú cenu. Nakoľko ste v 29. mesiaci viazanosti a zmluva je na 36 mesiacov, tak do konca tejto viazanosti si znovu kúpte ich zariadenie a internet vám pôjde. Prečo mám platiť nové zariadenie, keď už jedno mám?
3.riešenie T-mobilu: Môžete si vziať nové zariadenie za akciovú cenu a zaviazať sa dnešným dňom na ďalších 24 mesiacov. Viazať sa už rozhodne nechcete, nakoľko máte plné zuby všetkého. Už teraz musíte platiť 880,- Sk mesačne aj keď žiadne dáta neberiete. Údajne, po prešetrení, že naozaj modem nefunguje, urobia časť refundácie, ale musíte si o to zažiadať. A majú na vyjadrenie 30 dní.
4.riešenie T-mobilu: Môžete si dať inzerát a nájsť človeka, čo vlastní rovnaké zariadenie ako vy, odkúpiť ho od neho a T-Mobile vám ho nakonfiruruje. Čas, peniaze, starosti... , výsledok neistý. Ďakujem pekne.
5.riešenie T-mobilu: Môžete rozviazať zmluvu, zaplatiť si 332 € pokutu za ukončenie zmluvy a je to vyriešené. Okamžite vás napadne začo ešte máte platiť. Že odchádzate? Že nedodržíte 36 mesiacov viazanosti? T-mobile zmluvu dodržal???
Rekapitulácia: Máte zmluvu na 3 roky, ale záruku na zariadenie iba 2 roky. Máte zariadenie, ktoré je nefunkčné a neopraviteľné, ale T-mobile neposkytuje náhradu. Máte povinnosť platiť, aj keď službu nevyužívate. Máte si zaplatiť opravu neopraviteľného, alebo máte si zaplatiť nové zariadenie alebo máte si zaplatiť novú viazanosť alebo máte si zaplatiť zariadenie niekoho iného. Ak Vám toto nevyhovuje, máte si zaplatiť pokutu a konečne nie ste ich zákazník.
Logika: ak mám niečo nefunkčné, chcem to sfunkčniť. Ako to objektívne nejde, chcem bezodplatnú náhradu. Ak to nejde ani tak ani tak, chcem skončiť zmluvný vzťah.
Môžem všetko, ale nech robím, čo robím, u T-mobile musím buď neustále platiť alebo byť neustále ich zákazníkom. Hlavne nič nechcieť, nič nereklamovať, nič nepotrebovať a platiť!
Keď som chcela obchodné podmienky a odcitovať body, kde sa o tomto píše, bolo mi povedané, že toto nerobia a ani také informácie neposkytujú, ale môžu mi poslať v písomnej forme poštou domov znenie niektorých paragrafov. Na predajni nič také nie je vystavené k nahliadnutiu. Pritom v bankách a cestovkách je to štandard a služba pre klienta.
Takže otázka je ČO mám teraz robiť?
Moje riešenie: Rozhodne už nikdy nechcem byť zákazníkom T-mobile. Rozhodne už nikdy nechcem žiadnu službu od T-mobile, rozhodne už nikdy nechcem žiadne zariadenie od T-mobile. Rozhodne, čo chcem, je, aby sa maximum ľudí toto dozvedelo a bolo obozretných. Rozhodne nechcem čakať, kým sa mi vyjadria k čomukoľvek.
A to som ich IT pracovníkov ešte pred pár mesiacmi chválila. Dnes som znechutená, otrávená a hlavne bez internetu !!!
Ešte taká perlička na záver. U T-mobilu neexistuje ani reklamácia ani sťažnosť iba PODNET klienta. Predpokladám, že niekde niekto sleduje, koľko ľudí sa u konkrétnej firmy sťažuje a reklamuje služby a výrobky a týmto spôsobom sa reálne údaje dajú kvalitne zahmliť...