1) Prečo práve hry pre mobilné zariadenia?
Máme zatiaľ za sebou, resp. stále na nej pracujeme len jednu hru. Athletics - World Challenge je nenáročná na čas, hra s jednoduchým ovládaním a jednoduchým cieľom, preto logicky bolo pre nás najlepšie vyvinúť túto hru primárne na mobilné zariadenia, ktoré má každý pri sebe a keď má chvíľu čas, môže si našu hru zahrať. Podľa môjho názoru sú iné platformy vhodnejšie na hry, ktoré vyžadujú viac stráveného času.
2) Aký mobil je podľa teba v súčasnosti vhodnejší? S iOS, alebo s Androidom?
Ak hovoríme o mobile ako o hernom zariadení, tak je to 50/50. Nevidím v tom žiaden podstatnejší rozdiel. Sú developeri ktorí vyvíjajú len pre Android kvôli väčšej penetrácií trhu, sú developeri, ktorý vyvíjajú len pre iOS kvôli lepšiemu ARPU (vysvetlené nižšie). my ideme cestou oboch platforiem, časom pridáme aj Windows Mobile.

3) Čo potrebuje vedieť niekto, kto chce vytvoriť svoje aplikácie a dostať ich do obchodov?
V prvom rade musí vedieť programovať. V súčasnosti však existuje množstvo ťažších aj jednoduchších enginov, takže na vytvorenie jednoduchej hry nemusíte byť majster v C++ :) ďalej si treba zaplatiť licenciu na publikovanie hier v iOS a Androide, vedieť trocha po anglicky, aby ste sa prelúskali otázkami pri registrácií a hra môže ísť von. Android vám hru pustí von do pár hodín, na iOS musíte čakať na schválenie min. týždeň.
4) ako je to s financovaním? Dá sa s tým zarobiť?
Dá, ale zavisí to od dvoch podstatných skutočností. Buď máte dobrú hru a výborný marketing, čo ale stojí mnoho peňazí, alebo máte vynikajúcu hru a veľa veľa šťastia :) Takisto si treba správne nastaviť business plán. Čím menej od hry očakávate, tým rýchlejšie sa vaše plány naplnia.

5) Popíšeš nám hry, ktoré sa ti podarilo vytvoriť? aké sú a čím sú zaujímavé?
Ako som spomínal vyššie, vonku mame len jednu hru. Athletics - World Challenge je atletická hra, zatiaľ so štyrmi disciplínami (100m, 110m cez prekážky, oštep, skok do diaľky) a jednou “nekonečnou” súťažou Golden Cup. Vymysleli sme sekvenčné ovládanie, ktoré nie je únavné a je veľmi jednoduché. Grafiku sme zvolili pixelovú (pixel art), ako návrat k hrám z 80-90 rokov, ktorá ale aj v súčasnosti vie zaujať. V hre plánujeme pridať ďalšie disciplíny, ďalšie funkcie, takže veríme, že hráči budú spokojní. Aktualizácie sú automaticky.
Stiahnutie a informácie:
Hardvérové požiadavky:
- telefón alebo tablet s Android alebo iOS
- postačuje nižšie rozlíšenie
Poznámky:
- ARPU - Average revenue per user - Priemerný výnos na zákazníka, je definovaný ako celkový príjem vydelený počtom úžívateľov.
- suverejne najčastejšie meno na hre je Bolt. Druhé najčastejšie? Usain Bolt :D Čím to asi tak je?
- Rekord v behu je oveľa lepší ako je skutočný rekord na 100m