Včera na súmraku sa idem pripojiť a onô tvrdí, že chyba 691: Prístup bol odmietnutý, pretože meno používateľa alebo heslo bolo na doméne neplatné. Pomyslím si, že sú to somári, lebo poštou zatiaľ nič nedošlo, ale nebolo by to prvé zlyhanie pošty v našich krajoch.
Volám 0800123456. Zvolila som „služby bytovým zákazníkom", kde som vybrala možnosť hovoriť so živým človekom. Ihneď to oznámilo, že živí sú zaneprázdnení a mám zavolať neskôr alebo nechať odkaz. Potom mi vypadla pevná linka a niekoľko minút nešla. Volala som na ňu mobilom, potom naskočila.
Druhý telefonát na 0800123456: nechávam prebehnúť všetkých iks možností, lebo mám dojem, že nakoniec sa aj tak dočkám živého človeka. Stalo sa. Živý mi po istých peripetiách poskytol nové meno aj heslo a zaželal príjemný večer.
A onô furt hlási chybu 691.
Tretí telefonát na 0800123456. Zdvihla Diana. Intímne sa jej zverujem. Diana je toho názoru, že najlepšie mi pomôže centrum internetovej podpory 0800123777, voľba 4. Diana praje príjemný večer.
Okamžite volám 0800123777 a volím 4. Studený hlas mi oznámi, že som sa, bohužiaľ, dovolala mimo ordinačných hodín, sú tam pre mňa od 8.00 do 22.00 a môžem nechať odkaz. V stave akútnej zlosti zapínam po štvrťroku televízor, aby som zistila absolútne presný čas. Je 22:00:40.
Štvrtý telefonát na 0800123456. Veľmi dúfam, že to zdvihne Diana. Pevná linka opäť na chvíľu vypadáva. Vytáčam piaty raz. A prekvapko. Naozaj som si myslela, že táto služba funguje nonstop ako t-mobilovská 12345. Figu drevenú. Studený hlas mi oznámi, že sú tam pre mňa od 8.00 do 22.00.
Zúrim. Diana nevedela, že o minútu má spolu s kolegami z centra internetovej podpory fajront? V tom prípade T-Com pokojne posadil k telefónu pre zákazníkov retardovaného človeka. No v spomienke na Gaussovu krivku sa obávam, že nepôjde vyslovene o debila, len o šedý priemer, ten najrozšírenejší, ktorý sa opiera o príslovečnú lopatu a má na háku. Kam si môže strčiť svoj príjemný večer, nemusím dodávať.
Vďaka T-Comu som bez internetu. Tento text odnesiem do práce na USB kľúči, ale čo keby šlo o večer (v mojom pracovnom živote typický), keď som sľúbila nejakú robotu? Veď na to si platím internet bez časového či dátového obmedzenia. Preto sme sa s T-Comom, ktorý odo mňa za všetko berie nejaké mizerné dve tisícky mesačne, dohodli, že nebudem bez internetu ani sekundu.
Dnes zruším celú akciu, budem sa sťažovať a absolútne odmietnem platiť za ten čas, keď mi internet neposkytovali. Hneď po uplynutí viazanosti sa rozhliadnem, čo iné je na trhu. Len neviem, kedy poskytovatelia všetkých možných služieb v tomto postkomunistickom raji darebákov pochopia, že ich vlastná existencia závisí od toho, ako často budú nasierať svojich zákazníkov.
Aktualizácia (11:02): Pred niekoľkými minútami mi zavolala na mobil madam z T-Comu, ktorá sa v reakcii na tento blog ospravedlnila za vzniknuté ťažkosti a prisľúbila, že problém bude dnes vyriešený. Síce nikto nevie, ako ťažkosti vznikli, ale prístup vraj funguje. Nemôžem si to teraz overiť, ale uvidíme. V každom prípade som sa úprimne poďakovala za ústretovosť a dám sa prekvapiť.
Aktualizácia (14:20): Firma T-Com mi ako cez telefón, tak prostredníctvom svojho pracovníka v reakciách pod článkom celkom vážne tvrdí, že som zakaždým zadala na koniec hesla medzeru. Má firma T-Com svojho zákazníka skutočne za úplného kreténa? No hesla, ktoré mi sľúbili zaslať esemeskou, som sa zatiaľ nedočkala.
Aktualizácia (polnoc): Rozlúsknutie bolo prostučké ako dve mačiatka v košíku. Šlo o zamenenú spoluhlásku v hesle. Stačilo by teda, keby Diana nebola hnilá heslo zopakovať.
Za väčší problém pokladám, že T-Com sprosto klamal, keď mi všetkými prostriedkami tvrdil, že som pridávala do hesla medzeru - zrejme sa nazdával, že si ho píšem rovno do počítača, a nie starosvetsky na papier, takže nebudem mať možnosť si obe heslá porovnať. Moje pokusy pripojiť sa naozaj prešetril - veľmi dobre vedel, že posledne som to skúšala o 04.31 ráno. Len si k tomu spôsobom hodným prváčika primyslel, že je to moja chyba. Hehe!